PDA

View Full Version : Happy New Mayones Day: Setius 6 Custom



RoelSmoel
2 september 2014, 13:41
Nouja.. Nieuw..
Vanmorgen de knoop doorgehakt, na lang wikken en wegen ken ik de prijs/optielijst voor de Custom modellen van Mayones bijna uit mijn hoofd. Veel modellen bespeeld om toch een beetje "mijn ding" te kunnen vinden.
Aanbetaling gedaan en mijn Mayones Setius 6 gaat in productie.

Waarom een custom?
Ik ben al lang aan het kijken voor een gitaar die volledig naar mijn specs is, elke keer lever je toch ergens op in wanneer je een model fabriek-af neemt uit de catalogus. Lang heb ik zitten dimdammen over een PRS Tremonti mét vaste brug, maar die moet dan ook weer gebouwd worden en is fors duurder.

Maar even wat specs:
Het wordt dus een Setius model (geschroefde hals) mahogany body, ebben toets op een mahogany/maple hals, flame maple top in black sapphire burst met matching headstock.
Qua pickups ben ik voor een setje Seymour Duncan '59 gegaan, waarvan de pickup in de hals mét chrome cover en die in de brug zonder.
Ook heb ik gekozen voor een killswitch en een 3-way toggle als elementschakelaar (normaal "Fender-style").
Om nog wat gekker te doen ben ik voor blauwe ledjes in de toets gegaan, welke aan en uit te schakelen zijn dmv een push-pull schakelaar verwerkt in de tone-knop.

Eigenlijk kan ik al niet meer wachten, aangezien de levertijd ongeveer 4 maanden bedraagt. Al met al wel een leuk kerstcadeau!

zeppo
2 september 2014, 16:53
Als je een gitaar wilt die volledig volgens jouw specs gebouwd wordt, waarom ga je dan niet naar een zelfstandige gitaarbouwer? Grote kans dat je jouw gitaar al binnen een maand zou kunnen bespelen ...

kriskros1234
2 september 2014, 20:38
Twee jaar geleden ook een Setius GTM6 Custom laten maken. Na 3 maand wachten had ik de gitaar maar wat een super mooie afwerking.
Is stukken lichter dan mijn Gibson Les Paul Trad. maar speelt een stuk makkelijker vind ik. Echt een supergitaar waar je volgens mij heel tevreden zal mee zijn.

Succes met het wachten ;)

Jasper.
2 september 2014, 21:14
Ik heb hier ook een Mayones. Setius Pro 6. Productiemodel maar een geweldige gitaar. Speelt heerlijk en goed gebouwd. Alle battlescars van de vorige eigenaar/eigenaren zijn denk ik wel genoeg bewijs dat het een geweldige gitaar is. Is heel veel op gespeeld.

RoelSmoel
16 november 2014, 13:31
Hopelijk kan ik volgende maand eindelijk foto's posten....