PDA

View Full Version : Omdat voorstellen nooit overbodig is.



Wesley7988
2 september 2014, 10:38
Hallo,

Ik speel nu ongeveer 1 jaar serieus gitaar en heb sinds januari dit jaar les.
Houd mezelf nu vooral bezig met het leren van akkoorden, fingerpicken en scala's.
Ik zie mezelf als een gevordede beginner.

Nu ik steeds iets beter begin te worden ben ik op zoek naar een bandje om mee te jammen,
en wellicht om in de toekomst mee op te treden. Als gear heb ik een Taylor 114e en een
Epiphone Les Paul Standard Plus Top.`

Ik ken echter bijzonder weinig mensen die dezelfde interesse hebben als ik, ik vraag me
dus af waar ik moet beginnen. Hebben jullie tips? En zijn er richtlijnen voor het spelen
in een band? Hoelang moet je spelen, waar moet ik rekening mee houden?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

Gr. Wesley

dunhill1
2 september 2014, 10:59
Kijk eens of er een jamsessie bij je in de buurt is.
Vaak in het weekend, zaterdag of zondagmiddag.
Kan heel gezellig zijn, je ontmoet gelijkgestemden en je kunt snuffelen aan het bandgevoel.
Succes!

MikeD
2 september 2014, 11:05
Welkom en thumbs up voor het enthousiasme en de inzet.
QandA: okay: wat zijn je interesses dan? publiceer!
waar je kunt beginnen? op dit forum onder 'gezocht'.
Richtlijnen? moet je niet te zwaar aanhangen; doe vooral ook je eigen ding, dat houdt het gezellig (ga dus terug naar: wat zijn je interesses en 'gezocht': mensen die jou interesses delen en die met je willen jammen)
Hoe lang moet je spelen? maakte mij niet uit… als je aangename jam-maten weet te vinden, helpen die je ook vooruit.
Waar je rekening mee moet houden? dat je teleurstellingen kunt oplopen, dat het niet altijd makkelijk is en dat er altijd wel iemand beter speelt dan jij. De goeie geven je stimulansen en de A..holes putten je down. So pick your friends wisely.

muziekschuur
2 september 2014, 11:06
Er zijn "ik zoek bandleden" websites. Zodat lokale muzikanten jou kunnen vinden en jij hen. Daarnaast werkt een kaartje bij de lokale supermarkt/kerk of buurthuis nog steeds goed!

Wesley7988
2 september 2014, 11:32
Welkom en thumbs up voor het enthousiasme en de inzet.
QandA: okay: wat zijn je interesses dan? publiceer!
waar je kunt beginnen? op dit forum onder 'gezocht'.
Richtlijnen? moet je niet te zwaar aanhangen; doe vooral ook je eigen ding, dat houdt het gezellig (ga dus terug naar: wat zijn je interesses en 'gezocht': mensen die jou interesses delen en die met je willen jammen)
Hoe lang moet je spelen? maakte mij niet uit… als je aangename jam-maten weet te vinden, helpen die je ook vooruit.
Waar je rekening mee moet houden? dat je teleurstellingen kunt oplopen, dat het niet altijd makkelijk is en dat er altijd wel iemand beter speelt dan jij. De goeie geven je stimulansen en de A..holes putten je down. So pick your friends wisely.

Thanks voor je informatie :). Wat ik uiteindelijk wil gaan leren spelen is blues/pop/singersongwriter en zelf muziek schrijven/componeren. Denk aan John Mayer, Jack Johnson, Ben Harper, Jimi Hendrix, B.B. King etc etc.

Zal vanavond eens wat advertenties online gooien en zoeken naar bestaande advertenties :)