PDA

View Full Version : Reverb



Hellgast
23 augustus 2014, 00:56
Hey,
Wat doet de reverb op je versterker eigenlijk als ik er aan draai hoor ik geen verschil....
En ik heb ook een extra reverb knopje erbij zitten.

Mvg, hellgast. :blast:

Remork1970
23 augustus 2014, 01:00
Reverb is een veergalm.
Klinken bij een hoop versterkers weinig indrukwekkend.

postbus31
23 augustus 2014, 01:48
Reverb, galm. Klinkt bij nagenoeg elke versterker indrukwekkend. Zoniet dan istie stuk :-(

Aca Ilic
23 augustus 2014, 08:06
Reverb, galm. Klinkt bij nagenoeg elke versterker indrukwekkend. Zoniet dan istie stuk :-(
+1........................

FruscianteFan
23 augustus 2014, 10:07
draai hem vol open en sla hard aan en demp de snaren meteen.

Hoor je galm? Nou, dat is je (spring) reverb.

Hoor je niets? Dan is-ie kapot.

Hellgast
23 augustus 2014, 10:51
OK bedankt!

dunhill1
23 augustus 2014, 10:57
Misschien is de reverb alleen in te zetten met een footswitch?
Als die niet is aangesloten dan heeft draaien aan de reverb knop niet zo veel zin.

gitaargod
23 augustus 2014, 13:39
Misschien zitten de veren in de reverbtank in de knup of los, gebeurt wel eens na een transport. Reverbtank losschroeven, controleren, corrigeren en weer vastzetten. Als je helemaal niets hoort wat op een reverb lijkt dan is ie denk ik stuk, probeer ook even i.c.m. footswitch. Als de galm erg kort is, vrijwel niets, dan zitten misschien de veren in de knup of los. Althans dat is mij al meer dan eens overkomen. Controleer ook even de kabels van de reverb aan de achterkant.

Gearjunkie
23 augustus 2014, 13:48
Vrees dat hij een digitale reverb heeft in zijn combo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

phx
28 augustus 2014, 17:41
Amp volume opendraaien, vervolgens een heule harde klap op de bovenkant geven....
haha neuh niet doen heur

waarschijnlijk zitten je veren vast. Als je de amp/top (die uitstaat) kantelt moet je de veren al horen, zoniet: of kapot/vast of een digitale reverb (jammer joh)

Brum
28 augustus 2014, 18:49
Dat zijn dan wel digitale veren.

Plant
28 augustus 2014, 19:32
Ik herinner me een nummer van ik meen The Pixies waarin op een bepaald moment tegen de versterker werd geschopt of zo :D kzennnnnng kzennnnnng!!!

phx
28 augustus 2014, 19:51
Ik herinner me een nummer van ik meen The Pixies waarin op een bepaald moment tegen de versterker werd geschopt of zo :D kzennnnnng kzennnnnng!!!

Een versterker is zoals een (lees als 'mijn') vrouw: als ze niet willen luisteren, moet je schoppen. (bovendien sla ik geen vrouwen)

jan7
28 augustus 2014, 22:00
Ik herinner me een nummer van ik meen The Pixies waarin op een bepaald moment tegen de versterker werd geschopt of zo :D kzennnnnng kzennnnnng!!!

https://www.youtube.com/watch?v=WOn_80y8Peg