PDA

View Full Version : In hoeverre beinvloeden pots van mindere kwaliteit je geluid



P
8 juli 2003, 20:20
Ik was benieuwd of pots van mindere kwaliteit (zolas in mijn epi), het geluid erg beinvloeden in tegenstelling tot durudere en kwalitatief betere pots.

Welk merk pots zien jullie als beste??

Anders Destium
8 juli 2003, 20:27
Pots beïnvloeden je geluid niet, tenzij ze storen. Eigenlijk bepaalt de storingsgevoeligheid dus de kwaliteit, nooit problemen mee dus ik ken ook geen merken :wink:

Ik heb 1 keer gehad dat een potmeter niet op 0 kon (dus geen uitstand en altijd signaal), maar die is onder garantie vervangen :)

roppie
8 juli 2003, 20:28
heb al twee pots gemold en ben twee keer m'n gitaar 2 weken kwijt geweest :-? terwijl je toch zou zeggen dat een pot vervangen niet zo moeilijk is

Mitch
8 juli 2003, 20:35
Slechte volume pots hebben geen lineair verloop: standje 10 is voluit, 9 t/m 3 vrijwel gelijk en 1 is al uit..... zeker als je van dynamiek en subtiliteit houdt knap irritant.

roppie
8 juli 2003, 20:38
dat is trouwens hetzelfde bij tone pots

Ic3gl0vE
8 juli 2003, 20:52
bij tonepots hangt het toch ook van de weerstand af?

SiNiSTRaL
8 juli 2003, 20:55
@ice: denk dat de topicstarter dit ook bedoelde, gezien het gepraat over 250k/500k pots en wat is er beter voor je bill lawrence :)

wietse
8 juli 2003, 20:57
dat is bij gitaren het enigste verschil een weerstandje dat je eraan vast soldeert, bij audio heb je andere pots nodig voor tone en volume.

SiNiSTRaL
8 juli 2003, 20:58
opzich (lees bill lawrence topic) maakt het qua output niet uit wat voorn pot je hebt, maar meer qua smaak (de ene haalt meer mids eruit etc) volgens mij dan