PDA

View Full Version : Custom hoezen voor je pedalenbak



Lobo
5 september 2014, 00:00
Een paar weken heb ik een Voodoolab Ground Control Pro met GCX aangeschaft, fantastisch systeem!
Het nadeel is wel dat ik van badass pedalenbak naar een 19-inchrack met een switcher ben gegaan. Ik kan niet snel iets bijstellen en het ziet er gewoon wat minder uit (het oog wil ook wat ;)).

Om twee vliegen in één klap te slaan wil ik een pedalenbak bouwen uit oude planken waar ik alles op kan leggen: de pedalen, de switcher en daaronder de GCX.

Maar dan komen we bij wat aparte maten uit en om het niet al te ver in de kosten te jagen wil ik liever geen custom flightcase voor laten maken. Ik zal hier vast niet de enige zijn die zelf zijn bak bouwt dus aan diegenen de vraag: hoe vervoeren jullie je bak? Een gigantische flightcase met handdoeken als opvulling? Een gymtas?

Big E
5 september 2014, 08:24
Ik ben ook een custom plank aan het bouwen en ik ben nog in dubio of ik een flightcase laat bouwen, dan wel de onderdelen bestel, of dat ik een oplossing bouw zoals bijvoorbeeld deze jongens doen:

www.helwegpedalboards.com/
www.salvagecustom.com/

Zij bouwen zelf cases er omheen, heel fancy in de stijl van het bord, maar basically zagen ze een paar stukken dun multiplex op maat en maken zo een stolp die precies over het bord heen past. Systeempje verzinnen om het vast te maken aan de onderkant van je bord, handvat er aan en klaar. Als je een een beetje handig bent met hout hoeft het niet duur of ingewikkeld te zijn maar toch effectief.

Lobo
10 september 2014, 11:39
Zoiets is inderdaad erg mooi, en ik zat er zelf ook eventjes aan te denken.
Uiteindelijk kwam ik ook op een simpele trolleykoffer: afmetingen zijn prima, kwaliteit hangt natuurlijk af van waar je hem koopt maar is meestal wel degelijk, en hij heeft meteen wieltjes.