PDA

View Full Version : Beste geluid



Hellgast
5 september 2014, 16:02
Hallo ik wou vragen hoe ik het beste metal geluid uit mijn versterker kan krijgen.
Ik heb gebruik nu een 10 watt stagg versterkertje.

Mvg, hellgast. :blast:

Tonton
5 september 2014, 16:16
Is dit serieus?
Zo ja: "sparen voor een andere amp?"

een 10W Stagg staat nou niet echt bekend om zijn lekkere sound
Als het cheap moet: ga digital, D/I convertortje aan je IPAD en gaan maar met Amplitube of Bias.
Over je stereo of headphone en geeft al veel mooier geluid dan zo'n Aldi amp.

over cheap home amps staat forum vol: Marshall DSL5, Blackstar 5W, Yamaha THR, Vox 4W

Hellgast
5 september 2014, 16:20
ja,ik heb een betere alleen voor nu heb ik ff deze tijdelijk dus ik wou ff weten wat het beste klonk.

Tonton
5 september 2014, 16:28
ja,ik heb een betere alleen voor nu heb ik ff deze tijdelijk dus ik wou ff weten wat het beste klonk.

Het Powerknopje op 'O' ipv 'I' zetten schijnt het beste voor het geluid te zijn :soinnocent:

Overdrive pedaaltjes heb je niet zoveel aan, dan nog beter een metal distortion pedaal en de amp als cleane poweramp gebruiken. anyway software oplossing zoals ik zei hierboven gaat veel mooier geluid geven.

kirito
5 september 2014, 20:03
simpel, rommel met de EQ tot je vindt dat je zelf een leuk geluid hebt. wij kunnen niet zeggen welke settings jou bevallen want wie weet staan onze smaken haaks op die van jou

dunhill1
5 september 2014, 21:21
Gewoon met een breinaald een paar gaten in de speaker prikken.

Ruig man!

:blast:

big dooley
5 september 2014, 23:07
het is bijna ondoenlijk om een beginnend gitarist (neem ik aan) uit te leggen dat een versterker zo ontzettend veel uitmaakt... zeker als je een el cheapo 10 watter gaat vergelijken met serieus spul:

http://www.youtube.com/watch?v=j2Mm0NXr0_A

Han S
5 september 2014, 23:32
Ik vind die kleine nog helemaal niet verkeerd klinken. Okay, die top kan veel harder, so what?

Ik heb het gevoel dat hier een jonge gast, een noob nog, om goede raad vraagt. Wie in staat is om hem die te geven, hij gaat zijn gang. Maar zijn el cheapo ampje afkraken is geen kunst.

djee
6 september 2014, 00:24
Als je het mooiste geluid hebt gevonden op je versterker en je besluit over een tijd een grotere te nemen, zou ik je het advies geven om de versterker die je nu hebt absoluut niet weg te doen.
Hij heeft namelijk eigenschappen die de grotere absoluut niet hebben. nl.
Makkelijk om te vervoeren als je bv wil gaan oefenen met een maat of zo.
In mijn geval staat er 1 naast de pickup in de huiskamer (waar ook een gitaar staat) om spontaan even iets te kunnen spelen.
zelfs met 10 watt kun je hem zelfs niet helemaal openzetten omdat het hard genoeg is.
Zelf heb ik veel plezier van zo'n kleine versterker nl. een Hudson FX10G

Maar het mooiste geluid uit je versterker zullen je oren zelf moeten vertellen.
succes!

Demo stagg 10 watt

http://www.youtube.com/watch?v=4TeTkJbNe1I

big dooley
6 september 2014, 02:11
Ik vind die kleine nog helemaal niet verkeerd klinken. Okay, die top kan veel harder, so what?

Ik heb het gevoel dat hier een jonge gast, een noob nog, om goede raad vraagt. Wie in staat is om hem die te geven, hij gaat zijn gang. Maar zijn el cheapo ampje afkraken is geen kunst.

daarom ook... het beste advies is te kijken voor wat anders... en al helemaal als ie eventueel dadelijk wil gaan meespelen in een band, want dan red ie het gewoonweg niet...
ik kraak niks af... alles heeft zijn waarde, maar als hij met 5 knoppen om aan te draaien nog geen geluid krijgt wat hem bevalt is het gewoon tijd om verder te gaan kijken

het hoeft geen stack te zijn en tweedehands is veel leuk spul te krijgen voor wénâg, een hybride bijvoorbeeld...
een modeler is inderdaad een goeie optie, maar voor een beginnende (nogmaals neem ik dit ff aan) scheurgeweldenaar, lijken me al die optie's die vaak op zo'n ding zitten juist tegen te werken... zo iemand moet voornamelijk veel spelen en niet eindeloos zijn geluid zitten te tweaken met allerlei menuutjes etc etc... dat kan in een later stadium ook nog wel

Hellgast
6 september 2014, 10:52
OK, bedankt allemaal

kirito
6 september 2014, 11:01
daarom ook... het beste advies is te kijken voor wat anders... en al helemaal als ie eventueel dadelijk wil gaan meespelen in een band, want dan red ie het gewoonweg niet...
ik kraak niks af... alles heeft zijn waarde, maar als hij met 5 knoppen om aan te draaien nog geen geluid krijgt wat hem bevalt is het gewoon tijd om verder te gaan kijken

het hoeft geen stack te zijn en tweedehands is veel leuk spul te krijgen voor wénâg, een hybride bijvoorbeeld...
een modeler is inderdaad een goeie optie, maar voor een beginnende (nogmaals neem ik dit ff aan) scheurgeweldenaar, lijken me al die optie's die vaak op zo'n ding zitten juist tegen te werken... zo iemand moet voornamelijk veel spelen en niet eindeloos zijn geluid zitten te tweaken met allerlei menuutjes etc etc... dat kan in een later stadium ook nog wel

ik ben het niet helemaal eens met wat je over modelers zegt. naar mijn mening kan je als beginner zelfs best een modeler nemen omdat je er zoveel keuze bij hebt en daarboven ook nog eens goedkoop zijn. mijn eerste versterker is de roland cube die ik nog altijd gebruik en ik heb er toch snel bij geleerd dat ik een marshallachtig geluid verkies zonder dat ik daarvoor direct een marshall of een marshall kloon heb uitgetest. het zal nog altijd maar 'gebaseerd' zijn maar toch. dat tegenwerken van de opties was bij mij trouwens in no time opgelost

Tonton
8 september 2014, 11:24
OK, bedankt allemaal

Hellgast, ja niet lullig bedoeld, wou gewoon eerlijk zijn dat er niet veel mogelijkheden uit te halen zijn qua metal met die amp.
Tis niet ff van: je moet de bas op 8 zetten en de gain op 6 das de sweetspot voor modern heavy metal.
Nieuwe amp sparen is dan goed idee, of zoals ik zei op een budget kan je heel goedkoop met Bias of Amplitube op de Ipad werken (als je die al hebt) en dat klinkt goed! hoef je alleen maar connectie te kopen: analoog iRig 25e (raad ik af met metal) en digitaal kun je een apogee jam of line6 sonic port nemen (~90 euro). Zo heb je heel veel mogelijkheden en kom je er ook achter wat voor type sound jij lekker vindt en wat voor echt amp daar ooit bijpast.

zo wat duidelijker :)