PDA

View Full Version : BESTE Delay`s pedals



stewartfan
8 juli 2003, 20:35
ik wil erg graag een goed delay pedaal wat vinden julie de beste pedaaltjes

groet angelo

Harry
8 juli 2003, 21:46
Electro Harmonix Memoryman deluxe, als je tenminste een goede nabootsing van een bandecho wil

Fluffy
9 juli 2003, 00:54
jup dat is een goede van harry, verder zijn de delays van boss ook zeer goed :)

sash
9 juli 2003, 01:58
Indeed de EHX Memory Man deluxe vind ik een van de beste delays die ik ooit gehoord heb. Geweldige analoge delay.

RadiuS
9 juli 2003, 02:35
hoe verhoudt de EH zich tot de Carl Martin Delayla? Daar hoor ik ook alleen maar goede dingen over.

Speeddemon
9 juli 2003, 13:07
EHX kan wat smeriger worden.
ZOu ik eerder gebruiken een in psychedelische band, terwijl de DeLayla echt tot z'n recht komt in een 60's instrumental/rockabilly bandje, of evt. voor blues-jongens.

De CM is iets braver, maar daardoor ook strakker. Bij de EHX kun je de repeats van de delay ook nog moduleren met chorus of vibrato.

Harry
9 juli 2003, 13:53
EHX kan wat smeriger worden.
ZOu ik eerder gebruiken een in psychedelische band, terwijl de DeLayla echt tot z'n recht komt in een 60's instrumental/rockabilly bandje, of evt. voor blues-jongens.

De CM is iets braver, maar daardoor ook strakker. Bij de EHX kun je de repeats van de delay ook nog moduleren met chorus of vibrato.

klopt op zich wat je zegt, alleen ik gebruik die EHX ook voor het rockabilliy geluid, omdat je er een hele korte echo mee kunt maken (slapback noemen ze dat toch?). En die chorus en vibrato zijn om het slippen van de band mee na te maken. Verder kun je 'm lichtjes oversturen, zoals bij een bandecho ook kon gebeuren.
Maar met alle knoppen samen kun je inderdaad psychadelisch uit je bol gaan. (maar dat vind ik voorlopig nog effe te wild :-D ). Het is niet goedkoop, maar dan heb je ook wat.

Ronald
9 juli 2003, 14:05
de ibanez de7 , die ga ik tenminste kopen :)

of ie echt goed is weet ik nie, hebben er mensen hier ervaring mee ?

sash
9 juli 2003, 14:36
EHX kan wat smeriger worden.
ZOu ik eerder gebruiken een in psychedelische band, terwijl de DeLayla echt tot z'n recht komt in een 60's instrumental/rockabilly bandje, of evt. voor blues-jongens.



Hmm ben toch echt een blues jongen, maar kga voor de EHX :) Hou wel van wat smerigheid ;)

Mithrandir
9 juli 2003, 14:46
Jij houd toch ook wel een beetje van psychedelische muziek Sas, dus dat klopt wel dat je de EHX lekkerder vind.

En ik ben ook helemaal weg van de EHX Memory Man Deluxe, heb hem laatst bijna gekocht, maar twijfelde nog in verband met de prijs. Maar ik heb daar nu toch een beetje spijt vn dat ik hem niet gekocht heb, dus na mijn vakantie ga ik er toch een halen, want ik vond hem echt vet, ook door de combinatie met Chorus/Vibrato.

Ik heb nu trouwens een DD3 en die is op zich ook niet verkeerd, maar gewoon een andere klasse.

RadiuS
9 juli 2003, 14:56
hoeveel kost zo'n EHX ding dan ongeveer?

Mithrandir
9 juli 2003, 15:01
Bij feedback was ie 269 eurootjes geloof ik.

adibas
9 juli 2003, 15:04
Line 6 DL-4 rules!
Heb andere Line 6 stomp boxes geprobeerd en zijn niet zo maar de DL-4 kicks ass!

sash
9 juli 2003, 15:15
Jij houd toch ook wel een beetje van psychedelische muziek Sas, dus dat klopt wel dat je de EHX lekkerder vind.



Ja das indeed waar, maar hij is ook goed te gebruiken voor blues.

Cool dat je em gaat kopen! Vergeet em dan niet true bypass te laten maken. Scheelt echt een boel!

Harry
9 juli 2003, 16:31
Bij feedback was ie 269 eurootjes geloof ik.

ik heb 250,- betaald bij Waveworld in Culemborg. Wow, veel geld als ik erover nadenk.....

Speeddemon
9 juli 2003, 19:17
Sash, ik heb begrepen dat EHX tegenwoordig al z'n eigen pedalen al true-bypass aflevert... maar het kan goed dat Feedback nog wat oudere het liggen. Bij musicstorekoeln in duitsland is ie trouwens 222 euro, en verzenden kost 12,50 euro. Misschien goedkoper.

Harry
9 juli 2003, 20:04
Sash, ik heb begrepen dat EHX tegenwoordig al z'n eigen pedalen al true-bypass aflevert... maar het kan goed dat Feedback nog wat oudere het liggen. Bij musicstorekoeln in duitsland is ie trouwens 222 euro, en verzenden kost 12,50 euro. Misschien goedkoper.

zeker weten dat die prijs voor de deluxe is? die was een stuk duurder bij MP toen ik 'm kocht

Mithrandir
9 juli 2003, 20:20
€211 is ie daar zelfs, zie ik nu, misschien toch maar daar bestellen dan. En dat is de deluxe ja.

Harry
9 juli 2003, 21:55
leuk prijsje, zou ik doen!!!

sash
9 juli 2003, 22:15
Sash, ik heb begrepen dat EHX tegenwoordig al z'n eigen pedalen al true-bypass aflevert...


Cool! Dat is wel beter dan. Nieuwtje voor mij :)

stewartfan
10 juli 2003, 11:04
ik ben eigelijk van plan de dl-4 van line 6 te gaan kopen is dat wat ??
ik heb daar al meerdere gitaristen op zien spelen maaar is dat ook daadwerkelijk goed en hadig te besteuren
zown anologe das niks voor mij :lol:

ReinoutV
10 juli 2003, 11:38
De DE-7 van Ibanez heb ik ook gehad, maar ik was er niet zo kapot van. Deze maakt veel te veel lawaai, ook als hij uit staat.
De DL-4 van Line 6 is daarentegen echt goed! Heel veelzijdig en ontzettend goede effecten. Hij kost wel veel, maar dan heb je ook wat.

ch@rlie
10 juli 2003, 12:58
boss dd5!!! boss dd5

ROCKS

dat is een hele cleane delay, perfect voor mij

maestro_nl
10 juli 2003, 13:22
Voor mij MOET op een delay
- tap-functie zitten;
- stereo zijn;
- links/rechts apart 1/4, 1/3 etc in te stellen zijn.

Persoonlijk doe ik niet aan high of low cut filter etc...
Wat ik speel wil ik exact zo, dus ongekleur,d horen.
Mijn TC G-major bevalt dus uitstekend!

sash
10 juli 2003, 14:04
ik ben eigelijk van plan de dl-4 van line 6 te gaan kopen is dat wat ??
ik heb daar al meerdere gitaristen op zien spelen maaar is dat ook daadwerkelijk goed en hadig te besteuren
zown anologe das niks voor mij :lol:


Tis een makkelijk ding. Het enige wat digitiaal aan de dl-4 is, zijn de delay's zelf. Het switchen en de knopjes gaat helemaal analoog.

ReinoutV
10 juli 2003, 17:36
Voor mij MOET op een delay
- tap-functie zitten;
- stereo zijn;
- links/rechts apart 1/4, 1/3 etc in te stellen zijn.

Persoonlijk doe ik niet aan high of low cut filter etc...
Wat ik speel wil ik exact zo, dus ongekleur,d horen.
Mijn TC G-major bevalt dus uitstekend!

Dat kan dus ook met een Line 6 DL4 allemaal.

daron_kurt
10 juli 2003, 20:44
de ibanez de7 , die ga ik tenminste kopen :)

of ie echt goed is weet ik nie, hebben er mensen hier ervaring mee ?

je weet al wel dat je hem gaat kopen, maar (als ik het niet mis heb) kan ik uit jouw uitspraak opmaken dat je hem nog nooit uitgeprobeert hebt? :roll:

Mitch
10 juli 2003, 21:51
Prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde hoor..... alleen is de kwaliteit niet constant. Herrie en bijgeluiden zoals iemand eerder beschreef heb ik totaal niet, al was de eerste die ik bij de winkel kreeg ook stuk. Onmiddellijk een nieuwe gekregen hoor, daar niet van.
Op HC klagen ze nogal over de switches, maar da's meer een kwestie van trappen of inschakelen geloof ik :roll:
De geluiden die je er uit kunt krijgen zijn erg OK, van simpele slapback tot spacy feedback.
Ik zag trouwens dat ze wat zijn afgeprijsd bij Feedback. (pun intended)

Grandma_Placenta
11 juli 2003, 07:10
Arion SAD-1:
*Goedkoop (20-30 euro op ebay)
*Analoog
*350-400ms
*Vergelijkbaar met duurdere delays zoals de AD-9 en DM-2

Ik heb er zelf een en hij klinkt ERG goed. Ik heb de vergelijking met de duurdere Boss en Ibanez analog delays erg vaak voorbij horen komen op HC. Het enige nadeel is dat hij in een plastic casing zit, dus je moet er niet mee gaan voetballen ofzo (wat ik met mijn Boss DS-2 nog wel eens deed voor de grap).

PeArLjAm
11 juli 2003, 10:21
Indeed de EHX Memory Man deluxe vind ik een van de beste delays die ik ooit gehoord heb. Geweldige analoge delay.

over analoge delays gesproken sas, gga alvast sparen want robert Keeley heeft me verteld dat hij met een analoge delay komt begin volgend jaar! Erg cool :lol:

stewartfan
11 juli 2003, 12:21
dus het komt er op neer dat de dl-4 delay van line een duur zaam en goed delay pedaal is
hebben jullie ook nog nadelen van dat pedaal of zijn die er niet zou je van zown pedaal met die prijs niet verwachten !!! :lol: :roll: 8) :razz: :razz:

Ronald
11 juli 2003, 19:25
de ibanez de7 , die ga ik tenminste kopen :)

of ie echt goed is weet ik nie, hebben er mensen hier ervaring mee ?

je weet al wel dat je hem gaat kopen, maar (als ik het niet mis heb) kan ik uit jouw uitspraak opmaken dat je hem nog nooit uitgeprobeert hebt? :roll:


nee natuurlijk nie , waar kan ik um anders uitproberen dan in de muziekwinkel :-? en ik ga echt nie helemaal naar een muziekwinkel in eindhoven en dan een delay uitproberen die ik wel wil hebben maar dan koop ik um nie :-?

hij leek mij gewoon het beste uit alle geluidssamples die ik gehoord heb , in verhouding met de prijs natuurlijk

daron_kurt
11 juli 2003, 21:36
achso, ok.

Ronald
12 juli 2003, 13:41
tja die dl is wel veel beter maar ja dies ook zo vreselijk duur