PDA

View Full Version : Amikdla - The Tribe



JvD.
7 september 2014, 18:29
Wij maken herrie, luister hier (http://soundcloud.com/amikdla/thetribe)!

Jannnus
7 september 2014, 23:54
hoor ik hier en daar autotune ?

Fusion
8 september 2014, 07:31
Dat dacht ik ook al te horen ja.

+ lekkere jaren 80/90 vibe
+ erg goede mix, complimenten!
+ paar aparte nootkeuzen

- ik vind t n rete-saai nummer, op die paar verrassende nootkeuzen gebeurt er bijna niets

Dat laatste is natuurlijk t meest subjectieve punt, dus al met al, petje af!

JvD.
8 september 2014, 12:52
Meer plussen als minnen ;D

Als ik een plugin als Autotune kon betalen was het hek van de dam. Ik zou wel voor Melodyne gaan dan.

Ik heb voor de mix Reaper gebruikt en alleen maar gratis plugins. Ik heb drie mics gebruikt:
- SM57
- Dark Knight
- D112

Bedankt voor het commentaar!

Fusion
8 september 2014, 14:21
Ook stiekem geen gratis pitch correction dan? Serieuze vraag. Het lijkt echt net alsof ie af en toe erinslaat.

Maareh, complimenten hoor, erg goede mix!!

Vind overigens de cleane gitaren rond 03:00 erg zwak, maar is denk ik niet aan de mix te wijten maar aan dat de gitarist ff geen zin meer had ;)

Jannnus
8 september 2014, 16:27
al gebruik je geen "stemtuner" als dit een dit een demo is om optredens of en contract te regelen
haal de dan stukjes die er op lijken er zo snel mogelijk uit

Mitch
8 september 2014, 17:02
Even wat anders: hoe kwamen jullie bij de naam Amikdla? Vrij naar: amygdala?

JVGM-music
9 september 2014, 22:49
Leuk liedje, paar geinige hooks erin...ok, je zal er niet de hitparade mee gaan bestormen maar als track van een thema cd...och...ik zou er zo maar voor mijn plezier naar kunnen luisteren.

Fusion
10 september 2014, 08:53
Even wat anders: hoe kwamen jullie bij de naam Amikdla? Vrij naar: amygdala?Chlamydia?

Brum
10 september 2014, 10:15
Gelukkig, ik ben niet de enige die dat een vervolg logisch vond, hehe...:D

Ik vind het best vet! Doet me een beetje denken aan A Perfect Circle met een licht Nine Inch Nails vleugje in een eigen jasje, zoiets en da's wat mij betreft zeker een compliment.

De opbouwende kritieken zijn al gegeven en daar kan ik me grotendeels wel bij aansluiten. Het enige wat ik er nog aan toe zou willen voegen is dat zo nu en dan 's een oneven maatsoortje niet zou hebben misstaan en de boel wat interessanter maakt. Jullie verkopen je als progressief, dan mik je ook op een publiek die dat grotendeels wel kan bekoren.;)

Cageman
11 september 2014, 23:16
Klinkt lekker stevig en dik. Vette synths! Op den duur sleept het me wat teveel, magoed.
Een mix van Audioslave en Tool. Beiden niet verkeerd :). Op 2.03 in jullie lied, zou zoiets als dit stukje op 4.22 (http://www.youtube.com/watch?v=5vzYc8ana8w) niet misstaan. In plaats van twijfelachtig wel/geen autotune te laten doorschemeren, maak je het dan duidelijk als toevoeging in plaats van als reparatie. Door dat stuk kwam ook de Audioslave referentie bij mij op.
Mochten er nog nummers in de maak zijn: durf te knippen en te schrappen, want veel passages in dit lied zijn onwijs sterk (0.00 - 1.05, opbouw van 1.44 - 2.45, outro vanaf 4.23) . Maar de mindere stukken doen daar aan af.

Ik vind het wel kicken.

Loeters,

Merijn