PDA

View Full Version : Binding tape



DaanW
8 september 2014, 13:03
Heeft iemand een goed alternatief voor stew mac's binding tape?

Want ik heb eigenlijk, op de binding tape, niks anders bij SM nodig, en alleen voor een rolletje tape zijn de verzendkosten wat te hoog.

Dus: zijn er goeie alternatieven, of is er een Nederlandse verkoper voor binding tape?

muffstuff
8 september 2014, 13:45
ik heb 3m tape gekocht voor het aftapen van mijn binding tijdens het lakken. rond de 6 euro, in verschillende breedtes te krijgen. perfect spul moet ik zeggen. Is ook elastisch dus ook meoilijk te bereiken plekken netjes af te tapen.

http://nonpaintstore.nl/ in haarlem
3M 06405 Blue Fine Line Tape

teunallica
8 september 2014, 14:49
Ik denk dat daan tape bedoeld om de binding op zn plaats te houden tijdens het lijmen van de binding.
Zelf gebruikte ik tot nu toe gewoon duct tape. Dit houdt de boel goed op zn plek, maar het nadeel is dat als je nog wat wil buigen dmv verwarmen tijdens het lijmen, dan schroeit de duct tape weg. Nu ben ik overgestapt op de stewmac tape en dat is echt te gek spul!

Maar, duct tape dus haha

Robrock
8 september 2014, 16:30
Zoek eens op filament tape. Is onder andere leverbaar bij Conrad

DaanW
8 september 2014, 17:12
Zoek eens op filament tape. Is onder andere leverbaar bij Conrad


Dat ziet er inderdaad goed uit

superfly
8 september 2014, 18:33
Ik gebruik meerdere lagen gewone schilders tape op elkaar om meer treksterkte te krijgen. liefst de blauwe van 3M daarvan lijkt de lijm wat minder agressief. Is even wat wat werk om meerdere strookjes op elkaar te plakken, maar voor mij werkt het.

Gerard1793
16 september 2014, 17:07
Ik gebruik geen (papieren) schilderstape meer, bij mij trok de lijm onder de tape, en probeer de taperesten dan maar eens van 't hout te krijgen. Ik ben er in ieder geval een hele tijd mee onder de pannen geweest :')

Javaca
18 september 2014, 10:24
Blauwe schilderstape in twee soorten van de bouwmarkt (goedkope versie en 3M) daarnaast de gele (echt helgeel) van de action. De bruine tape van stewmac is goed en sterk, maar ik gebruikte ze alleen om een toets af te dekken bij het vlakken en crownen.

Ike57
18 september 2014, 10:39
Ik gebruik altijd gewone papieren schilderstape en plak hiermee de hele rand vol. Nooit geen problemen.
De lijm die ik gebruik is de UHU lijm van GS.
Ik denk dat een goed, schoon en ontvet bindingskanaal, en goed ontvette bindingen minstens zo belangrijk zijn. Dan ben je helemaal niet zo veel trekkracht nodig om ze goed vast te laten zitten.

RS-Rik
20 september 2014, 10:52
Ik gebruik geen (papieren) schilderstape meer, bij mij trok de lijm onder de tape, en probeer de taperesten dan maar eens van 't hout te krijgen. Ik ben er in ieder geval een hele tijd mee onder de pannen geweest :')


+1, hetzelfde probleem eens gehad. Wordt erger als je tape er langer op laat zitten. Niet alle merken "gewone" schilderstape zijn even erg. Lijmresten verwijderen door te schuren. Aceton werkt ook