PDA

View Full Version : Dilemma: 2x12" Scumbag of 4x12" Scumbag + Greenbacks



tnijland
2 september 2014, 20:44
Ik zit een beetje met een dilemma. Ik heb onlangs 2 Scumbag H75 speakers gekocht voor mijn Custom Audio OD100 (Scott Henderson versie) top. Dit heb ik gecombineerd met een zelfbouw 4x12" cabinet met daarin Celestion GT75 speakers.

Nu zit ik te twijfelen of ik 2x12" (leeg) cabinet zal aanschaffen voor de Scumbag speakers of dat ik toch 2 extra speakers ga kopen om de speakers in mijn huidige 4x12" cabinet te vervangen (ik zat zelf aan G12M-25 Greenbacks te denken). Dat lijkt me namelijk ook een mooie combi...

Iemand een goed advies?

the sure thing
3 september 2014, 23:00
Welke stijl speel je/wat voor gitaar heb je? En als je in een band speelt, wat voor soort band?

tnijland
3 september 2014, 23:12
Welke stijl speel je/wat voor gitaar heb je? En als je in een band speelt, wat voor soort band?

Ik speel voornamelijk pop, rock met af en toe wat vleugjes blues & jazz. Dus clean, crunch en medium gain solo's. Dit setje is puur voor mijn thuis situatie bedoeld en bestaat uit een Custom Audio OD100 (Scott Henderson) versterk en een De Gier reflection als gitaar. Als effect gebruik ik vaak wat reverb of delay uit de Eventide H9.

the sure thing
5 september 2014, 23:36
Die G12T-75 speakers zowiezo wegflikkeren...

Brum
6 september 2014, 00:07
Die G12T-75 speakers zowiezo wegflikkeren...

Voorkeur, smaak, etc. Ik vind het absoluut geen slechte speakers, toch zeker niet als ze goed ingespeeld zijn. Op een Marshall-achtige, randje clean/crunch, vind ik het prima speakers.