PDA

View Full Version : Project band met engels/nederlandstalige rap/nu-metal



skapiche!?
8 juli 2003, 22:30
Ik zoek een aantal muziekanten voor een project, een 2e gitarist(speel namelijk zelf gitaar), bassist, drummer en een toetsenist/DJ/sampler.
Een vriend van mij is rapper(nederlandstalig) en het zou leuk zijn om ook met een engelstalige rapper samen te werken.
Kortom ik zoek dus bijna een hele band!!
Stijl valt nog over te praten, mischien richting nu-metal met breakbeat/funk. Geen idee hoe het klinkt maar mischien vloeit er wel een nieuwe stijl uit! als het maar vet is!
Ik heb eigen vervoer maar omgeving gouda/rotterdam/den haag zou wel beter zijn.
Band en podium ervaring is wel nodig, dat werkt wat makkelijker samen.
Ik hoop dat dit genoeg info is, als je wil reageren of vragen hebt doe het gerust. Je kan me ook mailen jasperlangerak@hotmail.com

Ik hoor het wel.....groetjes jasperrrrrrrrrrr

Kapitan Yonker
9 juli 2003, 17:19
jammer ik zit in amsterdam

klinkt wel heel interessant :D

skapiche!?
9 juli 2003, 17:37
Dat is zeker jammer!!!

skapiche!?
11 juli 2003, 17:04
Wie heeft er nog meer interesse?

skapiche!?
14 juli 2003, 21:36
Of als jullie iemand kennen die dit leuk vind?

frenske
17 juli 2003, 10:46
Ik, bassist, kom uit Utrecht of is dat al een probleem!

Klink wel interessant wat je wilt op zetten, klinkt in mijn oren een beetje zoals engelse band Senser, maar dan metal ipv rock!
Ik ben 28 jaar en niet al te ervaren en ik bedoel met bas spelen (1.5 jaar)!
Als je misschien geïnteresseerd ben mail maar F_Drossaert@yahoo.com!


[/b]

skapiche!?
17 juli 2003, 17:00
Utrecht is geen probleem, en als je een beetje bas kan spelen is ook geen probleem.
Ik ben wel geinteresseert, alleen het is nog even wachten op meer muzikanten. Dat betekent dat we nu met z'n 3'en zijn(gitaar,rapper,bas) en dat is niet genoeg. Als jij nog mensen weet, een drummer of girarist of een dj/toetsenist dan schiet dat wel op natuurlijk.
Als ik meer nieuws heb dan mail ik je wel, we kunnen in ieder geval contact houden via deze topic en als jij wat nieuws hebt kan je mij mailen naar jasperlangerak@hotmail.com

We horen het vanzelf wel......groetjes jasper
ps;wat voor bas spullen heb jij?

frenske
18 juli 2003, 14:45
Ik heb een hele vet klinkende MTD Kingston 4. MTDīs zijn gedesigned door de bekende basbouwer Michael Tobias. Daarnaast heb ik een rammelkast Peavey TKO 80 als combo. Niet bepaald ideaal om mee te zeulen of me te giggen! Misschien is tie nog geschikt als slave.
Thatīs it. Binnenkort wou ik een effecten pre-amp kopen en misschien een betere combo en op een langere termijn een complete stack!

Hoe oud zijn jullie ongeveer?

En met nu-metal/funk/rap had je daar een bepaalde band voor ogen of wat ongeveer in de richting komt?

skapiche!?
18 juli 2003, 15:20
Klinkt goed al die spullen!

Ik ben zelf 24 en de rapper is 25.

En als je een beetje de richting van de muziek wil bepalen moet je denken aan; stuck mojo, urban dance squad(begin periode), rage against the machine(begin periode), SX, bodyqount....... tsja noem het maar op of vul zelf het rijtje maar in.
Lijkt dit je wat?

frenske
18 juli 2003, 17:13
Aha, high energy rapmetal (voor meekijkers daīs geen nu-metal, want dit is wel goed)!
Hoewel ik bodycount, UDS, RATM niet tot de absolute top van mijn favouriete bands reken, zijn ze aardige subtoppers.
Dit lijkt me wel zeker wat om in te spelen!

skapiche!?
18 juli 2003, 17:32
wat zijn jou toppers dan?

En met nu-metal bedoel ik geen korn enzo......nu-metal bestaat al veel langer, alleen het is een beetje verdraait door de tijden heen.

frenske
25 juli 2003, 16:43
Goh, favourieten bands zijn bij mij altijd onderhevig aan tanden des tijds! Sommige CDīs gaan maar enkele intensief gedraaide weken mee, waarna ze in de CD rekken verdwijnen en hooguit één keer per jaar er uit gehaald worden. Maar de all time favourieten van de laatste jaren zijn toch Queens of the stone Age, Tool en Faith No More.
De laatste tijd luister ik veel naar Portishead, Twinemen (doorstart van restant Morphine) en Senser (ja, ze bestaan weer)!

robbie
25 juli 2003, 17:30
Speel nu zo'n jaar of 4 gitaar en het spreekt me wel aan. (vooral RATM en Bodycount)
Ben 29 jaar en woon in Harderwijk. Ik werk in Amsterdam. Afstand zal ook hier wel een sta in de weg zijn

Robbert

skapiche!?
26 juli 2003, 10:49
Hallo robbie, als jij z'n afstand geen probleem vind, heb ik er ook geen moeite mee. Ken jij nog een drummer of toetsenist, want dan kunnen we beginnen met een oefenruimte zoeken en dan kunnen we aan de slag.

En frenske weet jij nog meer muziekanten? Ik ben zelf ook nog bezig met zoeken, maar de mensen die ik ken zitten allemaal in 1 of meer bands dus dat schiet niet op.....

In ieder geval als we een drummer hebben kunnen we beginnen!

jasper

dingo
26 juli 2003, 11:12
He jas komt er nou nog een drummer
of moet ik weer mn drumcomputer gebruiken
kom op drummers waar zijn jullie

skapiche!?
27 juli 2003, 09:14
Het gaat gewoon een beetje moeilijk om op een gitaarforum een drummer te vinden :-(
Dus het is nog even afwachten.........

Maarruh.....een toetsenist/dj hebben we ook nog nodig, en die zijn hier vastwel aanwezig!

Ic3gl0vE
27 juli 2003, 14:10
want dan kunnen we beginnen met een oefenruimte zoeken en dan kunnen we aan de slag.


oefenruimte zoeken is niet altijd even makkelijk hoor! je kunt beter vast zorgen dat je een paar adressen weet.

skapiche!?
27 juli 2003, 15:54
De oefenruimte waar ik met een andere band speel heeft nog wel een plekje vrij, anders weet ik nog wel wat anders.....
Dus een oefenruimte is geen probleem.

robbie
28 juli 2003, 12:50
Er is hier in Amsterdam ook een oefenruimte beschikbaar. Tot nog toe was die gratis, maar het kan zijn dat er nu wel een kleine bijdrage zal worden berekend.
Wat zijn jullie ambities ?
Hoe vaak zou je willen oefenen ?

skapiche!?
28 juli 2003, 15:29
1 keer in de week oefenen lijkt me prima, en moet het nodig zijn kan het altijd meer natuurlijk.
En ambities, het gaat mij om het vinden van iets nieuws, verschillende stijlen mixen en kijken of het aanslaat.
En het liefst zo snel mogenlijk het podium op om een vette show weg te geven.
Maar een gratis oefenruimte heb ik nog nooit van gehoort :o

En wat zijn jou ambities?

Wat voor spullen heb jij?

robbie
28 juli 2003, 16:41
Ik werk bij de VU
Ik heb het hier voor elkaar gekregen om een vrije ruimte als oefenruimte in te richten. Die inrichting is gedaan door Gyrinus. Deze hebben er een zanginstallatie drumstel en wat versterkers ingezet. Het is allemaal niet top, maar het kan vast slechter. Ik geloof dat het nu 5 euro per avond is wat er betaald moet worden.
Verder heb ik naast muziek veel bezigheden. Ik voetbal, ga vissen en ben ook vaak met mijn werk bezig. Ik heb het gevoel dat als ik mijn gitaarspel wil verbeteren in een bandje moet gaan spelen. Dat motiveert beter en is ook heel leerzaam. In ieder geval een stuk gezelliger dan in je eentje op je kamer.
Speel op een gibson LP gothic over een Marshall AVT275. Voor een oefenruimte of podia geen goede versterker (Ik heb wat ervaring met gelegenheids bands op promotie feesten). Ben bereid om te investeren.

skapiche!?
28 juli 2003, 17:00
Maar kan je wel een beetje metal/punk/funk spelen dan?
En die oefenruimte klinkt wel aantrekkelijk, maar is de accoestiek wel goed?

Ic3gl0vE
28 juli 2003, 19:32
hey robbie, die versterker moet echt wel mee kunnen komen in een band hoor... experimenteer eens wat meer met de knoppen die erop zitten is mijn advies.

robbie
29 juli 2003, 10:08
Oh ja dat kan ook zeker wel, maar discussies over AVT's zijn op dit forum al vaak genoeg gevoerd.
Ik heb nooit les gehad. Ik volg weleens les uit "Total guitar" of "guitar techniques". Mijn accoorden kan ik wel spelen. Riff jes moet ik me altijd even op toeleggen. Het zal voor mij dus best wel hard werken worden. Speel de laatste tijd veel riffs van Tom Morello (audioslave en RATM). Oefende thuis punk of hardrock. Funk mag jij me leren.

Ik zal even wat informatie moeten inwinnen wat de oefenruimte betreft. Ik vind de akoestiek wel prima. Ik kan wat foto's mailen om een indruk te geven.

skapiche!?
29 juli 2003, 13:49
Ik heb zelf 2 jaar les gehad, maar speel al 8 jaar.
Funk is makkelijk te leren, de gitarist van rage speelt ook funk maar dan in een vorm van rifjes. Haat gaat meer om het ritme wat je speelt, je kan tegen het ritme inspelen wat veel bij funk word gebruikt.
Als je goed naar de bassist van rage luisterd speelt hij ook funkloopjes, als je die nou naspeelt kan je funk spelen, doe er een hoop gain bij en rocken maar!

robbie
30 juli 2003, 20:27
Ik zal de cd van Rage weer eens in de auto gooien en goed luisteren. Mijn collega drumt. Hij is wel erg druk met zijn eigen band , maar misschien kunnen we eens wat afspreken. (Een keer spelen vind hij altijd wel leuk) Kun je hier de oefenruimte eens beoordelen en bekijken of het wat wordt met de huidige formatie. Ook zou ik Bert-Jan uit Zeewolde eens kunnen polsen. Jonge enthousiaste drummer. Hij is alleen niet zo mobiel, maar als we op een zaterdag of zondag zouden gaan oefenen kan ik hem meenemen. (ik zou dan ook uit Harderwijk moeten komen)

robbie
30 juli 2003, 20:32
Er zal vast ook wel zoiets als een drummer forum zijn. Heb je daar al gepost ?

skapiche!?
31 juli 2003, 09:49
Goed idee om bij een drumforum te posten, dat ik daar niet eerder aan gedacht hebt!
Maar dat is goed om eerst even de huidige formatie te testen.
Ben wel erg benieuwt!!!

robbie
31 juli 2003, 10:21
Oke dan kijk ik even hoe het tegenwoordig met de oefenruimte gaat. Ook zal ik kijken of Jan interesse heeft.
Moeten we nog wat nummers afspreken om te spelen of wil je gewoon wat jammen ?

skapiche!?
31 juli 2003, 10:50
Laten we maar eerst wat gaan jammen, kijken wat iedereen kan, en daaruit kunnen we bepalen wat voor stijl het word.
Ik zal de rapper vragen of hij wat teksten klaar heb liggen.

Trouwens, niks meer van frenske gehoord......ben je er nog?

Theije
3 augustus 2003, 13:20
Jammer tis een beetje ver weg en jammer dat ik een gruwelijke hekel heb aan rappers :D maar het nu-metal gedeelte klonk goed.

skapiche!?
4 augustus 2003, 18:02
Dat is jammer!

robbie
5 augustus 2003, 08:58
De oefenruimte is nog steeds beschikbaar. Er moet nu wel voor worden betaald. 5 euro per keer. Ook heb ik even wat navraag gedaan wat betreft de akoestiek. Op dit moment is er 1 bandje wekelijks aan het oefenen. Zij gaan binnenkort hun 2e cd opnemen. De oefenruimte is ruim en niet geisoleerd (Dit houd ook in dat er door de weeks vanaf 19:30 pas mag worden begonnen met het produceren van decibels), Waardoor de drums hard door komen. Verder was het volgens hun niet onaardig.
Ook heb ik mijn collega Jan gevraagd om de 1e keer (keren) te drummen. Zoals verwacht was hij enthousiast. Hij is wel de komende 2 weken met vakantie. In de tussentijd kunnen we nog een drummer proberen te zoeken. Als dat niet lukt kan ik over 3 weken een avond de oefenruimte reserveren. De maandagen en donderdagen komen mij slecht slecht uit.
Hoe zit dat met jullie ?
Is Frenske al weer boven water ??

skapiche!?
5 augustus 2003, 16:16
Mij maakt het niet uit als het maar niet op een vrijdag is.
Een drummer zoeken is wel een probleem, maar ik zoek lekker verder.
Van frenske niks meer gehoord, als dat niet doorgaat moeten we weer een nieuwe bassist gaan zoeken!

Wil je collega jan niet voor vast komen dan?
En wat voor drummer is hij eigenlijk?

Heb je zelf al wat ideetjes voor nummers, ik wel in ieder geval.
Er zijn nog wat ideetjes over van de vorige band waar ik in zat maar die is opgedoekt. Dus we hebben genoeg te spelen!

frenske
5 augustus 2003, 17:27
Blub blub, Frenske komt boven water drijven!!! Was ff een weekje bij mīn ouders om wat verjaardagen vieren!
Op die ene vraag die ergens op de eerste bladzijde staat. Toevallig ken ik een gitarist en drummer die niet in een band spelen echter wonen en werken ze wel beide in Limburg en ik denk niet dat ze wekelijks heen en weer willen sjeezen!
Het is mooi dat je al ideeen hebt, want dan heb je al iets om mee te aanvangen en dat je elkaar zit aan te kijken van uuh ..... en wat nu??? :???:
Ik heb me eigenlijk nooit verdiept in funkgebeuren (ben niet zoīn slapper), maar dat wil niet zeggen dat niet gaat gebeuren! Zalīs wat tabs downloaden van RATM!

robbie
5 augustus 2003, 17:38
Geen vrijdag dus.
Ik weet niet of Jan voor vast zou kunnen. Hij zit al in een band, maar wie weet als het klikt dat hij het leuk vind om door te gaan. Jan drumt al best wel lang en is eigenlijk voor alles in. Muzikale voorkeur is rap en hip hop.
Gelukkig dat Frenske weer terug is. Een bassist is erg belangrijk.
Ik heb zelf geen ideen klaar voor eigen nummers, maar ik zal het eens proberen.
Volgens mij moeten we dan terplekke wel wat in elkaar kunnen draaien wat misschien wel het leukst is. Met 2 gitaristen moeten we wel goede afspraken maken omdat het anders gauw een zooitje wordt. Ben benieuwd naar je werk. Kun je alvast wat mailen ?

skapiche!?
5 augustus 2003, 22:46
nu nog een datum prikken, 25 augustes? kan de drummer dan ook?
En weet iemand nog een dj/toetsenist/sampler?

Maar ik weet zeker dat die drummer het tof gaat vinden!

skapiche!?
5 augustus 2003, 22:51
het heeft geen nut om werk te mailen, we zien het in de oefenruimte wel.

moet wel expirimenteel zijn........ :wink:

dingo
6 augustus 2003, 16:27
Ik hoop dat de drummer kan want een hiphop drummer is een goede basis voor rest om over heen te knallen
En voor mij als rapper is het makkelijker om op hiphopbeats te rappen
En voor de rest zien we het wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Adios dingo

robbie
7 augustus 2003, 14:37
Maandag de 25 ste is de ruimte al bezet. Omdat Jan altijd op dinsdag de met zijn band speelt lijkt woensdag de 27 ste geschikt. Laat maar even weten.

skapiche!?
7 augustus 2003, 16:24
prima! hoe laat en waar?

skapiche!?
7 augustus 2003, 16:25
prima! hoe laat en waar?
Kan ik mijn eigen spullen meenemen?, en kan je de auto voor de deur zetten?

robbie
7 augustus 2003, 18:34
Ik denk zo rond 19:30 verzamelen. We zouden ook eerder kunnen verzamelen en dan samen eten en ondertussen wat dingen door spreken.
Je moet wezen bij de VU
Boelelaan 1085
Dat is A'dam zuid
Vanaf de ringweg A10 afslag S108 (volg bordjes VU) of S109 (Dat is afslag RAI volg WTC)
Op de volgende link een detail kaartje van de VU
http://www.med.vu.nl/alg/kaart.gif
Even parkeren aan de van de Boechorstraat en dan even bellen lijkt mij het best. Er is een punt waar je je spullen uit kunt laden. (kinder opvang centrum het olifantje. Daarna de auto even wegzetten. Ik zal even kijken waarneer er geen geld meer in de meters hoeft. Ook zal ik nog even precies kijken wat er voor apparatuur aanwezig is. Dan kun je zelf zien of je spullen mee wilt nemen.

skapiche!?
8 augustus 2003, 13:16
de 27'ste is prima, en de tijd ook.
Schikt het voor jou ook frenske?

Ik hoor het verder wel!

Groetjes jasperrrrrr

frenske
20 augustus 2003, 11:20
Uhm, misschien dat ik nog naar Lowland ga en dat betekent waarschijnlijk dat ik de 28ste weg ga.
Moet nog over nadenken!

skapiche!?
20 augustus 2003, 17:03
wanneer dan wel?

robbie
20 augustus 2003, 17:36
Ik ga ook naar Lowlands en ook donderdag 28 weg. Kunnen we de 27 ste toch nog prima spelen ?

skapiche!?
20 augustus 2003, 17:53
ik vind het best, het maakt mij niet uit.
hebben jullie al wat ideen?

en frenske ben je een beetje snel op de bas? en kan je ook hip hop loopjes spelen?(dit is nodig voor de opbouw van de nummers)

frenske
22 augustus 2003, 11:10
Ik ben wel snel, maar meestal betreft dat ik walking bass lijntjes (rockabilly stuff).
Nooit van leven hip hop loopjes gespeeld, dus ... ik zou nog niets eens weten wat dat inhoud. Ik dacht dat dit altijd hele simpele lijntjes zijn met heel break.

By the way 10 oktober Clawfinger in Tivoli Utrecht!

frenske
26 augustus 2003, 10:12
Uhm, ik heb zoīn vermoeden dat woensdag niet door gaat. Het is namelijk erg stil op het communcatieve vlak.

Wederom een droom in duigen! :cry:

robbie
26 augustus 2003, 13:43
Klopt als een bus.
Ik zit namelijk met 2 problemen.
In eerste instantie wist ik ook nog niet zeker of Frenske zou komen.
1e probleem is dat ik Michel nog niet heb kunnen vinden. Hij zou deze week weer terug zijn van vakantie. Michel heeft op dit moment de sleutel van de oefenruimte.
2e probleem is dat drummer Jan verstek moet laten gaan. Er is wat dringends tussen gekomen.
Het opstarten lijkt altijd een moeilijk iets. Dat betekent niet dat ik het nu al op wil geven. Integendeel. Ik stel voor dat we allemaal gaan genieten van Lowlands en dat ik daarna snel weer met een ieder contact opneem om een volgende afspraak te maken. Dit zou ik het liefst via de mail doen en niet meer via dit forum. Stuur dus even een mailtje naar
robbert@cncr.vu.nl
Mocht je willen bellen dan kan dat naar 06 47968574

skapiche!?
26 augustus 2003, 21:04
we houden contact via mail, zonde om het nu al op te geven.

Je kan me mailen naar jasperlangerak@hotmail.com