PDA

View Full Version : Programma Gitaarbouwersmeeting 2014



superfly
23 augustus 2014, 13:51
Hieronder het programma van de 2014 editie van de meeting. We hopen dat jullie het naar de zin zullen hebben.
Gert, Leon en Wim
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2013/Workshops_files/poster2014 v1.jpg

RS-Rik
24 augustus 2014, 16:07
2 jaar geleden was ik er voor het eerst en het was een stuk leuker dan ik had verwacht. Heel tof dat niet-tropische houtsoorten op het programma staan. Ik kom zeker!

Hedge
25 augustus 2014, 21:12
2 jaar geleden was ik er voor het eerst en het was een stuk leuker dan ik had verwacht. Heel tof dat niet-tropische houtsoorten op het programma staan. Ik kom zeker!

Op Cordefactum de gitaren in het Leonardo-project mogen bewonderen. Echt gaaf om deze nu op de meeting te zien en horen.

superfly
25 augustus 2014, 22:26
Sorry, ik heb de link vernield. Nog een keer het programma
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2014/Programma_2014_files/poster2014 v1.jpg

gertgert
16 september 2014, 21:24
Een van de lezingen op de meeting wordt verzorgd door Dan Erlewine en Erick Coleman van StewMac.
Zij zijn een uur beschikbaar om al jullie vragen te beantwoorden.
Dan en Erick zijn zeer ervaren reparateurs en schrijvers van diverse boeken over afstelling en reparatie.
Erick en Dan willen hun sessie graag goed voorbereiden en zouden daarom mogelijke vragen vooraf doorkrijgen.
Wil je een vraag stellen, mail die dan svp aan gert@gitaarbouwersmeeting.org

superfly
24 september 2014, 14:11
laatste versie van de poster nu met aanvangstijden. Kijk ook even naar de omroep van Gertgert hieronder
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2014/Programma_2014_files/poster2014 v2.jpg

stijnkenens
24 september 2014, 14:40
Ik weet niet of Jacky enkele Leonardo gitaren meebrengt, maar ik zal zeker die van mij meepakken !


s.

gertgert
25 september 2014, 08:04
Hij neemt er een aantal mee, maar neem vooral jouw gitaar mee

rickkoorman
4 oktober 2014, 14:20
Tof ! Ik ben er natuurlijk ook, enorm veel zin in !!

Cocobolo
4 oktober 2014, 16:51
Tof ! Ik ben er natuurlijk ook, enorm veel zin in !!

Als Rick komt, kom ik ook ;)
Tot snel allemaal !

superfly
5 oktober 2014, 20:14
Als Rick komt, kom ik ook ;)
Tot snel allemaal !

Tja, dan kan ik niet wegblijven :soinnocent: ik kom ook.

Zom Nius
8 oktober 2014, 17:36
ik had het buiten het forum ergens gelezen, ik zal er ook bij zijn. likt me gaaf en goed om te leren..

Rizz
8 oktober 2014, 17:42
Tuurlijk kom ik.. Na 4 jaar verjaardagsperikelen heeft mijn lief nu ook maar besloten om mee te gaan. Dat scheelt weer alleen een verjaardag voorbereiden... Voor haar.. :P :)

Dus als jullie mooie fotootjes van je gitaren willen hebben, schiet haar maar aan! Ze neemt haar camera mee.. :)

www.avefotografie.com (jaja, schaamteloze reclame, maar ben ook zo trots op haar) Nee geen commercieel belang hier, ze neemt dat ding toch wel mee.. :ok:

Tabula Rasa
8 oktober 2014, 21:00
Is er een beetje ruimtebesparende gitaren uit te stallen? Vorig jaar was het een beetje proppen allemaal als ik het me goed herinner.

hassent
8 oktober 2014, 22:12
Ik ben er ook bij. Dit jaar gelukkig ook eens tijd om rond te lopen... ;-)

Javaca
8 oktober 2014, 23:58
Natuurlijk ben ik ook van de partij.

Rijdt er toevallig nog iemand langs Doorn? Zo niet neem ik een steekwagen...

superfly
10 oktober 2014, 14:12
We doen ons best Tabulla, maar het is een beetje onvoorspelbaar hoeveel zelfbouwers er tentoongesteld worden. Het ene jaar het dubbele van het ander..... Als Ierdereen hier nu gaat posten hoeveel hij mee gaat nemen kunnen we misschien anticiperen.
grtz Wim

Tabula Rasa
10 oktober 2014, 14:27
Oke, 3 stuks, standaarden en eentje leg ik wel plat neer.

Tabula Rasa
10 oktober 2014, 14:28
Oh, "ruimtebesparende" uit mijn post, een stukje omhoog slaat nergens op, dat was de t9 functie van de telefoon helaas.

muffstuff
10 oktober 2014, 14:36
hoe gaat dat in zijn werk om je zelfbouw te showen danwel ste stallen. Mijn Fender White Chicken is een echt zware gitaar en zie het niet zitten die rond te sjouwen, hoe doen jullie dat als jullie willen rondlopen, laten jullie hem dan staan of wordt de boel beheerd??

Ik zou wel graag willen langskomen met mijn white chicken maar wil even weten waar ik aan toe ben. Nemen jullie ook een versterker mee?

Tabula Rasa
10 oktober 2014, 15:47
Ik ben nu bij alle meetings geweest ( utrecht, 2 keer Bunnik en 2 keer Barneveld en altijd is het relatief veilig. Kan me niet herinneren dat het ooit fout is gegaan. In principe kan je gewoon een gitaar pakken en het pand uit lopen, maar daar is het niet echt het publiek voor. Verder lijkt me Barneveld een redelijk nette plaats en Zelfbouw is ook nog eens redelijk onverkoopbaar. Ik leg in iedergeval met een gerust hart al mijn zooi op tafel.

Versterker kan je net zo goed niet meenemen. Begreep via FB dat er geen lawaaihok is dit jaar.

grizzly
10 oktober 2014, 16:16
Ik neem in ieder geval mijn klassieke zelfbouw mee. Weet ook nog niet zeker waar ik hem stallen kan.

superfly
10 oktober 2014, 21:20
Er is gelukkig nog nooit iets " meegenomen" als je even van de expositie weg wilt willen de buren altijd wel even opletten. En het lawaaihok hebben we dit jaar niet geboekt. Omdat er vorig jaar minimaal belangstelling voor was. Stukje spelen op de expo kan natuurlijk best als er maar niemand overlast van heeft.
Wim

Woml
10 oktober 2014, 22:38
Ik twijfel nog over mijn OM, vind hem niet heel speciaal, maar ik denk dat hij wel mee komt. Verder de Schwarzenborn, en het mandolientje dat voor de vorige editie niet op tijd af was. Zeg maar 2 1/2 dus... :satisfie:

muffstuff
14 oktober 2014, 15:52
Zijn er nog mensen die carpoolen vanuit Amsterdam? Trein doet er een uur en ene kwartier over, dus dat is eventueel ook nog een optie.

Javaca
14 oktober 2014, 17:56
Er is gelukkig nog nooit iets " meegenomen" als je even van de expositie weg wilt willen de buren altijd wel even opletten. En het lawaaihok hebben we dit jaar niet geboekt. Omdat er vorig jaar minimaal belangstelling voor was. Stukje spelen op de expo kan natuurlijk best als er maar niemand overlast van heeft.
Wim
We hebben vorig jaar ook nog even met een groepje aan het einde van de gang gestaan met gitaren van Karel, Eugen en Marc.

Gitaarbouwer
14 oktober 2014, 19:50
Er is gelukkig nog nooit iets " meegenomen"

Inderdaad, in tegendeel. We hebben in Bunnik zelfs een keer een zelfbouwgitaar overgehouden aan het eind van de dag. Dat was wel even lachen.

Javaca
14 oktober 2014, 20:36
Inderdaad, in tegendeel. We hebben in Bunnik zelfs een keer een zelfbouwgitaar overgehouden aan het eind van de dag. Dat was wel even lachen.
Idd, die roemruchte "Aaronphone" van Marc.

rickkoorman
24 oktober 2014, 14:57
Man,man...ik kan niet wachten tot het morgen is.....Kan ik nu al niet terecht ? Dan slaap ik wel in de Veluwehal....:crazyhappy:

superfly
24 oktober 2014, 15:10
Nog even aandacht voor de ambitieuze parkeerwachter in Barneveld. Die is er vaak erg snel bij met z'n bonnen boekje,dus pas op!
Bij de Veluwehal is het betaald parkeren en snel vol maar er zijn op korte afstand ook (gratis) pakeerplaatsen. Hieronder een plaatje

http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2014/Lokatie_files/parkeren.jpg

Hedge
24 oktober 2014, 19:35
Man,man...ik kan niet wachten tot het morgen is.....Kan ik nu al niet terecht ? Dan slaap ik wel in de Veluwehal....:crazyhappy:

Zo herkenbaar. Ik heb er echt heel veel zin in.

Javaca
24 oktober 2014, 20:39
Heel herkenbaar, hier ook goede zin! :cheerup:

Tabula Rasa
24 oktober 2014, 20:56
Hier ook natuurlijk.

barno
24 oktober 2014, 21:08
ik zit nog in dubio of ik kom. ik laat het afhangen van morgenvroeg en of ik er niet te fel tegenop zie om zo ver te rijden.

Javaca
25 oktober 2014, 00:48
Gewoon langskomen! Anders wordt het zo leeg...

rickkoorman
25 oktober 2014, 07:02
He he...het is zover !! Nog even een broodje en een kop koffie en dan komen we naar Barneveld !!

Rikkert
25 oktober 2014, 09:12
Veel plezier allemaal! Ik kan helaas niet komen, de kleine heeft koorts en geen oppas en geen auto ter beschikking vandaag! Dus moet ik volgend jaar mijn eigen kunstwerk maar meenemen...dan is die wel af ga ik van uit haha!

Rik

RS-Rik
25 oktober 2014, 14:20
Veel plezier allemaal. Maandag begin van tentamenweek... dus deze Rik kan ook niet komen

barno
25 oktober 2014, 19:58
gitaarbouwersmeeting was tof. Ike zijn bigsby gitaar terecht gelauwerd. Iemand had ook een geweldig afgewerkte Rickenbacker gebouwd. Verder knappe instrumenten bespeeld van oa stijn kenens, woml, tabula rasa, rickenbender en iemand die 2 straffe Mc Pherson kopieën had gebouwd. En natuurlijk Javaca zijn toffe dano en zijn slidebox. en zijn barokgitaartjes, man man: grote kunst!

Rizz
25 oktober 2014, 20:01
Was zeer geslaagd! Hb een leuke dag gehad!

En wil iedereen Ike57 en Rickenbender even feliciteren met hun prijzen?

Proficiat mannen!

Woml
25 oktober 2014, 21:15
Het was weer erg gezellig! Altijd weer leuk om de bouwsels eens van dichtbij te kunnen bekijken. Die van grizzly, met al dat letterhout! :lovelove:

Ik heb één of twee van de lezingen gemist (tsja, die laatste, dat was niet mijn schuld :soinnocent:), maar vooral dat verhaaltje van Eltjo vond ik erg grappig! Had er wat minder hoge verwachingen van, omdat ik hem al een paar keer eerder dit soort dingen heb horen vertellen, maar er zat toch genoeg leuks nieuws tussen!

En inderdaad (ook al heb ik het ter plekke ook al gedaan) Aiko en Ben gefeliciteerd met de prijzen voor de Bigsby en de motor-tank-sigarendoos :D Trouwens: ook die akoest zag er prima uit! Ook van harte (al weet ik niet of dat een mede-forummer was)
Het is voor mij een beetje vaste prik aan het worden: volgend jaar toch eens proberen om eentje écht helemaal netjes af te werken... Erg jaloers op al die keurige instrumenten...

En ik ben héél benieuwd wat de volgende neven-competitie gaat worden. Met een beetje geluk heb ik mijn inzending al af... :sssh:

Thunders1988
25 oktober 2014, 23:39
Blij dat ik gisteren heb beslist om toch te rijden. Was een kort bezoek maar zeker de moeite waard.

Waanzinnig mooie dingen gezien! Ike blijkbaar (terecht!) in de prijzen gevallen? Cool.
Barno z'n nieuwste zag er ook smakelijk uit... De Stradivari van Javaca: vakwerk! Die ene Ric en motortank waren top.
En een witte Junior? Rock 'n rollbak eerste klasse. :)
Tof bezoekje weer.

Heb zelf een toetsje gekocht voor de Supro. Aangezien ik facebook verwijderde, zal ik terug wat meer hier vertoeven.

Blijven bouwen, gasten!

grizzly
26 oktober 2014, 00:08
Mega gefeliciteerd voor de winnaars, en ook voor jouw Woml, ik heb genoten van je prachtige creaties.
Helaas werden we door omstandigheden wat eerder weggeroepen en konden niet tot het eind blijven.
Heerlijke dag, met een paar leuke stukjes hout gescoord en een cadeau van Masave op de koop toe :)
Volgend jaar hopelijk tot het eind.

barno
26 oktober 2014, 00:42
trouwens grizzly, jouw gitaar was idd ook de moeite ! niet aan te zien dat je zoveel miserie hebt gehad met finish.

MikeD
26 oktober 2014, 08:56
Was zeer geslaagd! Hb een leuke dag gehad!

En wil iedereen Ike57 en Rickenbender even feliciteren met hun prijzen?

Proficiat mannen!

Nou mannen: bij deze de felicitaties; helaas kon ik niet maar was er graag bij geweest. Ik wist al een tijdje wat Ben ging maken (z'n aflak problematiek had ie me eerder deze week van verteld) en vind het top dat ie met de jammerhout-tank in de prijzen is gevallen....

grizzly
26 oktober 2014, 10:27
trouwens grizzly, jouw gitaar was idd ook de moeite ! niet aan te zien dat je zoveel miserie hebt gehad met finish.

Muchas gracias, zolang er maar niet veel licht opviel kon het er mee door.
Ik vond het best wel een eer om naast/tussen zoveel prachtige instrumenten te staan (o.a. Aiko stond ook op die tafel :) )

superfly
26 oktober 2014, 11:31
BNN radio was op visite, hieronder de geluidsfragmenten.
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2014/bnndeel1.m4a
http://www.gitaarbouwersmeeting.org/2014/bnndeel2.m4a

Ike57
26 oktober 2014, 11:48
Thanks iedereen voor de felicitaties. Het was een schitterende dag!

Superfly: De bestanden kunnen niet worden afgespeeld.

Misschien helpt dit:


https://www.youtube.com/watch?v=bU2cCj_tp3w

gertgert
26 oktober 2014, 12:56
tjop, binnen een paar uur na de uitzending nu al een filmpje van gemaakt met foto's, wat een ijver.
Mooi Aiko!

Hedge
26 oktober 2014, 18:10
He Aiko, bedankt voor je mooie compilatie. Zeer terechte winnaar. Concurrentie was stevig, de 12 snarige Rickenbacker en PRS vond ik ook super gaaf.

Gisteren fiks hout in geslagen. Echt een paar bijzondere dingen gevonden. Gouden regen (Laburnum anagyroides) en Honingboom (Sophora japonica). Verder een prachtige Au Bain Marie pot gestookt op lampolie, een cedar topje en een setje noten.

Gouden regen:
http://i473.photobucket.com/albums/rr99/misterguitarman/CIMG4478_zps1cc82692.jpg (http://s473.photobucket.com/user/misterguitarman/media/CIMG4478_zps1cc82692.jpg.html)

Honingboom:
http://i473.photobucket.com/albums/rr99/misterguitarman/CIMG4476_zpsa63cb98e.jpg (http://s473.photobucket.com/user/misterguitarman/media/CIMG4476_zpsa63cb98e.jpg.html)

En de Au Bain Marie stookpot:
http://i473.photobucket.com/albums/rr99/misterguitarman/762dc8b9-7d81-479d-8405-ba28c9a5ee46_zps739004ec.jpg (http://s473.photobucket.com/user/misterguitarman/media/762dc8b9-7d81-479d-8405-ba28c9a5ee46_zps739004ec.jpg.html)

gertgert
26 oktober 2014, 18:16
in de vensterbank ;)

Hedge
26 oktober 2014, 19:24
in de vensterbank ;)

Mooi gereedschap hoort op een mooie plek.

Rickenbender
27 oktober 2014, 22:50
Bedankt voor de felicitaties, het was weer erg leuk en niet alleen omdat ik in de prijzen viel. Vooral omdat je steeds meer forumleden beter leert kennen, de mens achter de gitaar:seriousf: Leuk ook om een (bijna) kopie Rickenbender ( nu 12 Snarig ) te zien van Ton erg mooi gemaakt. Kom als het enigszins kan volgend jaar weer, alleen nog even bedenken wat ik ga bouwen.

pim raaijmakers
29 oktober 2014, 06:44
Het was, aan de foto's te zien een geslaagde dag. Ik kon er jammer genoeg ook dit jaar niet bij zijn. De beurs viel weer midden in de vakantie.... hopelijk volgend jaar niet en kan ik ook komen....

en natuurlijk wil ik Ike57 en Rickenbender feliciteren!

Ike57
29 oktober 2014, 21:42
Degene die nog even wat foto's van de meeting wil bekijken kan hier terecht:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1554506348114923.1073741848.100006667184060&type=1&l=814ddb9b53 (ook toegankelijk voor degene die geen facebook account heeft.

MikeD
30 oktober 2014, 09:24
alleen nog even bedenken wat ik ga bouwen.
doe mij maar een dubbelhals Flying V (dat heet dan dus een Flying W.. mind you; ik claim hier copy right op !) waarvan de ene long scale bas (de gibson Flying V bas is short scale en ik hou nou net zo van de T-bird scale) en de andere 6-snarig.. dan kan ik in de band eindelijk wat sneller wisselen. beter gezegd: dan hoef ik niet meer te wisselen. heb ik alleen aan het eind van de avond een hernia.. dus ik weet niet of ik 'm van mahonie wil.