PDA

View Full Version : Fender Jaguar €225,-???



Vincent A.
3 september 2014, 20:51
Ik was zonet even lekker op de site van thomann aan het surfen, zie ik een fender jaguar voor 225!!! Eurootjes, en dan nog geeneens b-stock. Nou is het wel van de modern player serie maar ook die heb ik nooit onder de €400,- gezien. Weten jullie meer van deze advertentie of is de prijs die op de site staat aangegeven simpelweg onjuist? Ik vond het zo apart dat ik er maar een topicje voor aanmaakte.

Linkje: http://www.thomann.de/nl/fender_modern_player_jaguar_rw_blk.htm?offid=5&affid=1&subid=270852NL&subid2=Fender+Modern+Player+Jaguar+RW+BLK&origin=boost&gclid=CNzG9NbZxcACFQsKwwodYH0Agg

Ik ben erg benieuwd naar waar dit vandaan komt en zou jullie reacties waarderen.
Groeten Vincent.

pasqual
3 september 2014, 20:57
Crafted in China, that's why!

Vincent A.
3 september 2014, 21:06
Crafted in China, that's why!

Tsja, dat zal er zeker mee te maken hebben, maar de goedkoopste fender die ik verder nieuw heb gezien was rond de €400,-. Anyway, zouden deze qua kwaliteit echt beter zijn dan de vintage modified serie met strats, want de goedkoopste fender mp strat kost hier €439,-. Ik ga over twee weken ongeveer namelijk zelf een gitaar kopen en aangezien ik een humbucker in de brug wil, (nirvana metallica), neem ik denk ik zon vintage modified hss strat. Kort samengevat: hoe goed is die modern player serie nou eigenlijk?

Bedankt voor het antwoord trouwens!
Groeten Vincent.

Tupelo
3 september 2014, 23:20
Geen idee.
Persoonlijk wantrouwig jegens Chinese makelij, maar dat hoeft niet volgens velen..
Ding is mij ook al opgevallen.
Weinig nonsens, gemakkelijk om te (laten ?) modden.
Als 't fretwerk en de hals in orde is, dan is er veel mogelijk voor weinig; leuke basis.

FlameDude
4 september 2014, 00:32
Wow, ik vind het persoonlijk een prachtige gitaar! Mooie lak zeg. Zijn de standaard pickups die erin zitten goed?

Vincent A.
4 september 2014, 07:32
Wow, ik vind het persoonlijk een prachtige gitaar! Mooie lak zeg. Zijn de standaard pickups die erin zitten goed?

Ik verwacht van niet aangezien er een modern player set in zit van fender, dit zal vast geen kwaliteit als bij de duurdere fenders zijn.

Bedankt voor de reacties!
Groeten Vincent

MikeD
4 september 2014, 09:06
225 is niet duur en ook al is ie MIC, er staat Fender op de kop dus dat hoef je tenminste niet te faken…… Wat Tupelo schrijft, lijkt me juist en ik denk ook dat je vroeger of later wel wat wil gaan vervangen; de stemmechanieken zien er bijvoorbeeld echt cheapo uit, zelfs in vergelijking met de MIM's. Je moet wel van 9.5 halsradius en van P 90's houden. En: Wanneer je een humbucker bij de brug wilt, dan denk ik dat P 90's niet jouw kopje thé zijn.

Tunes
4 september 2014, 09:14
Geen idee.
Persoonlijk wantrouwig jegens Chinese makelij, maar dat hoeft niet volgens velen..
Ding is mij ook al opgevallen.
Weinig nonsens, gemakkelijk om te (laten ?) modden.
Als 't fretwerk en de hals in orde is, dan is er veel mogelijk voor weinig; leuke basis.

Nou dat had ik eerder ook maar ik heb ooit een partijtje londen city halzen op de koop getikt en pas weer wat complete londen city gitaren gekocht en potdomme het is niet te geloven wat ze voor die prijs leveren.
Mooi, keurig afgewerkt, heerlijk spelend, ik zeg prop er een keer wat andere elementen en/of elektronika in en je hebt voor weinig een top gitaartje.
Ja ja zal wel top gitaartje, ik zou zeggen kijk er maar eens goed naar.

Zegt overigens niks over chinese fenders, die kunnen ook gewoon ruk zijn.

Eko
4 september 2014, 09:59
Vragen jullie nog om kwaliteit? Even een beetje zeuren...... voor dat geld , eerst de BTW er af , daarna ca 30% marge voor de handelaar , minus de verzendkosten , blijft er net goenoeg over voor een beetje waaibomen mahonie en verf...
Als ie het doet , niet klagen...

Tunes
4 september 2014, 10:04
Ik zal je waarschijnlijk niet kunnen overtuigen, je woont niet al te ver weg dus kom er maar een paar proberen, maar dat is dus gewoon niet zo.
Ik kan alleen voor de LC gitaren praten, maar dat is echt kwaliteit die je niet zou verwachten voor dat geld.
Misschien is het wel heel anders, misschien wordt je al jaren bedonderd door de "echte merken", en vragen ze veel te veel voor de kwaliteit die ze bieden.

Vincent A.
4 september 2014, 10:05
Nee ik twijfelde er zelf niet serieus over, maar ik dacht heb ik iets gemist ofzo.

marter544
4 september 2014, 12:57
Ik heb eens een modern player strat geprobeerd, en dat was een prima gitaar ! Pickups kan ik weinig over zeggen, ik speelde niet over mijn eigen amp maar over een cube in de muziekwinkel.

Eko
4 september 2014, 13:10
Wil niet zeggen dat ie slecht is , alleen maar dat je voor dat bedrag eigenlijk niet moet gaan zeuren....... Als ie het doet , gewoon lekker op spelen. Ik heb meerdere Squiers in mijn handen gehad die niet onder deden voor de afwerking van Fender ( USA) uit de jaren 90.
Ik heb ooit met een houtverkoper ( in hele grote partijen ) een paar uur in een vliegtuig gezeten. Hij bleek o.a. Ome Fender te leveren en heeft een beetje verteld wat hij betaald kreeg. Trust me , Fender verdiend.

FruscianteFan
4 september 2014, 16:48
Tsjah, als er Squier op stond had die prijs niemand verbaasd, maar is hetzelfde merk. En die Squiers tegenwoordig zijn best prima gitaren...

postbus31
4 september 2014, 18:05
Tsjah, als er Squier op stond had die prijs niemand verbaasd, maar is hetzelfde merk. En die Squiers tegenwoordig zijn best prima gitaren...

Nou, dat dus. +1 :-)

raabje
4 september 2014, 19:48
De vraag is wel of je een mahogany body wil voor een Jaguar....

Deze gitaar vind ik erg kaal, heeft weinig met een Jaguar te maken denk ik. Alleen de vorm en het merk. Kan verder een prima short scale gitaar zijn. Prijs zal misschien zo laag zijn omdat deze gitaar uit productie is, de magazijn voorraad wordt gedumpt?

Zelf vind ik de Squier Jaguar met humbuckers interessanter voor ca. 325,-, ook al is deze van basswood en niet van alder. Een vaste brug lijkt me minder zorgen te geven dan de single coil versie.

Scarface
4 september 2014, 19:49
Vragen jullie nog om kwaliteit? Even een beetje zeuren...... voor dat geld , eerst de BTW er af , daarna ca 30% marge voor de handelaar , minus de verzendkosten , blijft er net goenoeg over voor een beetje waaibomen mahonie en verf...
Als ie het doet , niet klagen...

Idd.....mooi vind ik HET in ieder geval niet,en al leverbaar sinds 2011!!!!!! maar dat boeit niet....

Gr. Marco

FruscianteFan
4 september 2014, 22:02
De vraag is wel of je een mahogany body wil voor een Jaguar....

Deze gitaar vind ik erg kaal, heeft weinig met een Jaguar te maken denk ik. Alleen de vorm en het merk. Kan verder een prima short scale gitaar zijn. Prijs zal misschien zo laag zijn omdat deze gitaar uit productie is, de magazijn voorraad wordt gedumpt?

Zelf vind ik de Squier Jaguar met humbuckers interessanter voor ca. 325,-, ook al is deze van basswood en niet van alder. Een vaste brug lijkt me minder zorgen te geven dan de single coil versie.
Geen mahony Jag willen maar wel een basswood met humbuckers? Ik heb niet zoveel verstand van basswood en ik ben het met je eens dat een mahonie gitaar met P90 niet de klassieke Jaguarsound zal geven, maar die met humbuckers doet dat ook niet ;)

Ik vind deze gitaar trouwens wel interessant, ware het niet dat ik nu al niet meer op m'n Jag (japanner) speel.

raabje
5 september 2014, 10:25
Nou, ik ben geen purist hoor.. Ik zou een jaguar alleen kopen voor de kortere hals, niet voor de klank. De mahony versie met P90 lijkt me een soort van short scale SG achtige gitaar. Basswood zal (in theorie?) wat neutraler klinken dan mahony. Alder is natuurlijk lekker Fender.

http://assets.fender.com/frl/e376b9775011efe6c6491eaf6dbd57c2/generated/a0fdf8ade8d8dbe06516155414c40f01.png

Deze lijkt me mooi, de Kurt Cobain Jaguar:

http://assets.fender.com/frl/7f9c0fc3ca8433824892766d9e33fabe/generated/a0fdf8ade8d8dbe06516155414c40f01.png

en daar lijkt deze Squier een (klein) beetje op:

http://assets.fender.com/frl/2c618f5fa6a8379ff961cf56fd74be2a/generated/a0fdf8ade8d8dbe06516155414c40f01.png

Ik heb zelf GAS voor een Ibanez Roadcore RC320 (mahony, P90 achtige humuckers, 25.5 scale), binnenkort in Amstelveen bij de Soundshop proberen.

Vincent A.
5 september 2014, 10:47
Inderdaad ziet die Kurt Cobain jaguar er heel mooi uit. Sterker nog, ik vind m iets mooier eruit zien dan ik m vind klinken. Mijn sound ligt meer bij zijn strats. Live at Reading bijvoorbeeld, ik vind zijn gitaarsound met de jaguar gewoon niet lekker klinken. Maar er zijn ook mensen met een andere mening.

Groeten Vincent.

MyGreenLady
5 september 2014, 20:20
Fluitend gooide hij een linkje op het forum:

http://www.thomann.de/nl/fender_squier_vintage_mod_ja_b_stock.htm

Kan je ook doen. Zijn ook leuk.

raabje
5 september 2014, 21:28
Ik heb die ook bestudeerd, Jazzmaster met P-90 achtige pickups. Schijnt dat de brug pick-up heel schel/bright/brittle klinkt (onbruikbaar?). De brug is ook wat vaag, zit vast met 1 schroef op de body? Maple hals ipv Rosewood.

Een originele Jazzmasters schijnen weinig sustain te hebben, daar heeft deze dan mogelijk weer minder last van door de vaste brug.

Valt me op dat veel goedkopere Fenders en de Squiers altijd wel 1 of andere dealbreaker hebben, elke gitaar heeft wel iets wat niet "klopt", na aankoop heb je er nog werk aan.

caliban
7 september 2014, 00:04
de stemmechanieken zien er bijvoorbeeld echt cheapo uit, zelfs in vergelijking met de MIM's. Je moet wel van 9.5 halsradius en van P 90's houden.

Stemmechanieken zijn Ping naar wat ik zo zie, staan zelfs op MIM classic series en classic players gewoon. Geen idee vanwaar je dit haalt... 9.5 is trouwens prima, zit ook op veel MIM Fenders en op de hedendaagse US standards.

Ik denk dat deze gitaar een tijd geleden wat duurder stond aangeboden (dacht op OSG forum zoiets gelezen te hebben). Daarnaast is het een eenvoudig design, Sinese productie (ik heb een J Mascis Jazzmaster van daar, en die is super, dus wil niet perse iets zeggen), finish is denk ik ook eenvoudiger dan een gewone poly (en nitro is sowieso uit den boze in deze prijsklasse schat ik).

caliban
7 september 2014, 00:07
Ik heb die ook bestudeerd, Jazzmaster met P-90 achtige pickups. Schijnt dat de brug pick-up heel schel/bright/brittle klinkt (onbruikbaar?). De brug is ook wat vaag, zit vast met 1 schroef op de body? Maple hals ipv Rosewood.



De J Mascis heeft P90'ige pickups, deze VM Jazzmasters zonder de tremolo, heeft denk ik dezelfde pickups als de nieuwere VM met de tremolo, technisch gezien Jazzmaster pickups (dus met magnetische polepieces, geen bar magnet vanonder zoals de P90)

raabje
7 september 2014, 14:01
Ja, ik zie het nu ook, de Jazzmaster VM en de Special hebben allebei:

Bridge Pickup: Duncan Designed™ JM-101B Single-Coil Jazzmaster with Alnico 5 Magnets
Neck Pickup: Duncan Designed™ JM-101N Single-Coil Jazzmaster® with Alnico 5 Magnets

my bad...

MikeD
7 september 2014, 15:51
Stemmechanieken zijn Ping naar wat ik zo zie, staan zelfs op MIM classic series en classic players gewoon. Geen idee vanwaar je dit haalt...

op mijn MIM classic 60's strat zitten Kluson type 2 mechanieken (misschien ook wel van Ping) en die zien er toch anders uit dan wat hier op zit dus daar haal ik het vandaan. :cheerup:

caliban
7 september 2014, 19:49
Foto op Thomann is beetje van opzij genomen, daarbij dus rare lichtinval (denk ik). Het zou me verbazen moesten het hier andere tuners zijn.

stijnkenens
9 september 2014, 09:32
...Maple hals ipv Rosewood.

Valt me op dat veel goedkopere Fenders en de Squiers altijd wel 1 of andere dealbreaker hebben, elke gitaar heeft wel iets wat niet "klopt", na aankoop heb je er nog werk aan.

Wat dacht je nu voor 225 euro? Goede hardware kost geld, dus die zit er niet op.

En het is esdoorn of palissander TOETS, niet hals !

jtangelder
10 september 2014, 14:35
Ik heb deze gitaar en moet zeggen dat het een prima ding is! Goede hals, en degelijke sound. Ik heb er nog de fabrieks-snaren op liggen, .009 geloof ik, en dan klinktie nog beetje dun. Snel 010 opleggen.
Sound is niet te vergelijken met een echte jaguar, klinkt meer als een dikke Jazzmaster ofzoiets. Met de tuners is ook weinig mis.
Veel waar voor je geld! En het Fender logotje natuurlijk he ;-)