PDA

View Full Version : Goede winkel voor Gibson acoustics (j-200) ?



teeuwiss
31 augustus 2014, 08:10
Beste vrienden,

Na wat sparen heb ik mijzelf een echt goede akoestische gitaar belooft.
Ik heb al een Parker pe8 waar ik zeer tevreden over ben en een oude tokai tea die super speelt.
Ik heb mijn oog laten vallen op het j-200 model. Daarnaast lijken de specs van een Gibson songwriter deluxe mij ook aan te trekken. Iedereen is zo lovend over j45's.

Nu mijn vraag: wat is nu een goede zaak waar je ze allemaal goed kan uitproberen ?

Mark

djee
31 augustus 2014, 09:03
Keymusic misschien?

northernlake
31 augustus 2014, 17:27
Volgens mij heeft Max Guitar wel het e.e.a. staan. En anders gewoon naar Bergentheim naar TFOA. Daar kun je naast je Gibsons ook nog flink vergelijken met andere serieuze instrumenten.

Eko
31 augustus 2014, 22:14
Laatst hadden ze alle 3 de modellen bij Vriese in Doetinchem.
Vraag ook eens bij Kees Dee in Amersfoort. TFOA in Bergentheim.

teeuwiss
1 september 2014, 19:41
OK ik plan alvast een ritje Den Haag in

LaurentB
1 september 2014, 19:51
En uitgebreid en veel testen bij akoestische Gibsons, lees ik altijd. Maar ik heb zelf ook 2000 euro kostende Gibsons gezien met een dood geluid.

gitaargerrit
6 september 2014, 10:18
probeer ook es een ouwe ibanez, ik heb er 1 uit de 7ties, en die is gewoon beter dan een gibson, qua constructie is na al die 40 jaar nog steeds perfect, en klinkt zeker beter!

dunhill1
6 september 2014, 19:05
Lol daar gaan we weer....
Zeker ook een Chinese squier liggen die beter klinkt dan een masterbuilt?

De vraag van ts is waar hij een goed assortiment accoustische gibsons kan proberen.

No offence maar het wordt een beetje saai als er op dit soort vragen steeds dezelfde antwoorden komen zoals hierboven over een briljant prachtige 70ies gelukstreffer.
Ook zo iets: kijk ff op mp, veeeeel goedkoper.
Dat is dus niet waar ts om vroeg. Correct me if I am wrong.

:makeup::cheerup:

gitaargerrit
7 september 2014, 08:58
sorry.......
ik wou hem alleen veel geld besparen
en ibanez gitaren van 40 jaar oud zijn heel wat anders dan de chinese tegenwoordig.

teeuwiss
7 september 2014, 10:03
Gisteren eigenaar geworden van een Taylor 615ce. Heb op een j200 gespeeld maar die viel toch wat tegen. Ook nadat er nieuwe snaren op gezet zijn was hij uitversterkt niet echt lekker in balans. Volgens verkoper klinken alle j200 hetzelfde.
De Taylor .......... Ik kreeg er rillingen van. Zo fijn klonk die.
Alleen nu nog op zoek naar een vervanger voor mijn oude Fender Acoustasonic amp zodat ik helemaal het heertje ben

dunhill1
7 september 2014, 10:35
Van harte man!
Wel goeie verkoper trouwens.

Alle j200s klinken hetzelfde.
Right.:seriousf:

Squier4ever
12 september 2014, 16:14
Gisteren eigenaar geworden van een Taylor 615ce. Heb op een j200 gespeeld maar die viel toch wat tegen. Ook nadat er nieuwe snaren op gezet zijn was hij uitversterkt niet echt lekker in balans. Volgens verkoper klinken alle j200 hetzelfde.
De Taylor .......... Ik kreeg er rillingen van. Zo fijn klonk die.
Alleen nu nog op zoek naar een vervanger voor mijn oude Fender Acoustasonic amp zodat ik helemaal het heertje ben

Gefeliciteerd! Alle j200's hetzelfde is naar mijn menig larie..... Gibsons worden handgebouwd (en zijn daardoor allemaal anders) en Taylor worden veel meer machinaal gebouwd, waardoor ze naar mijn mening meer hetzelfde klinken. Anyway, als het maar goed speelt en klinktw ant dat is natuurlijk het belangrijkst!