PDA

View Full Version : Gezocht: Gitarist voor christelijke rock tot symphoband



Erikx
3 september 2014, 15:05
We (drummer en bassist) zijn een breed georiënteerde christelijke rockband aan het opzetten. We denken aan U2 tot Porcupine Tree tot Flying Colors, maar de muziek zal de som der delen moeten worden van de verschillende bandleden. We hebben (waarschijnlijk) al een toetsenist, nog geen zanger, mocht je dat erbij kunnen is dat altijd fijn. Wij zijn beiden rond de 40 en vinden het wel prettig om met leeftijdsgenoten te werken, maar ach, ben je wat jonger of ouder..... Wel willen we een beetje op niveau spelen, absoluut geen beginners dus. We zoeken iemand met al wat jaren ervaring die bij bovenstaande bands denkt: "Ja!".

Omdat van ons de één in Dinteloord woont en de ander in Barneveld, willen we niet al te vaak repeteren. Dus zelf thuis de partijen uitzoeken, evt eigen nummers naar elkaar mailen en dan gáán als we bij elkaar komen. En dan is het natuurlijk handig als je ergens op de lijn Dinteloord-Barneveld woont en niet al te afwijzend tegenover het christelijk geloof staat :D

Laat maar even weten via PB!

D@vid
5 september 2014, 21:00
Hoi Erik

Leuke adver!

Wat bedoel je met 'niet al te afwijzend tegenover het christelijk geloof' en kun je dan ook wat voorbeelden geven van christelijke bands?
Woon zelf ik Boskoop maar met via computer zijn we muzikale buren:supercool:
Ik heb zelf een klein studiootje om wat herrie te kunnen maken. Misschien als je een opname met bas en drum (en mogelijk toetsen) heb liggen kan ik er een stuk gitaar bij zetten. Kli(n)kt het, dan klikt het;)

Groetjes,

-=David

Erikx
6 september 2014, 11:13
Hoi David,

ik bedoel eigenlijk dat je er in ieder geval geen moeite mee hebt als de teksten een christelijke inhoud hebben. Voorbeelden van bands, eh nou bijvoorbeeld U2. Die zijn niet zo uitgesproken christelijk, maar het gedachtegoed sijpelt er wel doorheen. De band Extreme had/heeft een duidelijk christelijke zanger, ik ben zelf nogal fan van Neal Morse en zijn projecten Transatlantic en Flying Colors. Dat soort werk! Qua stijl mag het wat mij betreft van alles worden binnen het rock-genre.

Momenteel zijn we de band nog aan het vormen, we hebben dus nog geen opnames.

beunklats
8 september 2014, 19:30
Ik woon in Renswoude maar ben wel 20 jaar.
Ben wel erg fan van neal morse, TA, Steven Wilson, Anathema en dat soort bands.
dus als je interesse in me heb, stuur je maar een berichtje.

Erikx
10 september 2014, 17:10
Mensen het lijkt erop dat we onze gitarist (via een andere advertentie) hebben gevonden. Bedankt voor het reageren, mocht het anders lopen dan laat ik het even weten!