PDA

View Full Version : Waterlele



Cageman
25 augustus 2014, 14:29
Hello :),

Nieuw lied in m'n projectje. Voor m'n gevoel iets anders dan m'n vorige dingen. Meer relaxt, minder constant aanwezige psycho.

SC:

https://soundcloud.com/cageman-2/waterlele

YT:


https://www.youtube.com/watch?v=GxUx6Kbeuh8

Ik hoor graag wat men ervan vindt.

Loeters,

Merijn

Ernest01
25 augustus 2014, 15:29
Ja, mooi dit ! De solo-sound klinkt ook echt alsof het van onder het water komt.
Stukje met de drums doet mij aan een bekend nummer denken. Maar ja, weet even niet welk nummer... (leeftijd hè....)
Purple Haze, denk ik dan aan. (nu ik er even over heb nagedacht....)
Sterk nummer, zit goed in elkaar en ga het nog eens beluisteren.
Een (1) puntje.... slaggitaar vind ik wat te hard in de mix....:sssh:

Cageman
25 augustus 2014, 18:41
Thanks man. Purple Haze inderdaad wel beetje ja. Tijdens het maken van dat stuk deed het mij erg hier (http://grooveshark.com/s/A+Little+God+In+My+Hands/6Q42hI?src=5) aan denken, een nummer van Swans. Helemaal bij het inspelen van de bas xD.

:)

Tupelo
26 augustus 2014, 19:16
Het heeft weer een hoog collage gehalte, stuk relaxter inderdaad, vanaf 2:40 begint het wat Frans filmisch te worden. Minder psycho indeed, maar volstrekt sane klinkt het niet hoor, maak je geen zorgen. :)
Ik vind het wel lekker weer zo, leuke ontwikkeling, spannend.

FlameDude
27 augustus 2014, 20:01
Gaaf zeg, lekker wazig hehe :hippie:
Slaggitaar vind ik persoonlijk ook iets te aanwezig
Al met al lekker nummertje! Coole shit op je soundcloud man :)

Fusion
27 augustus 2014, 20:40
Te. Gek. Is iets dat ik zou willen/had kunnen gemaakt hebben. Vanaf ca 02:00 komt ie helemaal los. Geweldig! Blazers? Accordeon oid? Echt? Nep? (luister op laptop, sorry)

Cageman
27 augustus 2014, 23:49
Bedankt allen :).

@Tupelo: bij collage heb ik zelf zo'n dubbel gevoel. Het is het inderdaad wel en dat is ook wat ik doe. Maar toch steekt het soms een beetje dat een in zekere zin "kloppend volwaardig lied lied" er niet zo in zit. Aan de andere kant ben ik hier zelf ook prima tevreden mee dus moet ik ook weer niet klagen. Bedankt voor de geruststelling ook. Eind middelbare school vaak eraan gedacht om psychologie te gaan studeren als opleiding tot psychopaat. :blast:


@FlameDude: thanks. Na zelf meerdere keren weer geluisterd te hebben, krijg ik zelf ook die mening (over de slaggitaar). Gek genoeg valt me dat bij het opnemen en bij de eerste paar keren luisteren minder op omdat die slaggitaar in m'n hoofd de basispartij vormt. Beetje een taalfoutje.. Als je die eenmaal gemaakt heb, lees je er de eerste 4 revisies nog overheen. :soinnocent: :D :D

@Fusion: vet dat je het leuk vindt. Ook omdat je zelf van dat strakke spul maakt. Ik zou zeggen, laat je gaan :). Ik denk bovendien dat de positieve jaloezie flink wederzijds is, so to say. Alles is in principe echt. Klotsend water tegen een bootje in Giethoorn (verderop in het nummer subtiel iets bewerkt) en een piepende handmatige grasmaaier die nog even voorbij komt. Leadpartij door heel het nummer heen is een cheap-ass ukelele van de kijkshop (in het begin heel hard achteraf "real time" geëffecteerd met phaser en galm, de solo is clean) en de twee accordeonpartijtjes zijn speelgoed-accordeon. Dat is nu ik er over nadenk mijn eerste muziekinstrument (,was een jaar of 7 toen ik 'm kreeg).

Loeters,

Merijn

Tupelo
28 augustus 2014, 10:20
Oh zeker wel een compleet liedje hoor, duidelijk aanwezig.
Ik vind het zelfs een van de mooiste dingen, zo niet het mooiste liedje, dat je hier gepost hebt.

arcane
28 augustus 2014, 11:20
Een erg lekker nummer!

Fusion
29 augustus 2014, 07:34
Oh zeker wel een compleet liedje hoor, duidelijk aanwezig.
Ik vind het zelfs een van de mooiste dingen, zo niet het mooiste liedje, dat je hier gepost hebt.Helemaal mee eens.

Cageman
29 augustus 2014, 10:24
Weuw! Wat een lof :satisfie:.

Tof :cheerup:.