PDA

View Full Version : Is dit realistisch?



LRS
10 september 2014, 08:21
http://reverb.com/blog/gibson-to-increase-prices-update-models-for-2015

30% prijsverhoging, waar zijn ze mee bezig? Ik weet t niet, maar ik kom daar niet mee weg bij mijn klanten...


Sent from my iPhone using Tapatalk

MikeD
10 september 2014, 08:45
De tijd zal het leren. Het bericht laat zich lezen als een door de 'beancounters' aka 'men in suits' bedachte rationalisering gericht op rendementsvergroting en uiteindelijke shareholdervalue.(het terugbrengen van het aantal modelvarianten is op zich niet gek want menigeen ziet nu door de bomen het bos niet meer) een dergelijke aankondiging heeft waarschijnlijk op de korte termijn tot (al dan niet beoogd en al dan niet plaatsvindend) effect dat een rush ontstaat op de thans beschikbare voorraden (kan ook een marketing ploy zijn) waarna de verkopen in 2015 waarschijnlijk kelderen. vergelijk het maar met de tijdelijk BPM vrije lage emissie autootjes met lagere fiscale bijtelling. of prijsverhogingen inderdaad gepaard gaan met kwaliteitsverbetering, moeten we ook nog maar afwachten. 't zal mogelijk ook doorwerken op de prijzen voor gebruikte Gibby's. als 'winkelier' dus misschien alvast wat gaan inslaan in de hoop dat zo'n investering goed uitpakt? Zit je met een partij overjarige gitaren waar iedereen korting op wil. Inderdaad.. waar zijn ze mee bezig...

Mitch
10 september 2014, 10:12
Nou krijgen we natuurlijk pagina's gezeik over die 30% verhoging van de MSRP, maar huh? Een nulfret van messing? Die zag ik niet aankomen. Geen Faded lijn meer? Jammer voor de liefhebbers. Meer automatische stemmechanieken? Hm, oké.
Al met al: er gebeurt een hoop meer dan alleen een prijsverhoging, hoe exorbitant die ook is.

Rutger
10 september 2014, 10:15
Wel een bijzondere zet voor een tijd waarin veel mensen even wat minder te besteden hebben.
Bovendien, de goedkopere lijn is juist interessant voor veel gitaristen die dan 'eindelijk' een Gibson kunnen betalen.

LRS
10 september 2014, 10:22
Wel een bijzondere zet voor een tijd waarin veel mensen even wat minder te besteden hebben.
Bovendien, de goedkopere lijn is juist interessant voor veel gitaristen die dan 'eindelijk' een Gibson kunnen betalen.


Laat ik het zo zeggen: toen ik een Gibson kon betalen, heb ik een Heritage gekocht. Die prijs-kwaliteit verhouding zal alleen nog maar meer verschuiven richting Kalamazoo...



Sent from my iPhone using Tapatalk

Brum
10 september 2014, 10:24
Het is mij een raadsel waar Gibson de laatste jaren op mikt. Er zit echt totaal geen lijn meer in hun beleid op dat gebied. Zo krijg je een shitload aan goedkopere modelletjes, dan komen ze weer met gitaren waar je een tweede hypotheek bij moet nemen, het is echt niet duidelijk welke koers ze varen en maakt hun naam zwakker, mijns inziens. Als Gibson echt de prijzen omhoog wil gooien, zullen ze 's om hun heen moeten kijken naar andere high end gitaarbouwers, want ik ben bang dat ze daar al een grote groep aan verloren hebben. Die kopen of een ouwe Gibson, of ze gaan naar de meer boutique merken als ze veel te spenderen hebben. Tenminste, die indruk heb ik. Gibson is een beetje zwevende tussen twee werelden en een beetje vlees noch vis geworden.

Tupelo
10 september 2014, 10:35
Dat gevoel van de weg kwijt zijn heb ik ook, maar waarschijnlijk is dat zelfs niet nieuw, wanneer ik kijk naar wat er aan meuk geproduceerd is gedurende de jaren '70 & 80; 't is gewoon nieuwe meuk, staat over 30 jaar op MP door mensen die hopen iets unieks gekocht te hebben; miskleun.

Tonton
10 september 2014, 11:33
Misschien gaan ze wel iets met Epiphone doen, die zijn nu wel heeeeuul erg goedkoop.
Zo raar dat een Epiphone LP 150 euro is en een Gibson LP nu dan 3000 euro?
dat is nogal een gaatje voor zelfde instrument (jaja niet zelfde weet ik)

Waarom niet dat Epiphone wat naar hogere quality en pricerange brengen
Een extra Epi Premium series in de 700 a 1000 range...

Brum
10 september 2014, 11:40
Dat hebben ze al 's geprobeerd met Epiphone, de Elitist series. Was van korte duur en ik heb niet echt de indruk dat het een overweldigend succes was. Het lijkt erop dat Gibson de hele markt, in alle prijssegmenten wil pakken, iets wat mijns inziens markttechnisch haast onmogelijk is.

Eko
10 september 2014, 11:47
Kan een hoax zijn om de voorraad er uit te krijgen. Kan even goed een marketing tool zijn om dealers te gaan helpen. Die hebben ze de afgelopen jaren enorme bedragen uit de zak geklopt om dealer te mogen worden / blijven.
Door de prijs op te hogen trek je de markt voor gebruikte instrumenten aan en maak je ruimte voor inruil. Dat zou in theorie moeten kunnen werken. Wel trek je meer klanten naar een winkel. De meesten willen een kostbaar instrument toch eerst even zien / voelen / aanraken en bespelen.
Het vereenvoudigen van modellen mag wel bij Gibson. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Of ze zichzelf uit de markt prijzen zullen we wel beleven. Gitaren van 3000,-+ gaan nu eenmaal iets minder snel dan een Epiphone van 200,-.

mountainman
10 september 2014, 12:18
Hmm.

The following information was found on a Gibson page on Amazon.com which is no longer active
Zeker een pagina van 1 april?

MikeD
10 september 2014, 12:39
Nou krijgen we natuurlijk pagina's gezeik over die 30% verhoging van de MSRP, maar huh? Een nulfret van messing? Die zag ik niet aankomen. Geen Faded lijn meer? Jammer voor de liefhebbers. Meer automatische stemmechanieken? Hm, oké.
Al met al: er gebeurt een hoop meer dan alleen een prijsverhoging, hoe exorbitant die ook is.

op het gevaar af dat we inderdaad in het door jou gevreesde gezeik verzeilen…. een nulfret (hoezeer ik daar fan van ben) en automatische stemmechanieken (wellicht gemakkelijk maar wat mij betreft overbodige luxe waar toch al meerprijs voor wordt gerekend) vind ik persoonlijk - en met alle respect voor jouw visie - geen "hoop meer" die een exorbitante prijsverhoging verklaart.

Jannnus
10 september 2014, 12:39
nu is het me duidelijk waarom gibson weinig doet aan het overspoelen van de markt met fakes uit china
een tweedehands markt waar veel mensen geen gibson meer durven kopen vanwege nep komt ze prima uit
wil je echte gibson ???
Dan moet je betalen !!!

MikeD
10 september 2014, 12:40
Hmm.

Zeker een pagina van 1 april?


OOhhh… let's hope so. zitten we ons for nix op te vreten.

Tunes
10 september 2014, 12:51
nu is het me duidelijk waarom gibson weinig doet aan het overspoelen van de markt met fakes uit china
een tweedehands markt waar veel mensen geen gibson meer durven kopen vanwege nep komt ze prima uit
wil je echte gibson ???
Dan moet je betalen !!!

Ach ja die fakes zijn natuurlijk puur illegaal maar de oplichting is in beide gevallen (echt en onecht) even groot, maar ja wie zal dat toegeven als hij net zijn veel te dure (oplichting) gibson heeft gekocht.

Jannnus
10 september 2014, 12:59
Ach ja die fakes zijn natuurlijk puur illegaal maar de oplichting is in beide gevallen (echt en onecht) even groot, maar ja wie zal dat toegeven als hij net zijn veel te dure (oplichting) gibson heeft gekocht.
ik bedoel eigenlijk dat mensen voor een echte gibson bijna alleen nog maar naar een erkende gibby winkel kunnen
Iedereen begrijpt dat als jij 16 bent en je heb net 200 euro met bollenpellen verdiend en je komt met een gibson van 3000 euro aanzetten
dat ze gejat of fake is


tweedehands is lastig
bv ik volgde jou tip
vragen naar een aankoop bon
niet aanwezig wel zat er nog een prijskaartje op alleen wist men niet van welke winkel
dan ben ik weg

btw ik hou erg van complottheorieen :)

Mitch
10 september 2014, 13:04
op het gevaar af dat we inderdaad in het door jou gevreesde gezeik verzeilen…. een nulfret (hoezeer ik daar fan van ben) en automatische stemmechanieken (wellicht gemakkelijk maar wat mij betreft overbodige luxe waar toch al meerprijs voor wordt gerekend) vind ik persoonlijk - en met alle respect voor jouw visie - geen "hoop meer" die een exorbitante prijsverhoging verklaart.

Oh, ik bedoelde ook niet dat die veranderingen de prijsverhoging zouden rechtvaardigen hoor. Ik bedoelde alleen: meer nieuwtjes. Maar eerst maar kijken of het flauwe grappen zijn of daadwerkelijk toekomstig beleid :)

Eko
10 september 2014, 16:19
De hoax zou leuker worden als Chinezen Gibson over zouden kunnen nemen en ze volgend jaar vellie tjiep te koop zijn......

Hotpepper01
10 september 2014, 16:47
Hopelijk gaan de salarissen en de studiebeurzen ed er volgend jaar wel 35% of meer op vooruit...maar dat zal wel niet

Montecristo
11 september 2014, 07:22
Als het klopt is het wel een hele vage strategische keuze van Gibson. Gibson heeft met de 2014 modellen gekozen om de prijzen min of meer gelijk te houden voor een aantal modellen door ze "uit te kleden", de nieuwe studio's zijn niet te vergelijken met de voorgaande edities. Ze hebben dan wel weer een duurdere lijn studio's in het leven geroepen die eigenlijk de oude studio specs voortzetten. Vond ik op zich een bijzondere keuze.

Fender heeft bijvoorbeeld zijn modellen flink duurder gemaakt en afscheid genomen van wat budget modellen. Zij hebben dit geprobeerd te rechtvaardigen met verschillende aanpassingen (van aged pickguards tot CS pick-ups bij bijvoorbeeld de AS). Volgens mij hebben ze daar een goede keuze in gemaakt. Ze komen er in ieder geval mee weg naar het schijnt.

Gibson heeft denk ik de plank mis geslagen met de 2014 lijn en probeert dat te corrigeren onder de vlag van de anniversary modellen. De stijging lijkt mij te fors, maar kan marketingtechnisch enkel bedoeld zijn om de dealers de ruimte te geven voor scherpe interessante deals. De verkoopprijzen zullen denk ik niet gelijkmatig procentueel stijgen.

Waar ik echter nog wel wat zag in de aanpassingen van de Fenders, ben ik niet zo kapot van dat hele min-tune verhaal.

Maar goed, eerst maar eens afwachten wat het wordt.

Orpheo
11 september 2014, 12:14
Gibson, en in mindere mate Fender, zit(ten) in enorme financiele problemen. Ze hebben flinke schulden: de omzet is goed, maar de winst is negatief. Bij Fender komt dat door overstretching en verkeerde investeringen. Daarbij kan je denken aan het kopen van Hamer, het merk niet voldoende promoten (er was niet eens een stand van Hamer op NAMM, binnen de Fender booth) en daarna afsluiten (niet eens afstoten!) van de afdeling. Idem met andere, kleinere merken. Gibson heeft ditzelfde geintje ook uitgevreten plus daarbij volledig verkeerd ingespeeld op de markt. Het kan niemand rotten dat die crappy automatische tuners op een gitaar zitten. Wie zit daar nu op te wachten? Het is een lapmiddel van een groter probleem: Gibson's zijn niet stemvast te maken of te krijgen. PRS wel, met dezelfde houtsoorten. Waarom? Gibson heeft ook een hoop rare investeringen gedaan wat andere technologieen betreft maar er nooit wat mee gedaan. Foutje. Nu is het te laat want de markt dendert gewoon door (te denken valt dan aan bepaalde types tremolo die toen briljant waren, maar nu oud en achterhaald: het heeft ze wel geld gekost, en veel ook). Om maar te zwijgen van de juridische problemen die Gibson heeft met het houtschandaal (tot drie keer toe). Plus het feit dat een PRS, McNaught of Huber maar marginaal duurder was (de uitgeklede varianten). Gibson's marktaandeel slinkt gewoon. Dus wat doe je om een exclusiever karakter te behouden? Je maakt je gear duurder en houd de kwaliteit gelijk (maar doet alsof het beter is, door oppervlakkige verbeteringen, zoals die dikkere draad en een sjiekere topkam, waar, nogmaals, geen hond op zit te wachten).

Gibson's plan van aanpak staat op de pagina 'WHAT NOT TO DO' in het managementhandboek.

Eko
11 september 2014, 15:52
Fender en Gibson zitten met een management op oude leest. Denken dat het leveren van spiegels en kralen op hun instrumenten de verkoop op peil te houden is. Als je bij PRS kijkt zie je tal van zaken er bij komen die innovatief zijn en duidelijk verbeteringen in houden op hun eigen instrumenten. Simpel voorbeeld? De 5 way swich waarbij singlecoil standen even veel output hebben als de HB standen. Klinkt misschien dom , maar de andere merken hebben 50 jaar de tijd gehad om dit te ontwikkelen en kwamen niet verder dan een 50`s , 60`s reissue enz.
Natuurlijk blijft er een markt voor een LP en een Strat. Maar als je mensen 3000+ uit de zak laat trekken lever dan iets waarvan iedereen trots kan zeggen dat er niets beters is te vinden. De kleurstelling en lakwerk , afwerking van frets , intonatie af fabriek en ga zo maar door.

Pepe
11 september 2014, 17:39
Ik vind het wel fijn, die prijzen omhoog. Echt iedereen kan tegenwoordig een Gibson kopen.

LRS
11 september 2014, 17:44
He he, lekker hoor deze reactie, na al die genuanceerde analyses ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dirk_Hendrik
11 september 2014, 18:33
Misschien dat dit eindelijk helpt dat gitaristen weer eens wat progressiever in hun gitaarkeuze worden in plaats van altijd weer naar dezelfde opnieuw opgewarmde prak te blijven kijken.

Maar ik betwijfel het....

guitarkid
11 september 2014, 19:46
Wees maar zuinig op je wat oudere Gibson, want die gaan alleen maar meer waard worden. Ik vind het allemaal wel prima, ik ben al jaren happy met mijn bijna 40 jaar oude stemvaste, heerlijk spelende én klinkende LP Standard. :rockon:

soup
25 september 2014, 00:18
En het blijkt dus te kloppen, belachelijke prijzen voor 'maar' een standard en belachelijke nieuwe features en signature etc.

http://www.guitarcenter.com/Gibson-2015-Les-Paul-Standard-Premium-Quilt-Electric-Guitar-110606811-i3870928.gc

http://www.musiciansfriend.com/guitars/gibson-2015-les-paul-standard-electric-guitar

telerocker
25 september 2014, 01:16
Voor dat geld dan liever een Huber, PRS of een De Gier.

LRS
25 september 2014, 07:24
+1 voor die laatste! Ik was toevallig gisteren nog bij Sander in de shop (hij had de topkam van m'n nieuwe 2e handse strat een beetje lager ingevijld), en ja, wat een juweeltjes van gitaren maakt die vent!


Sent from my iPhone using Tapatalk

MikeD
25 september 2014, 09:30
En het blijkt dus te kloppen, belachelijke prijzen voor 'maar' een standard en belachelijke nieuwe features en signature etc.

http://www.guitarcenter.com/Gibson-2015-Les-Paul-Standard-Premium-Quilt-Electric-Guitar-110606811-i3870928.gc

http://www.musiciansfriend.com/guitars/gibson-2015-les-paul-standard-electric-guitar

smakeloos.. standaard adviesprijs 5100 dan fancy korting 2 mille maar nog altijd 3 mille uit de knip mogen trekken voor een standard. Pay more to get less ??

Kim Wilson
25 september 2014, 09:44
Voor dat geld dan liever een Huber, PRS of een De Gier.
Voor dat geld dan liever drie uiteenlopende gitaren. Lijkt me dat ik elders voor €1500 best een goeie gitaar kan krijgen.

Brum
25 september 2014, 10:38
Voor dat geld liever twee oude Gibsons, als het dan toch Gibson moet zijn. Of drie Warmoths en geld overhouden. Of twee Warmoths en nog meer geld overhouden voor een mooie paint job.

soup
25 september 2014, 11:05
Of gewoon geen nieuwe gitaar.

-je vrouw

:seriousf:

Brum
25 september 2014, 11:17
Klootzak...:(:D

arjanb01
25 september 2014, 11:43
smakeloos.. standaard adviesprijs 5100 dan fancy korting 2 mille maar nog altijd 3 mille uit de knip mogen trekken voor een standard. Pay more to get less ??

Voor 5100 eu kan je 3 misschien wel vintage tokais kopen, stemvast en puike afwerking!

soup
25 september 2014, 12:09
Wat ik eigenlijk jammer vind aan deze situatie is dat ik het gevoel heb alsof ik nu nog snel een 2013/14 LP (CS) moet gaan halen voordat het te laat is. Een CS omdat omdat die gitaren waarschijnlijk exorbitant duur worden. Maar ik moet ook niet onnodig geld gaan uitgeven omdat zo'n behoefte wordt opgedrongen en dat het een paniekaankoop wordt waar je misschien niet 100% achter staat.

Ik heb 4-5 jaar geleden op een R8 of R9 VOS gespeeld en die hals speelde en voelde zo goed aan. Vorig jaar ook op nog enkele CS modellen gespeeld en dat vond ik ook dik oke omwille van de feel en gewicht van zo'n gitaar.

Een echte Gibson LP goldtop of R9 met een mooie burst blijft toch wel een droom. Alleen al zou hij in de hoek van de kamer staan. Klinkt eigenlijk verkeerd maar dat gevoel heb ik toch. Ik heb nu een SG, een ES-335 en een strat. Dan ontbreekt enkel nog die tele en de LP.

Mitch
25 september 2014, 14:55
Een Standard voor de prijs van een CS... het is om treurig van te worden. Ik heb inmiddels de eerste berichten gelezen van mensen die de modellen getest hebben en bij iedereen viel de andere hals op. Platter, breder, beetje het type waarom ik PRS wide flat of hoe heten die dingen niet fijn vind, zal ik maar zeggen.

Misery Signals
25 september 2014, 15:25
Koop gewoon zoals hierboven gezegd een begin '80'er Japanner, of gewoon een ander merk. Of eentje tweedehands. Of wacht nog een jaar of twee. Zo'n prijzen blijven ze toch niet ongestraft volhouden.

MS

Antoon
25 september 2014, 15:43
Een echte Gibson LP goldtop of R9 met een mooie burst blijft toch wel een droom. Alleen al zou hij in de hoek van de kamer staan. Klinkt eigenlijk verkeerd maar dat gevoel heb ik toch. Ik heb nu een SG, een ES-335 en een strat. Dan ontbreekt enkel nog die tele en de LP.

O, voor mij zou dat ook zo zijn hoor. Ik wil geen PRS en al helemaal geen Tokai of Burny. Gibson heeft meestal het mooiste hout en best klinkende elementen, en altijd volledig nitrocellulose. En boven alles de juiste vibe!

Als ik naar een bandje ga kijken en de guitarist speelt op een Tokai of zoiets dan weet ik al van te voren dat het niks kan gaan worden ;-). Klopt altijd..

arjanb01
25 september 2014, 15:45
Een Standard voor de prijs van een CS... het is om treurig van te worden. Ik heb inmiddels de eerste berichten gelezen van mensen die de modellen getest hebben en bij iedereen viel de andere hals op. Platter, breder, beetje het type waarom ik PRS wide flat of hoe heten die dingen niet fijn vind, zal ik maar zeggen.

Meen je dat? Les Pauls wijdere prs halzen??? Wat een rare zet van Gibson. Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde gitarist zulke halzen wil bespelen. Lijkt me commercieel ook geen handige zet.
Gibson moet gewoon doen waar ze groot mee zijn geworden en dat zijn goeie en mooie 56,57,58,59 en 60er reissues maken en alle modernere varianten uit het assortiment halen.
Waarom begrijpen ze dat niet???

soup
25 september 2014, 16:08
Gibson moet gewoon doen waar ze groot mee zijn geworden en dat zijn goeie en mooie 56,57,58,59 en 60er reissues maken en alle modernere varianten uit het assortiment halen.
Waarom begrijpen ze dat niet???

Huh? Alle moderne varianten zoals de classic, standard en dergelijke uit het assortiment halen? De reissues zijn toch CS/historics en dus +3000 euro. Zoveel kopers zijn er daar niet voor.

arjanb01
25 september 2014, 16:56
Huh? Alle moderne varianten zoals de classic, standard en dergelijke uit het assortiment halen? De reissues zijn toch CS/historics en dus +3000 euro. Zoveel kopers zijn er daar niet voor.

Als ze grotere oplages kunnen produceren kan die prijs ook omlaag waardoor je de standaards en classics eruit kan gooien. In 2010 waren de cs 58ers nog 2500-2600 eu, dat kost nu een standard al. Scheefgroei wat mij betreft.

soup
25 september 2014, 17:16
Als ze grotere oplages kunnen produceren kan die prijs ook omlaag waardoor je de standaards en classics eruit kan gooien.
Ik denk eerlijk gezegd dat zoiets niet mogelijk is, wat denk jij? Daarom zijn het ook Custom Shop modellen waar er meer tijd voor nodig is, meer zorg aan wordt besteed, het uitzoeken van juiste hout, 'betere' quality control enzovoort.

arjanb01
25 september 2014, 18:19
Tokai kan het wel met de premium series van tegenwoordig. M'n ls 150 is smetteloos afgewerkt, mooi hout, goeie pickups, nitro lak all over the place voor de helft van wen Gibson. Ook een r8 en r9 in de handen gehad en met de mijne echt geen verschil !

mountainman
25 september 2014, 18:24
Was deze link al gepost?

http://www2.gibson.com/Gibson-USA-2015.aspx

telerocker
25 september 2014, 20:05
@Antoon Gibson de beste elementen? Ik vind die Burstbuckers niet bepaald top.

Antoon
25 september 2014, 21:48
@Antoon Gibson de beste elementen? Ik vind die Burstbuckers niet bepaald top.

Ik wel hoor!

Mitch
25 september 2014, 22:19
Op zich zit er wel lijn in. Een Junior, een Special, een dunnere LP (Less Plus, geinig idee), Classic, Traditional, Standard en een Standard met een extra friemelige top voor meer geld. Dat is allemaal wel aardig. Maar de bump in prijs die nu naar de Standard zit is echt bizar. Ik heb nog geen prijzen gespiekt op Thomann of zo, geen idee of het al bekend is. Maar om dan hier nog een CS Historic blabla boven te zetten met de gebruikelijke "meer tijd aan besteed, hout uitgezocht" wordt toch een steeds lastiger te verkopen verhaal.
Hout uitzoeken? Ja, op gewicht. Nou, daar gaat echt manuren in zitten jongen, zo hé! :dontgeti:

soup
26 september 2014, 00:10
Op zich zit er wel lijn in. Een Junior, een Special, een dunnere LP (Less Plus, geinig idee), Classic, Traditional, Standard en een Standard met een extra friemelige top voor meer geld. Dat is allemaal wel aardig. Maar de bump in prijs die nu naar de Standard zit is echt bizar. Ik heb nog geen prijzen gespiekt op Thomann of zo, geen idee of het al bekend is. Maar om dan hier nog een CS Historic blabla boven te zetten met de gebruikelijke "meer tijd aan besteed, hout uitgezocht" wordt toch een steeds lastiger te verkopen verhaal.
Hout uitzoeken? Ja, op gewicht. Nou, daar gaat echt manuren in zitten jongen, zo hé! :dontgeti:
Ik somde ook maar wat op, geen idee hoe ze precies te werk gaan. Daarom schreef ik ook 'betere' quality control, want dat is ook niet altijd top bij zulke dure gitaren.

fred dons
26 september 2014, 11:46
de nieuwe productie standaard heeft geen nibs meer en de customshop wel, de topcarve is anders (meer handwerk), de gitaar wordt met hideglue verlijmt ipv titebond, en zo zijn er nog wat kleine dingen (en ja dat kun je best voor minder doen maar ze verkopen prima dus niet echt een reden voor gibson om haar prijzen te verlagen :D)
het hout uitzoeken is btw niet alleen in de stapel bij gibson het is het uberhaupt sourcen van 5a flame, 1 piece mahonie en donker rosewood, het is serieus makkelijker als kleine bouwer om 5a maple te sourcen dan als grote fabrikant waarbij je heel veel hout moet kopen om genoeg mooi, licht hout te krijgen voor de customshop

mountainman
4 oktober 2014, 19:13
Inmiddels staan er meer details op de website van Gibson. Maar dat gewicht van die 2015 LP traditional (http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/2015/Les-Paul-Traditional.aspx) kan toch nooit kloppen? No weight relief en toch maar 2,72 kilo?

kwispelhond
4 oktober 2014, 21:00
Zat even bij de nieuwe Firebird en T-bird te kijken (zwak voor het model), die zouden beiden maar 1,28kg wegen :???::noob: Iemand mijn T-bird overnemen, weegt 4 kg, ik wil zo'n nieuwe vedergewicht hebben.

LRS
4 oktober 2014, 21:21
Denk dat ze iets niet helemaal hebben begrepen met het omrekenen van Mickey Mouse units naar SI...


Sent from my iPhone using Tapatalk

caliban
4 oktober 2014, 21:36
Denk dat ze iets niet helemaal hebben begrepen met het omrekenen van Mickey Mouse units naar SI...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oh dan doen ze dat misschien ook wel met de financiële eenheden!

Mitch
4 oktober 2014, 22:58
Prima, dan kost een Standard straks 900E :D

Tonton
5 oktober 2014, 11:11
Verdomd tis nog waar ook

op Keymusic staat de 2015 serie ook, de standards zijn 3077, premium quilt 3913
apart om ze te zien tussen de customs en reissues van 3500 euro

die prijs increase gaan we dus ook nog krijgen, om custom weer in de relatief high price range te krijgen?

LRS
5 oktober 2014, 11:33
http://youtu.be/cB0wi5-5wNU