PDA

View Full Version : Beste metal versterker



Hellgast
21 augustus 2014, 17:23
Hallo,
Ik heb pas geleden een fender reverb 25 gekocht voor €40,- om metal te spelen Maar net toen ik die gekocht had kreeg ik een mailtje met een versterker: Vox valvetronic AD 30VT XL voor €80,-
Was de versterker van 80,- Beter geweest dan de fender reverb 25 of had het niet veel uitgemaakt...
(Ik gebruik er de boss MT-2 metalzone bij)

Mvg, Hellgast. :blast:

Gearjunkie
21 augustus 2014, 17:27
Geen idee, verwacht met beiden niet direct het geluid van jouw grote helden te krijgen.
Probeer vooral in je spel te investeren. In de toekomst wanneer je wat meer te makken hebt kan je altijd nog voor het echte werk gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Hellgast
21 augustus 2014, 17:30
OK bedankt voor de snelle reactie :)

arcane
21 augustus 2014, 17:39
Ondanks dat velen de metalzone verafschuwen is er best een behoorlijk geluid uit te halen. Maar dan wel vooral voor thuis. En dat is denk ik bij jou het geval. Prima dus. Wat vooral belangrijk is bij de metalzone (maar in het algemeen eigenlijk ook) is dat je zeker niet met te veel gain gaat spelen. Ik weet het, als beginnend speler klinkt dat wel lekker vet, maar het smeert enorm dicht, en het verbergt een boel foutjes die je maakt. Speel je met minder gain, dan wordt je gedwongen strakker te spelen, en dat is wat je (als metalgitarist) wilt bereiken.

nak
21 augustus 2014, 17:40
Tja ik kan niet in je beurs kijken maar ik denk dat de vox wat meer opties had.
En ja metal, wat van metal? De ene metal is de andere niet.

Hellgast
21 augustus 2014, 17:50
Ik wil het liefste de metallica kant opgaan...

Remork1970
21 augustus 2014, 17:51
Juist, in dat genre zijn er pakweg evenveel stijlen als dat er bands zijn!

Hellgast
21 augustus 2014, 18:04
Zijn er voor de rest niet echt grote verschillen tussen de twee versterkers?

kirito
21 augustus 2014, 18:44
voor zover ik kan zeggen zijn fender versterkers heel clean. er is zowat geen scheur uit te krijgen zonder het volume serieus de hoogte in te jagen, maar als je er zelf een hebt zal je er sowieso wel meer over kunnen vertellen dan ik. het is wel een merk dat over het algemeen goed omgaat met pedalen. vox klinkt veel dikker dan fender. voor het typische vox geluid luister je best even naar de beatles, queen, de kinks en u2. geen idee hoe hij reageert op die mt-2 van je

Kakihara
21 augustus 2014, 18:49
Het gaat over een transistorbakje (Fender) tegenover een modellingversterker (Vox). Als je metal wil spelen, is volgens mij de Vox een betere optie.

Gearjunkie
21 augustus 2014, 21:13
Er is altijd iets beters te krijgen. Ik zou het ongevraagde advies willen geven om verbetering in je spel te krijgen ipv je spullen.

Zie mijn alias, had ik de eerste tien jaar van mijn gitaarcarriere gestructureerd geoefend ipv spullen gekocht en verkocht was ik heel wat verder gekomen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

HaroldA
21 augustus 2014, 23:21
Ik zou de MT-2 voor de Fender zetten en lekker doorsparen voor als je wat beter bent, en beter weet wat je wil. Nu de Vox kopen is gewoon zonde van je geld.

miyaru
21 augustus 2014, 23:34
Probeer op jouw Fender gewoon clean te oefenen, word je zoveel beter van. Uiteindelijk maakt de techniek de man, niet de spullen...... Veel speelplezier!

Robin.

telerocker
21 augustus 2014, 23:38
MT-2 idd gewoon voor de Fender en gaan. Mijn neefje speelt met een Boss ME25 voor een Fender Champion 110 en daar kom je qua metal een heel eind mee. Later kun je altijd een betere amp kopen.

Hellgast
21 augustus 2014, 23:56
Ok heel erg bedankt allemaal!!:rockon:

Han S
22 augustus 2014, 00:39
voor zover ik kan zeggen zijn fender versterkers heel clean. er is zowat geen scheur uit te krijgen zonder het volume serieus de hoogte in te jagen, maar als je er zelf een hebt zal je er sowieso wel meer over kunnen vertellen dan ik. het is wel een merk dat over het algemeen goed omgaat met pedalen. vox klinkt veel dikker dan fender. voor het typische vox geluid luister je best even naar de beatles, queen, de kinks en u2. geen idee hoe hij reageert op die mt-2 van je

Een versterker als de Fender Hot Rod heeft een drive en more drive stand welke schakelbaar is met een pedaal en dat scheurt als een straaljager. Niet echt een metal sound, maar wel erg veel gain.

De geluiden waar naar wordt gerefereerd in topics als deze komen zelden uit goedkope versterkertjes en goedkope gitaren. Dus als je dat graag wilt wordt het sparen voor dat spul.

Tunes
22 augustus 2014, 08:06
DE VOX is een prima beginners versterker, en de XL is de meer High Gain uitvoering.
Sowieso zijn die Vox dingen erg leuk voor het geld, maar verwacht geen geluid als je grote helden.
Dus prima voor wat de TS wil, voor de 80 euro is dit een prima keus.

Leuk al die adviezen die, of niet over de vraag gaan (meer oefenen) of wijzen naar apparatuur waar de TS geen geld voor heeft.

arcane
22 augustus 2014, 09:50
Persoonlijk denk ik dag Hellgast nu niet meer die vox moet gaan aanschaffen. Die €40 euro kan hij beter opzij leggen en dan door blijven sparen voor een betere versterker als hij wat gevorderd is en in een bandje wil gaan spelen. Tot die tijd zal die Fender versterker met de mt-2 ervoor prima zijn om fatsoenlijk te leren spelen.
Man ik ben begonnen als metalgitarist met een Vector 30 versterker (echte brol), en daar lukte het als beginnen prima mee. Dan moet het met een cleane amp als zo'n Fender met een mt-2 ervoor toch prima lukken. Zoals ik al eerder poste in dit topic is het gewoon een kwestie van de juiste instellingen en zeker niet te veel gain gebruiken.

TimoSomers
22 augustus 2014, 10:41
Fendertje, Metalzone, en gaan.