PDA

View Full Version : tweed nummer 22 ???



Dude
8 juli 2003, 19:42
een princeton tweed met serienummer 22.... damn, erg cool


http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=11320

B.face
8 juli 2003, 21:48
[quote="Dude"]een princeton tweed met serienummer 22.... damn, erg cool

DAMN > erg DUUR !! voor een champie....

b.face

morris
9 juli 2003, 13:08
tja, als het een champ was wel ja....

http://www.bernd-aufermann.de/gearjunkie/images/gear-amps.jpg

ff spammen: hij klinkt heerlijk!

Morris

PeeVee
9 juli 2003, 13:14
Tweed Champie = Tweed Princeton met tone knoppie toch?!...

Is geen kift, ik vind het een prachtding, helemaaaaaal niet jaloers :roll:


Mooi ding joh!

B.face
9 juli 2003, 13:17
[quote="morris"]tja, als het een champ was wel ja....

is het ook ! met één knoppie méér.
overdreven prijs ! gaan in states voor 500 dollar...hebje em NOG goedkoop hiero.

b.face

morris
9 juli 2003, 13:27
[quote=morris]tja, als het een champ was wel ja....

is het ook ! met één knoppie méér.
overdreven prijs ! gaan in states voor 500 dollar...hebje em NOG goedkoop hiero.

b.face

Je bent niet goed bij je hoofd man....
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2543961141&category=38074

Buy it now voor 950 dollar, goedkoper dan 800 dollar heb ik ze niet kunnen vinden.....

edit: en dan nog even van 110 naar 220 natuurlijk.

B.face
9 juli 2003, 14:06
>Je bent niet goed bij je hoofd man....

DANK u !!

>Buy it now voor 950 dollar, goedkoper dan 800 dollar heb ik ze niet kunnen vinden.

Goed zoeken ! die ziet er natuurlijk ook effetjes stuk mooier uit !!

>en dan nog even van 110 naar 220 natuurlijk.[/quote]
onbelangrijk detail.

b.face

morris
9 juli 2003, 14:16
sterke comeback...
mijn complimenten hoor... :o

B.face
9 juli 2003, 14:33
You're welcome.

>Buy it now voor 950 dollar
zegt natuurlijk niks.

b.face

PeeVee
9 juli 2003, 14:37
Kom kom heren... ease up...

Princeton's waren in die tijd duurder dan Champs maar hadden slechts 1 extra knoppie met 1 of 2 extra cappie(s). Ik denk dat er vanwege het prijsverschil (het waren de "beginners ampjes" meer Champjes zijn dan Princeton's. Dat maakt zo'n Princeton wellicht wat meer collectable.

Ik heb een tijdje Tweed Champs gevolgd, ik meen dat prijzen inderdaad zo rond $600 - $800 Euro lagen. De "buy it now" prijs is over het algemeen echt een "hoofdprijs", daarvoor wordt een item zelden of nooit verkocht. Ik gok dus op zo'n $700. Dollar staat nu lager dan de Euro, maar omdat er in USA veel meer Fender amps beschikbaar zijn dan in Europa, mag je volgens mij best 800 Euro aanhouden.

morris
9 juli 2003, 15:06
o.k. I'll ease up...
Ik hou alleen niet van onwaarheden, zeker als ze niet gebacked worden.

tik maar eens in op google en je vindt vanalles:

http://www.studiorelics.com/buyguitars.html 2 stuks, allebei 995$
http://www.bigcitymusic.com/dept.asp?cat=vintage&idp=3 850 $

500 $... pffff

Dirtypool
9 juli 2003, 16:49
Ik vind het idd ook nogal prijzig en degene die jij gelinkt hebt Morris zijn volgens mij in betere cosmetische staat, zeker de eerste: een snoepje.
Daarnaast zijn ook dat vraagprijzen natuurlijk.

Heb je die Mesa nog aan die Duitser kunnen verkopen?

Grtz Richard

PeeVee
9 juli 2003, 18:00
Zijn bedrijven / winkels, geen particulieren.

Ondanks dat ik vind dat bij dit soort spul een zaak geen "added value" heeft, zijn winkelprijzen toch doorgaans hoger dan particuliere prijzen.

B.face
9 juli 2003, 18:29
[quote="Dirtypool"]Ik vind het idd ook nogal prijzig en degene die jij gelinkt hebt Morris zijn volgens mij in betere cosmetische staat, zeker de eerste: een snoepje.

Kijk !! dat maakt zéker aan de prijs uit.
Daarbij mag je natuurlijk alles vragen, maar vlg. mij worden hier niet zo'n astronomische bedragen voordit soort kleine versterktjes betaald als in de VS.

b.face

Al
9 juli 2003, 22:15
Hij is wel wat groter dan een Champ

--> Zit er een originele 8"speaker in? lijkt wel 12" op die pic.

Soms wat moeilijk te vatten maar meestal zijn die amps in originele slecht werkende staat meer waard dan goed werkend met een aantal vervangen onderdelen....

Al

Mr.Jay
9 juli 2003, 22:28
[quote="Al"]Hij is wel wat groter dan een Champ

Een 5-CHamp = een 5-Princeton > exact zelfde formaat CAB vlg. Fenderboek.


--> Zit er een originele 8"speaker in? lijkt wel 12" op die pic.
is beslist niethet gat voor een 8" speaker > zou betekenen dat die speaker niet meer origineel is, waardoor ie nog maar 950 waard is en geen 1000


>Soms wat moeilijk te vatten maar meestal zijn die amps in originele slecht werkende staat meer waard dan goed werkend met een aantal vervangen onderdelen....

kan....een versleten TWEED straalt "iets" uit...smaakkwestie verder , o ja....en centenkwestie.

Jay

Al
9 juli 2003, 23:24
Een 5-CHamp = een 5-Princeton > exact zelfde formaat CAB vlg. Fenderboek.

Er staan wel meer fouten in de boeken.

> is beslist niethet gat voor een 8" speaker > zou betekenen dat die speaker niet meer origineel is, waardoor ie nog maar 950 waard is en geen 1000

Ik ben niet te beroerd om hier tentoongestelde koopwaar af te kraken.

1000,= waard?

--> Zonder origineel speakerboard en originele speaker zakt ie zowiezo.

--> Geen originele trafo meer dacht ik. Dan is er dus al een keer in gegraven. Altijd maar afwachten hoe een en ander gedaan is. Heel vaak zijn er gaten in het chassis bijgeboord.

--> Je zou wat meer over de staat van het circuit moeten weten. Een pic daarvan zien zegt meestal genoeg.

--> Uiterlijke staat dan, deze is redelijk afgetrapt. Maar dat is vaak met tweed, dat kan niet zoveel hebben. Daarom is het een bonus waard als die amps er redelijk clean uitzien.

--> Watvoor handgreep zit erop? Niet te zien.

--> Is ie roestig? (controle paneel, trafo's.)

1000,= voor een net exemplaar is jet een aantrekkelijke prijs. Deze? Ik denk het niet gezien de argumenten die ik hierboven heb neergezet. Wachten dus op tegenargumenten.

Al

Mr.Jay
9 juli 2003, 23:52
[quote=Mr.Jay] Een 5-CHamp = een 5-Princeton > exact zelfde formaat CAB vlg. Fenderboek.

Er staan wel meer fouten in de boeken.

je hebt gelijk, wan een kloteboek > AMP GUIDE noemt inderdaad bij de 5E-serie iets grotere maat bij de PR dan bij de Champ.

Ik pleur dat boek bij oud papier, zoooooo....

Jay