PDA

View Full Version : Buizen vervangen London city dea 130



hanneman213
24 augustus 2014, 16:39
Ik ben sinds gister een keurige lc dea 130 rijker.Enige mod die erop zit,een mastervolume,is uitgevoerd door mr bassman dus ook keurig uitgevoerd.Nu wil ik de buizen binnenkort vervangen,zowel voor als eind buizen.Mijn vraag is welk type/merk ik het beste hiervoor kan gebruiken.Stijl muziek is stoner metal,dus breed,laag en veel headroom.En de dikke elcos bovenop zijn zo te zien de originele zilverkleurige,50 uF 450 volt,mischien ook raadzaam om te vervangen?Als iemand suggesties heeft hoor ik t graag,alvast bedankt :blast:

big dooley
24 augustus 2014, 16:59
vraag me af waar de mastervolume geplaatst is... voor of na de fasedraaier?
ff kijken of die master een dubbele pot is of niet....

headroom, breed en laag, dan denk ik aan de KT77 of de 6CA7... eerstgenoemde heeft mijn persoonlijk voorkeur (gebruik zelf JJ's)
evt een 5751 in de fasedraaier, maar heb geen ervaring hoe die werken met een eventuele PPIMV

doe ook eens onderzoek naar een one wire mod... heeft de marshal 1959RR ook :)
preamp is echt een kwestie van uitproberen, zoveel smaken, zoveel verschillen

elco's vervangen kan nooit geen kwaad... zeker als de versterker in kwestie weinig bespeeld is

tommus42
24 augustus 2014, 17:04
Heb een gematcht kwartet Svetlana EL34's, nieuw, maar ik ben nog uitkijkende naar een nieuwe OT. Mag je voor een net bedrag overnemen, want dat project staat in de ijskast voorlopig. Prima buis zo heb ik begrepen:D

Drtube heeft van die schroef-elco's, specifiek voor LC, goede nieuwerwetse kwaliteit.

Als je overigens veel op hoog volume speelt, is het raadzaam de schermrooster weerstanden te veranderen naar Marshall specs, als dat al niet gebeurd is. Vriendelijker voor de buis, heb ik van horen zeggen:).

hanneman213
24 augustus 2014, 17:17
Yepp is een dubbele pot,hier een paar fotos
http://s42.photobucket.com/user/slayersaves5/media/Afb0152_zps209c1c6b.jpg.html

http://s42.photobucket.com/user/slayersaves5/media/Afb0151_zps0744a04b.jpg.html

http://s42.photobucket.com/user/slayersaves5/media/Afb0153_zps60fe3b59.jpg.html

hanneman213
24 augustus 2014, 19:35
Heb de site van dr tube bezocht,heeft idd fraaie elcos hiervoor,dank voor de tip.Tommus ook dank voor je aanbod van de el34 s,ik denk toch dat ik voor de kt77 ga,zoals big dooley omschrijft.Vraag hierbij is is t een kwestie van de kt77 omswitchen voor de el 34,biassen en spelen?Of komt er nog meer bij kijken.En de bedoeling is idd om op luid volume te gaan spelen tommus,dus ik ga zeker t schema van de marshall erbij pakken.Thanx

big dooley
24 augustus 2014, 20:44
KT77 is gewoon inprikken en biassen... de schermroosters kunnen iets meer spanning hebben dan een EL34, maar toch zijn 1K 5 watt weerstanden wel aan te raden

guitarnijboer
25 augustus 2014, 01:03
Misschien is het een goed idee om die eindbuizen te laten zitten. Zo te zien zijn het oude Tesla buizen uit de periode dat er nog goede buizen werden gemaakt. Als er geen problemen zijn, waarom vervangen? Nieuwe buizen zullen niet veel beter zijn denk ik.

big dooley
25 augustus 2014, 05:25
Misschien is het een goed idee om die eindbuizen te laten zitten. Zo te zien zijn het oude Tesla buizen uit de periode dat er nog goede buizen werden gemaakt. Als er geen problemen zijn, waarom vervangen? Nieuwe buizen zullen niet veel beter zijn denk ik.

de middelste twee zijn tesla's... maar die buitenste lijken me een ander merk merk/model... ze zijn een flink stuk hoger

hanneman213
25 augustus 2014, 20:08
Yepp klopt,middelste zijn 2 tesla el34 37,de buitenste sovtek el34G

big dooley
25 augustus 2014, 22:25
Yepp klopt,middelste zijn 2 tesla el34 37,de buitenste sovtek el34G

zijn ze wel redelijk gematched?