PDA

View Full Version : nieuw nummer in ontwikkeling



pasqual
3 september 2014, 22:18
Graag jullie mening over dit lied waar we al een tijdje mee bezig zijn. Vooralsnog is dit een opname zonder zang omdat we leadtrack wilden hebben om in de toekomst opnames te maken maar deze opname is niet strak genoeg en te onzeker op bepaalde punten. Maar het idee ligt er. Dit is een repetitie opname gemaakt met een Zoom R16 waarvan we 4 sporen hebben gebruikt. Ik heb alleen het stereo beeld iets breder gemaakt maar voor de rest niets speciaals. Gelukkig is het maar een minuutje of 8 ;):hide:

Klik: https://soundcloud.com/mrestpas/song-in-progress-rehearsal-31-08-14-generate

Vincent A.
3 september 2014, 22:30
Lekker nummer, mooi gedaan! Een beetje soundtrack achtig maar dat is nu nog omdat er geen zang bij zit, leuke opbouw in het begin. Wat mij persoonlijk wel opvalt is dat veel van de zelfgemaakte liedjes die hier op gitaarnet gepost worden vaak een gitaarintro hebben waar op de gitaar ontzettend veel effecten staan. Ik zelf vind een clean stukje of met een beetje chorus ook vaak leuk, maargoed dat is persoonlijk. Verder vind ik de sfeer van het nummer wel erg leuk, echt heel sfeervol, maar ook dat is persoonlijk.
Mooi gedaan!

Succes alvast met opnemen,
Groeten Vincent.

pasqual
3 september 2014, 22:39
Hey Vincent, bedankt! Tja...die opnames zullen nog wel effetjes duren. Eerst maar eens een fatsoenlijk leadtrack in elkaar flansen!
Wat die effecten betreft; ik hou wel van een beetje delay en wah op z'n tijd;)

Fusion
4 september 2014, 11:48
Wel heel erg Pinkiaans dat intro. Ofnie? Verder lekker deuntje, maar niet echt mijn ding. Wel mooi welke akkoorden komen na de eerste drumroffel. Ook mooi hoe t daarna weer gas terugneemt. Volgens mij lusten de progrockfans dit wel!

pasqual
4 september 2014, 12:38
Pinkiaans als in Floydian oftewel Gilmourish? Yep, guilty as charched! Ik kan niet ontkennen dat Pink Floyd van enige invloed is.....:ok:
Maar bedankt voor het luisteren en je input.

mountainman
4 september 2014, 13:39
Mooi nummer. Even leek het of er een cover van Run like Hell aan ging komen. Ik ben ook een Floyd en symfo fan dus wat mij betreft is dit echt niet lang. Een beetje prog epic klokt makkelijk in op 20 minuten. Maar zou je niet in de problemen kunnen komen met dat intro? Het lijkt er wel heel erg op...

pasqual
4 september 2014, 14:00
Bedankt Mountainman. Rythmisch en qua snelheid heb je een punt maar qua vibe en akkoordenreeks vind ik het toch wel erg verschillen. Gilmour heeft natuurlijk patent op het experimenteren met lange delay. Als je met dezelfde snelheid en lengte zo speelt klinkt het al snel als Run like hell. Maar als er opvallend veel mensen deze mening hebben moet ik toch maar eens gaan nadenken over een nieuw intro. Ik zou het wel jammer vinden.....

Fusion
4 september 2014, 14:43
Ik denk dat je je er niets van aan moet trekken :)

Ernest01
4 september 2014, 16:43
Sfeervol nummer. Goed uitgevoerd ook.
Het eerste deel 'hoor' ik een hoge vrouwenstem erbij. Beetje drukke zang ook.
Lijkt mij een mooi contrast met de begeleiding.

Tweede deel (na 4:10, zo ongeveer) vind ik helemaal op zichzelf kunnen staan. Dus zonder zang erbij.
Knap gedaan, mooi arrangement.

pasqual
4 september 2014, 17:53
@Fusion: :ok:
@Ernest: het wordt een mannenstem..... De zanglijn staat al redelijk vast, alleen moeten we nog kijken met een tweede stem wat niet ons sterkste punt is.
Verder bedankt voor de complimenten:)

Tupelo
6 september 2014, 10:34
Floydish, Gilmore, progressief... jullie nemen de tijd, klein beetje teveel zonder meer geluidjes, misschien is het zang dat ik mis.
Het klinkt lekker, maar het is niet helemaal mijn dingetje.
In ieder geval rete goed gespeeld, door jullie allemaal, ben benieuwd hoe het eindresultaat straks is.

pasqual
6 september 2014, 13:02
Bedankt Tupelo,
Opnames nemen we de tijd voor en ik weet nog niet zo goed hoe dat gaat lukken want we gaan het eens zelf proberen. Momenteel hebben we ook nog de pech -en vele bands met ons- dat onze oefenruimte ophoudt te bestaan en de eigenaar hard op zoek is naar een nieuwe ruimte. Dus onze plannetjes zullen wel even bijgesteld moeten worden....

The Lo Lands
6 september 2014, 14:03
Hey Pasqual! Wordt een enorme uitdaging dit goed op te nemen en een mooie ruimtelijke sound te creëren. Ik zou eens kiezen voor een goede profi studio, dit nummer vraagt er gewoon om! Er zit veel diversiteit in dit nummer en hoewel bepaalde gebruikte akkoorden/thema's imho wat gedateerd klinken ben ik benieuwd naar de uiteindelijke zanglijn. Goed bezig en fraaie gitaarsolo!

pasqual
6 september 2014, 16:12
Ja, wordt zeker een hele uitdaging om het ruimtelijk op te nemen, zeker omdat we het in eerste instantie zelf gaan doen! Ik zal je waarschijnlijk nog om tips gaan vragen omdat jouw opnames altijd erg breed en open klinken! Profi opnames zijn pas aan de orde als dit klaar is. We hebben nog 3 nummers liggen.

woldhek
6 september 2014, 22:25
Klinkt best lekker, ik dacht ook gelijk aan Pink Floyd en dacht qua gitaarspel of gitaargeluid aan U2, tenminste dat schoot zo binnen....

The Lo Lands
7 september 2014, 20:24
Ja, wordt zeker een hele uitdaging om het ruimtelijk op te nemen, zeker omdat we het in eerste instantie zelf gaan doen! Ik zal je waarschijnlijk nog om tips gaan vragen omdat jouw opnames altijd erg breed en open klinken! Profi opnames zijn pas aan de orde als dit klaar is. We hebben nog 3 nummers liggen.

Is prima hoor, maar besef wel dat ik eigelijk helemaal niets weet :seriousf: Ik doe vaak maar wat, en als dat goed uitpakt hou ik me daaraan vast. Ik lees geen tutorials of boeken over opnemen, mixen of masteren. Er zijn hier muzikanten die honderd keer meer weten op het gebied van opname technieken ;) Het is misschien meer dat ik in de loop der jaren vertrouwd ben geraakt met mijn spullen.

Één tip voor gitaar, als je een breed geluid geluid wilt dan stereo opnemen met twee verschillende versterkers! En bij solo's dan gebruik maken van een milde stereo (ping-pong) delay :-) Guitar heaven :)

pasqual
7 september 2014, 22:15
@The Lo Lands: Dat mag wel zo zijn dat jij helemaal niets weet:???: maar ondertussen klinken jouw opnames stuk voor stuk retegoed:cooler:.

@woldhek: Dankjewel!:ok:

The Lo Lands
10 september 2014, 20:22
@The Lo Lands: Dat mag wel zo zijn dat jij helemaal niets weet:???: maar ondertussen klinken jouw opnames stuk voor stuk retegoed:cooler:. Dat is een enorm compliment natuurlijk Pasqual, dankjewel! Mijn streven voor goede opnames zijn simpelweg een goed basisgeluid. Als je opname niet goed klinkt dan niet proberen met EQ, dynamics of andere effecten het proberen op te lappen, maar terug naar de basis en dat is je eigen sound en spullen (gitaar/effecten/versterker/mic/sims/preamp/etc) zo in te stellen dat je geluidsopnames uiteindelijk goed klinken! Uiteraard hoe meer bandleden des te meer variabelen je krijgt. Ik doe bijna alles alleen dus ik bepaal volledig mijn eigen geluid. Met een band zal je moeten werken aan een (band)sound en deze uiteindelijk proberen vast te leggen is een uitdaging. Maar wat ik zo van je band heb gehoord zal dat best goed komen.

Je zou me uiteindelijk de opnames van een nummer kunnen sturen zodat ik deze ga afmixen en masteren als je dat leuk vind?

pasqual
10 september 2014, 21:17
Dat is zeker mogelijk! Tegen die tijd kom ik er nog zeker op terug;)
Maar ik ga het zeker ook zelf proberen!