PDA

View Full Version : Welke elementen op Shamray custom?



ToolRulez
8 juli 2003, 19:42
hee mensen.

Ik ben van plan om een Shamray custom te laten bouwen. Ik zoek al een tijdje een betaalbare fretloze bas dus dit lijkt me ideaal.
Ik weet wel ongeveer wat ik wil, ik weet alleen nog niet welke elementen, pre-amp en brug ik erop wil hebben.
Ik zal hier onder even zetten wat ik al weet:

Body:
- Simpel, zonder teveel gedoe
- Black Limba (Korina)

Nek:
- 5-snaar fretloos
- Maple
- Maccassar ebony toets (gelijnd, tis m'n eerste fretloze :roll: )

Het is de bedoeling dat er uiteindelijk een mooi geluid uit komt die goed door een flinke muur van gitaren klinkt.
Dus, hebben jullie een idee wat voor elementen, pre-amp en brug ik hier het beste op kan laten zetten?

Alvast bedankt voor jullie ideeën.

bassopotmus
8 juli 2003, 19:52
als die bouwer wat weet van zijn vak kan hij jou het beste advies geven lijkt me.
Ik zou gaan voor een jazz setup, dus J-J. Bartonlini? Ik vind de agular obp-3 een van de meest veelzijdige pre's die er is, maar kan ik mishebben

dikkie dik
8 juli 2003, 20:06
ramt dat door een muur van gitaren heen?

wat dacht je van een bartolini mm pickup(humbucker(bridge)) en een j-pickup bij de nek? kheb ooit een keer een combinatie gezien van een musicman humbucker met split-coils bij de nek. klink er gaaf vond ik. het was ook een custom. model was een gibson blackbird, k weet niet meer welke brug, maar iig een behoorlijk zware piezo und stb


nja, die dreunde toch wel door de gitarensound heen :)

ToolRulez
8 juli 2003, 22:54
heej,

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik zal inderdaad ook een mailtje naar Shamray sturen of zij goede ideeën hebben. Ik ben alleen een beetje bang dat zij als bedrijf al snel flink duur spul zullen aanraden, das natuurlijk van hun uit logisch.

AntY
8 juli 2003, 23:32
vraag dan gelijk om wat goedkopere alternatieven en duurdere alternatieven, en wat de voor- en nadelen zijn. kan je altijd zelf nog een beslissing nemen.

Semafoor
9 juli 2003, 02:08
Zelfde als dikkie denk ik.
Bartolini mm bij de brug en een bartolini j bij de nek met een piëzo (weet daarvan de merken niet) om het af te maken, lijkt me toch ook wel geweldig bij een fretloze bas.
Dan nog een telecastermodel, witte slagplaat, swamp ash, blank gelakt, hoge c ipv lage b en een birdseye maple hals (met ebony fretboard bij fretless)...
Maar goed, daar zal je wel je eigen ideeën over hebben.

ToolRulez
9 juli 2003, 11:20
hee Semafoor,

Lijkt me een geweldig idee, is alleen niet helemaal wat ik op dit moment zoek. Ken je de Benavente '51P? Kijk anders even hier: http://www.benaventeguitars.com/main.htm dan naar de gallery, dan naar de vintage blonde twins.

En dan ook nog die sound samples erbij, drool, drool :) . Maar ja, dat komt misschien ooit nog wel een keer.

Ik zat trouwens voor de vorm van mijn custom te denken aan iets als de vortex serie van Benavente.

bassopotmus
9 juli 2003, 13:21
vind ze een beetje ugly...Maar goed, heb je al contact opgenomen met die bouwer? Heeft hij/zij een site?

ToolRulez
9 juli 2003, 13:51
De site: http://www.shamray.net/guitars.html

't is een russisch bedrijf, in het gitaar gedeelte van dit forum zijn er een aantal topics over, daar is iedereen nogal lovend over deze gitaren. Op Talkbass is er ook een topic over geweest van iemand die de bassen van Shamray op de NAMM heeft bespeeld.

Semafoor
10 juli 2003, 11:29
Die benavente '51 P staat nu officieel op mijn verlanglijstje.

ToolRulez
10 juli 2003, 13:11
Heb je de geluidsvoorbeelden onder sound bites gehoord? Dan ben je "done for" :-D .

Venomer
10 juli 2003, 13:31
Heb je de geluidsvoorbeelden onder sound bites gehoord? Dan ben je "done for" :-D .

Ik ga me maar weer aanmelden bij de muziekschool, denk ik... :o

bassopotmus
10 juli 2003, 19:49
Zo zeg die shamray heeft wel heavy desings!

ToolRulez
10 juli 2003, 20:16
Basso,

Ja da vind ik ook wel, ik hou het zelf denk ik gewoon rustig, hou niet zo van BC Rich achtige designs :) .

iam
10 juli 2003, 22:04
leuk dat iemand overweegt om een shamray te bestellen!!

voor die pickups zou ik idd michael mailen om raad... hij weet wel iets van bassen af (hij ontwerpt ze ook, zoals die bas die in nederland te koop zal zijn)
en hij zal je de beste pickups aanraden in je prijsklasse (bij gitaren raad hij altijd chernisevs aan, handgebonden PU's en die zijn de goedkoopste!!!)

veel succes ermee... en laat me iets weten wanneer je hem hebt :)

mvg,

koen
(introducer van shamray op dit forum :))

ToolRulez
11 juli 2003, 18:04
Hee, Iam

Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat jij je met dit topic zou bemoeien :). In ieder geval bedankt voor het advies, ik zal michael eens mailen.

iam
11 juli 2003, 18:10
ik bemoei niet, ik observeer ;)

ToolRulez
11 juli 2003, 18:12
haha, "de alziende iam"

trouwens, wat een reactietijd heb jij :).

iam
11 juli 2003, 18:58
tis ni wat het geweest is :-( ... (mijn kabelmodem doet superraar)

iam
15 juli 2003, 22:05
al nieuws? welke heeftie aangeraden?

ToolRulez
17 juli 2003, 18:17
Heej, ik heb nog niks gestuurd. Ik ben namelijk de afgelopen tijd ziek geweest en ik hoorde vanochtend de uitslag van het onderzoek, en ik heb pfeiffer.

Ik hou jullie op de hoogte als ik wat meer weet over m'n toekomstige shamray.