PDA

View Full Version : Memory Boy 'lekt' modulatie



FruscianteFan
25 augustus 2014, 19:14
Heb de Memory Boy nu al een paar jaar, en vind hem nog steeds erg lekker.

Maar: afhankelijk van de delaytijd geeft hij ook modulatie als de depth op 0 staat. Niet alleen is dit erg irritant, het is naar mijn idee ook 'bovenop' de modulatie zoals je hem instelt, heb hem altijd wel met een beetje vibrato namelijk.

Ik voed hem nu met de Harley Benton Power Plant Junior

Iemand enig idee wat het kan zijn en hoe ik het op kan lossen?

Comfortably Daniel
25 augustus 2014, 22:06
Heb zoiets ook gehad met m'n ouwe DMM...althans, dat gebeurde plotseling. Hoop gerommel ook in de delays en dan de modulatie die gewoon z'n eigen gang ging. Erg vervelend. Heb het pedaal laten nakijken en ondanks dat er eigenlijk niks gevonden is en dat de reparateur het niet kon nabootsen is ie toch weer goed teruggekomen.
Dus ik heb haast het idee dat er ergens iets los gezeten heeft.

EBOUE
7 september 2014, 10:20
Levert je adaptor genoeg mA? De niet geisoleerde voeding bij modulatie pedalen zijn hier vaak ook debet aan en met name bij EHX is het gedoe vrij duidelijk vaak. Ik vinde EHX pedalen uberhaupt onderhevig aan ditgene wat je beschrijft. Ik heb hetzelfde gehad (vrij heftig zelfs met de Ring Thing), maar nadat ik een Voodoo PP2 voeding had was de lekkage voor 99% gedicht. Al die extra tones bij dat soort pedalen maakt het erger.

De complete silencer was een goede looper. Ik heb de D-loop van Lehle, ben uiteindelijk toch gezwicht: maar wat een verschil. Geen bijgeluiden, nul komma nul...!

FruscianteFan
7 september 2014, 12:37
Ik heb een harley benton powerplant Jr. Die levert 120 mA per uitgang, de Memboy heeft er 55 nodig zo uit mijn hoofd. En zijn geïsoleerde uitgangen...

Wel heb ik inderdaad gemerkt dat het pedaal sowieso érg gevoelig is voor welke adapter je gebruikt, en of je die adapter deelt met andere pedalen.

EBOUE
7 september 2014, 13:16
Naar mijn weten is dit niet zo. Je hebt wel verschillende aansluitingen, maar dit betekent niet dat ze volledig geïsoleerd zijn van elkaar. Dat kan redelijkerwijs ook niet voor de 40 euro wat ie moet kosten. De PP2 waar ik over sprak is het wel en bovendien stabiel in wat ie geeft. Is het bvb echt constant 120mA of duikt ie er wel eens 30mA onder? Voor een pedaal wat 100mA minimaal moet hebben is dat vervelend (hier niet, maar hypothetisch). Dat is nog een andere factor.

Anyway, als je deze vuistregels aanhoudt, dan kan je bijna niet meer misgrijpen:

- Geïsoleerde, stabiele voedingen, niet gedeeld / gesplitst met andere pedalen.
- Effecten geschakeld voor de versterker gescheiden houden van de fx-loop effecten.
- Goede kabeltjes ertussen en aansluitingen (dat hoeft niet state-of-the-art, maar ook geen vijftig eurocent per stuk).
- Gain/boost afhankelijke pedalen (EHX Q-tron, analoge fuzz of modulators) in een looper plaatsen en in een logische volgorde (ter eigen invulling). Wat mij betreft bestaat er geen standaard volgorde, dat is de combinatie van voorkeur qua sounds en de pedalen die je gebruikt.

FruscianteFan
7 september 2014, 13:25
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant_junior.htm

Geïsoleerd is-ie dus zeker. Dat hij maar 29 euro is, is omdat het een directe rip-off is van de T-Rex Fuel Tank. Voor aanschaf redelijk wat over opgezocht, waaruit volgens mij ook bleek dat hij wel degelijk gestabiliseerd is.

onrust nv
27 november 2014, 12:10
Iemand ervaring met de Deluxe memoryboy? Want ik gebruik hem alleen met CV gestuurde extreme modulatie.