PDA

View Full Version : Blues leren, solo



Mors
4 september 2014, 18:06
Hoi beste mensen,

na met wat les het Bluesboek van Mel Bay's "Complete Electric Blues Guitar Book " geoefend te hebben (niet afgemaakt) ben ik nu zelf aan de gang met Speel Blues en Rock van Loek van der Knaap.
Ik vind het harstikke leuke lessen, ben nu bij oefening 52 en begint al echt interessant en mooi te worden.

Zijn er nog mensen die ook zijn boek hebben gedaan en bv al bij 2 zijn of bij boek 3? Ben benieuwd naar ervaringen en voortgang en of ze het ook zo'n fijn een leerzaam les boek (set) vinden.

denis.hermans
12 september 2014, 11:27
Ik heb het eerste boek al een tijdje geleden doorlopen.
Vond het wel nuttig om bepaalde technieken (bends) etc. op punt te zetten. Heb er veel aan gehad.



Deel 2 en 3 lijken me wel een hele stap hoger te zijn qua niveau en vereiste techniek (heb de boeken maar heb er zelf nog niets uit gespeeld/geoefend. Delen 2 en 3 gaan ook ruimer dan louter blues (meer country en rock sound).



Denis

Gijs Heijnen
7 oktober 2014, 17:20
Ik zou zeggen leer techniek van standaard lesboeken en leer blues spelen door mee te spelen/na spelen van bluesmuziek. Er is geen boek dat je blues kan leren.

purplejohn
7 oktober 2014, 17:40
Laat je vriendin er met een ander vandoor gaan, rij je auto in de prak, laat je hond weglopen en raak je baan kwijt. Dit was mijn volgorde en de blues kwam er vanzelf achteraan.

terrasbeest
7 oktober 2014, 18:01
Laat je vriendin er met een ander vandoor gaan, rij je auto in de prak, laat je hond weglopen en raak je baan kwijt. Dit was mijn volgorde en de blues kwam er vanzelf achteraan.

Ben je al blind ? Is het je geleidehond die is weggelopen ?

mountainman
7 oktober 2014, 22:09
Ben je al blind ?
Dat word je vanzelf van al die goedkope moonshine whiskey die natuurlijk ook verplichte kost is voor iedere zichzelf respecterende blues muzikant.

LGK
7 oktober 2014, 23:18
Gewoon blues muzikanten opzoek die jij goed vind en hun dingen proberen mee te spelen. Tuurlijk leer je de technieken wel aardig als je uit een boek leert of van bepaalde lessen. Maar je leert het pas echt van de mensen die het zelf ook echt goed kunnen (of konden).

Succes!