PDA

View Full Version : Karma Suture na Fuzz Face?? Buffer vraag...



ellisvertellis
4 september 2014, 15:34
Hallo,

Mijn pedalboard is uitgerust met een true bypass looper. De eerste loop dient voor het clean en gemoduleerde geluid, de tweede loop is voor mijn drive/lead klank.

Die "drive loop" bestaat uit eerst een Fuzz Face-achtige (Analogman Sun Face) en dan een Wampler pedaal.

Nu wil ik na de Fuzz een tweede fuzz zetten, nl een Catalinbread Karma Suture, geen alledaagse fuzz. Het is een soort kruising van germanium en silicone transistors en diodes (ik ken er niet veel van). Hier is de fabrikant zijn uitleg: http://www.catalinbread.com/karma-suture.html

Nu is mijn vraag: gaat die Karma Suture last ondervinden van de Fuzz Face? Heeft die Karma Suture een buffer? En zou ik ze eventueel kunnen omwisselen in volgorde (gelet op het feit dat de FF geen buffer ervoor verdraagt)?

Ik ga het wel proberen, maar wil het ook wel gewoon weten van die buffer..

Thnx!

scabiosa
4 september 2014, 16:26
denk dat de karma suture true bypass is
dat is eigenlijk hetzelfde als dat hij GEEN buffer heeft

of ie veel last zal ondervinden van de fuzzface ervoor?
ik denk dat dat best zal meevallen, zeker als je dit leest:
"You can even play complex chord voicings and yet every note rings through clear! Try that with your average fuzz or distortion pedal! And even at maximum settings, the Karma Suture retains an open and responsive character unlike a lot of fuzzes and distortion pedals"

moet een lekkere combi zijn!

Mitch
4 september 2014, 16:33
Nee, je zal niet tegen impedantieproblemen aanlopen. Wordt puur een kwestie van uitproberen en kijken wat het lekkerste klinkt. Ik heb zelf ook zowel voor als na de KS andere drives en boosts geprobeerd en ik vond tot nu toe ervóór het prettigst. Een Sunface is wel iets anders. Kan het niet voorspellen, zal echt uitproberen worden wat het lekkerst klinkt. Maar op voorhand problemen: nee hoor.

ellisvertellis
4 september 2014, 16:55
Ok, bedankt! Ben benieuwd. Ben op zoek naar een andere plaats in de keten.

Mitch jij hebt zo'n Karma Suture. Op welke amp speel jij nu weer? Op mijn Fender Pro is het echt een moeilijk pedaal, die KS. Gaat al snel heel erg snedig (als in: schel met weinig bas of laag mid) klinken met de "Diodes" knop voorbij 12 uur en de "Input" knop voorbij 10 uur. En daar zit normaal gezien toch wel wat bruikbaars tussen dacht ik?!

Hoe temper jij dat ding? Als ik het volume even luid zet als bv mijn Fuzz Face klinkt het echt onprettig scherp. Die lange sustain en feedback waar het pedaal voor gemaakt is krijg ik er moeilijk uit zonder iedereen zijn oren er af te scheuren.

Misschien gewoon geen goeie combinatie met een Fender amp? Op mijn THR10 klinkt het dan wel goed, raar genoeg...

Plant
4 september 2014, 19:30
...gelet op het feit dat de FF geen buffer ervoor verdraagt

:chicken: dat behoeft enige uitleg...

ellisvertellis
4 september 2014, 20:08
:chicken: dat behoeft enige uitleg...
Wel, een buffer voor sommige fuzz types verhindert het goed functioneren van de fuzz. Het opschonen met de volumeknop van de gitaar bijvoorbeeld is 1 van de eerste kwaliteiten die een fuzzface verliest als hij na een buffer in de keten komt. En laat dat nu net de functie zijn die ik graag benut.

Of was het sarcastisch bedoeld?

Plant
4 september 2014, 23:07
Nee, ik bedoelde het voor de verandering eens heel serieus. Ik snap nu je punt.

Niet verdragen kan ook letterlijk 'er niet tegen kunnen' betekenen. Daar was ik even benieuwd naar.

ellisvertellis
5 september 2014, 10:01
Ok dan. :)

Sarcasme, ik kom het wel eens tegen op de fora...

Mitch
5 september 2014, 22:55
Ik speel over AC30s. Op extremere standen kon het wel wat schel worden, maar niks dat de toneknop op de gitaar niet kon oplossen en zeker niet op de settings die jij noemt. Pas met Diodes op 3u werd het wat puntiger. Dat het bij jou te pinnig wordt zal de amp-pedaal combinatie zijn vrees ik... Een review blijft daardoor altijd lastig, je weet nooit hoe de reactie is op andere amps als je zelf geen complete collectie hebt staan :satisfie:

kwispelhond
6 september 2014, 02:25
Toen ik mijn effectenplank opbouwde wist ik niet dat de Fuzzface-achtige als eerste moest. Ik dacht altijd dat ik moest beginnen met een niet-DI pedaal als buffer dus mijn OD808 als eerste gezet en de Fuzzface-kloon (Hartman) er achter. Het staat nu nog zo want het werkt perfect, totaal geen last van geen clean-up en prima te stacken zo dus probeer het gewoon.

ellisvertellis
7 september 2014, 11:22
Ik speel over AC30s. Op extremere standen kon het wel wat schel worden, maar niks dat de toneknop op de gitaar niet kon oplossen en zeker niet op de settings die jij noemt. Pas met Diodes op 3u werd het wat puntiger. Dat het bij jou te pinnig wordt zal de amp-pedaal combinatie zijn vrees ik... Een review blijft daardoor altijd lastig, je weet nooit hoe de reactie is op andere amps als je zelf geen complete collectie hebt staan :satisfie:
De toonknop truuk werkt niet bij mijn setup, raar genoeg. Alsof je enkel het hoog onder het laagje fizz eruit draait. Ik krijg hem wel wat meer gefocust met een ander overdrive pedaal erachter, maar dan verlies je veel van dat KS karakter... Nog wat verder experimenteren denk ik.

ellisvertellis
7 september 2014, 11:23
Toen ik mijn effectenplank opbouwde wist ik niet dat de Fuzzface-achtige als eerste moest. Ik dacht altijd dat ik moest beginnen met een niet-DI pedaal als buffer dus mijn OD808 als eerste gezet en de Fuzzface-kloon (Hartman) er achter. Het staat nu nog zo want het werkt perfect, totaal geen last van geen clean-up en prima te stacken zo dus probeer het gewoon.
Mijn fuzzface is daar erg gevoelig aan, dus ik moest wel met True bypass looper...