PDA

View Full Version : Cover van Mike Landau's Five Storks



Eric de Jong
11 september 2014, 11:21
Hoi,

hierbij mijn eerste opname uit mijn homestudio.


Opgenomen terwijl ik aan het uitzoeken was hoe het hele opnametraject in zijn werk gaat en leren omgaan met de software.

Alle effecten behalve de reverb zijn van mijn pedalenboard.

http://youtu.be/bewKIrj-jeI

EJ

Fusion
11 september 2014, 12:23
Jammer dat t zo zacht en wijfelend klinkt, want dit is best vet gespeeld zeg. Ken t orignieel niet, dus kan t niet daartegen beoordelen.

pasqual
11 september 2014, 21:42
Goed gespeeld en een lekkere sound heb je. Die Univibe klinkt lekker, BBE? De Fuzz rond 6 minuten is ook te gek! Het nummer zelf is niet aan mij besteedt....

Cageman
11 september 2014, 22:29
Vermakelijk stuk muziek. Kabbelt lekker, zowel als positief punt, als aandachtspuntje. Dat zou natuurlijk ook in de compositie van het origineel kunnen zitten. Die ken ik niet. Wel ben ik zo vrij geweest het geheel (in natuurlijk matige 128kbps kwaliteit) van het Youtubeje af te rippen. Met het voorzichtige dat Fusion noemt, ben ik het namelijk ook wel eens. Maar dit komt mi ook doordat de instrumenten erg los van elkaar staan en de drum wat aan de harde kant is. Nu ik het geheel wat geknipt, gecompresst en bovenal harder gemaakt heb*, klinkt het voor mij gelijk een stuk overtuigender. Overigens niet veel werk en geen mega-huge enhancement of wat ook hoor. Had vooral zin in freubelen. Downloadlink van mijn bewerking (hij zegt 250kbps, maar dat is door Audacity aangebracht. Werkelijke bitrate is dus lager.) (https://www.wetransfer.com/downloads/fc3c8f1f23a46dbb3b075ad88acc6adc20140911202058/f1b6c097b073cfc26f616fcf06760bd120140911202058/db5725). Sorry voor eventuele inbreuken :dontgeti:.

Tof gespeeld. Ben wel onder de indruk van je gitaarsounds die je uit de betreffende pedalen haalt ook.

:ok:

Loeters,

Merijn

*: onverwachte wending :soul:.

Eric de Jong
11 september 2014, 23:09
Bedankt voor de reacties. Aangaande volume, dit is mijn eerste opname met mijn nieuwe spul. Heb van tevoren nog nooit echt wat opgenomen. Tis dus een heel Zoek werk want de software cubase is echt heel uitgebreid. Compressie heb ik totaal geen verstand van, moet ik nog echt leren gebruiken.

EJ

PS univibe is van de BBE. ..