PDA

View Full Version : Harley Benton WL-20BK Rock Series B-Stock



Hellgast
6 september 2014, 11:30
Hey,
Ik wou graag weten of de Harley Benton WL-20BK Rock Series B-Stock goed was aangezien hij maar €85,- is...
Ik vond hem er wel echt gaaf uitzien.

Mvg hellgast, :blast:

arcane
6 september 2014, 12:04
Hey,
Ik wou graag weten of de Harley Benton WL-20BK Rock Series B-Stock goed was aangezien hij maar €85,- is...
Ik vond hem er wel echt gaaf uitzien.

Mvg hellgast, :blast:

Het feit dat het B-stock is zegt niet veel goeds. Dat betekent dat iemand die gitaar teruggestuurd heeft omdat hij/zij niet tevreden was.
Bij een gitaar van (normaal) €99,- en dan een B-stock zou ik hem fijn laten staan. Dan moet je er waarschijnlijk enorm veel aan afstellen voordat hij bespeelbaar is. Als dat al mogelijk is.

Hellgast
6 september 2014, 12:32
OK bedankt.

arcane
6 september 2014, 12:54
Als het model je aanspreekt dan zou ik eens kijken naar BC Rich. Dat is het merk dat dit model oorspronkelijk op de markt heeft gezet.
Daar staan er meerdere van op marktplaats. Echter zijn er verschillende prijscategoriën bij BC Rich, die ik niet goed ken. Iemand anders hier op het forum kan hier vast wel even vertellen welke reeks van BC rich de moeite waard is en welke niet.

Oja, het model heet Warlock.

mountainman
6 september 2014, 13:13
Van die Warlock bestaan ook beginnersgitaren die nieuw rond de 200 euro kosten. Ook daarvan kun je eigenlijk niet al te veel verwachten, hoewel ik zo snel geen negatieve review kan vinden. Het zou best kunnen dat die Harley Benton (huismerk van Thomann) daar niet voor onder doet. Maar ja, die mist dan weer bepaalde kenmerken van een echte, zoals string though body of zo'n Widow headstock. Dat is toch net even wat meer metal. ;)

Jannnus
6 september 2014, 13:30
hellgast
als ik goed begrijp speel nog niet zolang gitaar en om miskopen en tranen en tuiten zoveel mogelijk te vermijden
1 tip
koop je gitaar bij een "gewone" gitaarwinkel die een gitaar technikus dienst hebben, die tijd voor je nemen, aardig overkomen ect,
voel je je niet welkom in de winkel ga op zoek naar een andere
een goede gitaarwinkel gaat je zoveel meer opleveren dan als je gitaar via mp koopt of uit duitsland laat komen

Vincent A.
6 september 2014, 13:44
Als je goedkoop wilt kun je ipv b-stock vaak beter tweedehands kopen.

Jannnus
6 september 2014, 14:22
Als je goedkoop wilt kun je ipv b-stock vaak beter tweedehands kopen.
in dit geval alleen als hij iemand kent die gitaar kan afstellen ect anders blijft het een gok met grote kans op slechte afloop

Vincent A.
6 september 2014, 14:33
in dit geval alleen als hij iemand kent die gitaar kan afstellen ect anders blijft het een gok met grote kans op slechte afloop

Ja dat klopt, maar misschien speelt een van zijn kennissen gitaar of wil zijn gitaarleraar hem voorlichten ofzo.