PDA

View Full Version : Geleidende alu-tape ... waar?



HaroldA
20 augustus 2014, 23:48
Ik kan mijn geleidende alu-tape niet vinden. Echt alles afgezocht, maar geen idee waar hij ligt. Ik heb ergens een half rolletje met vrij dikke zelfklevende alu-tape met "stickervel" er achter. Dus dan maar ff langs de Gamma, maar daar hadden ze alleen dunne tape zonder "stickervel" er achter. Dan maar door naar de Praxis: idem.

Toch maar meegenomen. Thuisgekomen blijkt die tape niet te geleiden? :mad: Crap.

Nu ik mijn Sovtek open heb liggen wil ik dit doen:

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10580757_325636734277808_3142282145791721089_o.jpg

De MIG50 heeft 2 heater-taps (pre- en poweramp) en een fietslampje op de poweramp-tap als aan-indicator, dus de twisted heater-draad ligt overal. Dit ruimt niet alleen lekker op, het werkt ook eens nog als schild om de toch wel aanwezige brom misschien wat te dimmen.


Maar ik kan m'n goede tape niet vinden. :( Iemand nog suggesties waar ze van dat dikke, geleidende alu-tape hebben?

The Bertman
21 augustus 2014, 00:34
Geen alu, maar wel geleidend: is dit (http://www.conrad.nl/nl/search.html?search=Geleidende+tape)iets? Zag ik bij Conrad.

nico verduin
21 augustus 2014, 07:57
Ik haalde het altijd bij de Praxis.....

MikeD
21 augustus 2014, 08:43
mag het ook koper zijn? http://www.customworldguitarparts.com/netherlands/shielding.html

Hendriks
21 augustus 2014, 08:49
Tesa , gewoon bij de Gamma.

Duhsjaak
21 augustus 2014, 08:56
Ik kan mijn geleidende alu-tape niet vinden. Echt alles afgezocht, maar geen idee waar hij ligt. Ik heb ergens een half rolletje met vrij dikke zelfklevende alu-tape met "stickervel" er achter. Dus dan maar ff langs de Gamma, maar daar hadden ze alleen dunne tape zonder "stickervel" er achter. Dan maar door naar de Praxis: idem.

Toch maar meegenomen. Thuisgekomen blijkt die tape niet te geleiden? :mad: Crap.

Nu ik mijn Sovtek open heb liggen wil ik dit doen:

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10580757_325636734277808_3142282145791721089_o.jpg

De MIG50 heeft 2 heater-taps (pre- en poweramp) en een fietslampje op de poweramp-tap als aan-indicator, dus de twisted heater-draad ligt overal. Dit ruimt niet alleen lekker op, het werkt ook eens nog als schild om de toch wel aanwezige brom misschien wat te dimmen.


Maar ik kan m'n goede tape niet vinden. :( Iemand nog suggesties waar ze van dat dikke, geleidende alu-tape hebben?

Di's wel vreselijk mooi gebouwd zeg. Maniakaal getwist. Fantastisch.
Geen antwoord op je vraag hè? Sorry!
Vriendelijke groet, Gus

cluseau
21 augustus 2014, 10:40
Moest toevallig een aanhangernet halen bij de aktion. Daar liggen ook rollen alutape 50mm x 10m voor een scheet en drie knikkers.

nico verduin
21 augustus 2014, 11:17
Moest toevallig een aanhangernet halen bij de aktion. Daar liggen ook rollen alutape 50mm x 10m voor een scheet en drie knikkers.
Klopt maar volgens mij was dat van dat hele dunne alu tape. En je hebt ook van dat dikkere spul.

cluseau
21 augustus 2014, 11:24
Klopt maar volgens mij was dat van dat hele dunne alu tape. En je hebt ook van dat dikkere spul.


Deze is met 0.1mm idd dun maar dat maakt voor afscherming niets uit, koperfolie is ook dun.

Het is niet geschikt om het doorgeroeste spatboard van je vrachtwaggel te fixen. ;)

KoenB
21 augustus 2014, 11:34
Klopt maar volgens mij was dat van dat hele dunne alu tape. En je hebt ook van dat dikkere spul.

Voltmeter mee en kijken of het geleidt!

cluseau
21 augustus 2014, 11:42
Voltmeter mee en kijken of het geleidt!

Al gedaan voor het posten, check ;)

HaroldA
21 augustus 2014, 15:43
Nice! Dus action, of van Tesa bij de Gamma/Praxis. Mijn oude rol komt volgens mij ook van de Gamma af, maar in het Tesa-rek hing geen alu-folie. Zullen ze wel te weinig verkocht hebben?

Ik ga vanavond de niet-geleidende rol terugbrengen, misschien ff de grootste Praxis in Tilburg uitzoeken in de hoop dat het assortiment daar groter is?

BamBuFan1
21 augustus 2014, 18:15
Voltmeter mee en kijken of het geleidt!

Waarom van huis meenemen? Die voltmeter haal je ook meteen bij de Action ;þ

HaroldA
21 augustus 2014, 22:54
Ik heb m'n rolletje vandaag teruggevonden!!! Er zat alleen nog maar 1 rondje op ;) Net te weinig dus ... ook ben ik er achter dat het afschermen van heater-bedrading best moeilijk is in een te krappe en volledig bedrade versterker. Ik ben dus geheel tegen jullie verwachtingen in niet voor de schoonheidsprijs gegaan, maar puur voor functie.

AC draad zit nu achter een zilver laagje en netjes vast in de hoekjes van de behuizing.


... alleen nog ff een nieuwe rol scoren en de laatste 10cm ook doen ;)

cluseau
22 augustus 2014, 09:49
.....AC draad zit nu achter een zilver laagje en netjes vast in de hoekjes van de behuizing.

:???:

Zou ik wel willen weten wat het effect is, kan me namelijk niet voorstellen dat de eindbuizen brom oppikken van een getwiste gloeidraadvoeding zoals uitgevoerd op die tekening.

HaroldA
22 augustus 2014, 10:02
Zou ik wel willen weten wat het effect is, kan me namelijk niet voorstellen dat de eindbuizen brom oppikken van een getwiste gloeidraadvoeding zoals uitgevoerd op die tekening.

Ooit de binnenkant van een Sovtek MIG50 gezien? Daar zit alles zo op elkaar dat er op minimaal 3 plaatsen AC, ground en DC elkaar kruisen. Nu liggen de AC-draden netjes vast in de uiterste hoeken van de behuizing en dan zelfs nog onder aan afschermend laagje alu-tape.

Zal ik verschil horen? Misschien, maar het is voornamelijk een stuk rustiger voor het oog in de amp.

nico verduin
22 augustus 2014, 10:57
Ooit de binnenkant van een Sovtek MIG50 gezien? Daar zit alles zo op elkaar dat er op minimaal 3 plaatsen AC, ground en DC elkaar kruisen. Nu liggen de AC-draden netjes vast in de uiterste hoeken van de behuizing en dan zelfs nog onder aan afschermend laagje alu-tape.

Zal ik verschil horen? Misschien, maar het is voornamelijk een stuk rustiger voor het oog in de amp.Ooit wel eens de binnenkant van een oude buizenradio gezien die nog P2P bedraad is........

Gearjunkie
22 augustus 2014, 11:20
Ik zoek het spul ook, liefst lekker dikke. Heb een versterker voor een goede vriend gebouwd en met die tape kan ik een en ander wat beter afwerken.

http://i246.photobucket.com/albums/gg93/Ampedusa/00N0N_hAnuhmngI9_600x450_zps18885b5c.jpg

tommus42
22 augustus 2014, 11:27
Net twee gesloopt, dag bezig geweest. Man, man, man, dat ze dat lonend hebben kunnen produceren in die tijd!
Eéntje bleek 800 ohm speakeruitgangen te hebben, heb ik dus alleen een chassis'tje en een voedingtrafo met 200V gelijkgerichte spanning aan overgehouden.
De andere gaat een schitterend Vox AC4'tje worden:cooler:. Alleen wat minder vermogen, werkt op 225V= belast.

HaroldA
22 augustus 2014, 11:38
Ooit wel eens de binnenkant van een oude buizenradio gezien die nog P2P bedraad is........

Die hebben dat vast beter uitgedacht dan in een ultra-goedkope Russische versterker uit de jaren 90.

nico verduin
22 augustus 2014, 17:04
dat zeker :)

HaroldA
23 augustus 2014, 13:44
Gevonden! :crazyhappy:

De Karwei heeft in eigen merk een Aluminiumtape, en die lijkt verrekes veul op mijn oude tape! Netjes op stickervel en lekker dik aluminium. Absoluut niet flexibel, dus veel metaal ;)

* Karwei eigen merk
* 5m x 50mm
* Voor het repareren van uitlaten, luchtkanalen, dakgoten, etc

En het beste van alles: €1,69 :ok:

matto
27 augustus 2014, 11:11
Ik zoek het spul ook, liefst lekker dikke. Heb een versterker voor een goede vriend gebouwd en met die tape kan ik een en ander wat beter afwerken.

http://i246.photobucket.com/albums/gg93/Ampedusa/00N0N_hAnuhmngI9_600x450_zps18885b5c.jpg

Dat zal wel een heel goede vriend zijn:crazyhappy: