PDA

View Full Version : Whiskey in the jar



mohawk
8 juli 2003, 22:00
misschien wel een domme vraag maar ik ben nu bezig met Whiskey in the jar,en ik kijk op een tab site en dan staat er...tune all guitars down 1 full step...dus D G C F A D


Maar hoe stem je ze zo...wat is de beste manier??

dvmutzy
8 juli 2003, 22:06
ik snap al die vragen over stemmen niet zo. ikzelf pak gewoon een stemmachientje en sla de E aan en draai die dan naar beneden tot het machientje aangeeft dat het een D, dan doe ik de A naar G etc.
of gaat het erom dat je een bewegende brug hebt? dan stem je je gitaar gewoon een paar keer achter elkaar tot ie goed is.

mohawk
8 juli 2003, 22:08
jah een stemkast heb ik wel....maar niet thuis...en ik wil me akoustische zo stemmen

dvmutzy
8 juli 2003, 23:00
dus waar je het beste de klank vandaan kan halen?
hier hoe ik het bv zou doen (doe t alleen nooit want mn oren zijn niet zo best en dan zou ik dus de hele tijd op een valse gitaar spelen)

E: de harmonic op de 12e fret gelijk krijgen met de D-snaar.
A:""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""G""""""""""
D: geluid zelfde krijgen als 5e fret op vorige(de net gestemde) snaar.
G:"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
B:"""""""""""""""""""""""""""4e""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
E:"""""""""""""""""""""""""""5e""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

je moet hier dus wel goed voor stemmen, maar ik neem aan dat je dat wel kan. anders kan je ook een snaar met dezelfde noot op verschillende plekken vergelijken.

Retinite
10 juli 2003, 21:46
down kazaa, down guitar pro 3, en dan met "eigendschappen" van t instrument de stemming invoeren en dan de comp als midid de toon laten afspelen enzo meetsemmen totdat hij tzlefde klinkt, zo deed ik t voordat ik mn pedaal had...

schaap
11 juli 2003, 01:44
ik heb gewoon een stemapparaatje met microfoon, werkt prima voor stemmen van akoustische gitaar.

Je kan ook gewoon van onder naar boven werken, beginnend bij je hoge E en die vergelijken met je B snaar 3e fret, enz. (leg ik het zo goed uit ?)

Ic3gl0vE
11 juli 2003, 21:06
down kazaa, down guitar pro 3, en dan met "eigendschappen" van t instrument de stemming invoeren en dan de comp als midid de toon laten afspelen enzo meetsemmen totdat hij tzlefde klinkt, zo deed ik t voordat ik mn pedaal had...

neeeee je zegt het verkeerd:
ga naar www.guitarpro.com, download de gratis demo van guitar pro 4. Hier zit namelijk een stemapparaat in! moet je wel een pc microfoontje hebben natuurlijk. het verschil tussen de demo en de volledige versie is dat je bij de demo maar 1 pagina kunt printen van een stuk, en je kunt je zelfgemaakte tabs dacht ik niet opslaan. Maar je hebt in ieder geval wel een gratis tuner!

Retinite, mensen illegale software aanpraten mag natuurlijk nooit hè. Als die persoon dan alsnog illegaal gaat downloaden, is het jouw schuld niet :)

plusminus
24 juli 2003, 00:52
welke versie probeer je eigenlijk mee te spelen ?
die van thin lizzy is gewoon in E voor zover ik weet.
en gelijk ook de beste versie