PDA

View Full Version : Probleem met Bugera 333-212



earringbase
19 augustus 2014, 13:46
Hey Allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Bugera 333-212 versterker.

Als ik een tijdje op 1 van de 2 (maakt niet uit welke) overdrive kanalen speel, dan gaat vaak na een onbepaalde tijd de gain opeens flink omlaag. Als ik dan een beetje heen en weer schud met de hele versterker, komt het soms weer een beetje terug, maar vaak ook niet.

Erg vervelend dus en helaas niet live te gebruiken ivm het volumeverschil.

Als ik clean speel heb ik, zover ik weet, nergens last van.

Weet iemand wat het probleem kan zijn en hoe ik dit kan (laten) oplossen?

Gearjunkie
19 augustus 2014, 13:54
Slechte kabel, slechte jack inputs in de fx-loop


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

earringbase
19 augustus 2014, 13:56
Zover ik weet is mijn kabel prima, als ik op mijn andere versterker speel, een Fender, dan is er geen enkel probleem. Daarnaast maak ik geen gebruik van de FX loop, dus het lijkt me niet dat dat het kan zijn toch?

Tabula Rasa
19 augustus 2014, 14:09
Rot preamp buisje dat gedeeld wordt door beide od kanalen en niet door clean?

Gearjunkie
19 augustus 2014, 14:33
juist als je de fx-loop NIET gebruikt oxideren de contacten in de jack aansluitingen met storing tot gevolg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

arjanb01
19 augustus 2014, 15:06
Dus wegdoen die amp en een nieuwe bugera kopen. Die dingen zijn goedkoper dan ze te laten maken.

Gearjunkie
19 augustus 2014, 15:11
Lus de fx-loop maar eens door met een patchkabel. Wel even de levels op 10 zetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

cluseau
19 augustus 2014, 15:33
Dus wegdoen die amp en een nieuwe bugera kopen. Die dingen zijn goedkoper dan ze te laten maken.

Loop niet van die onzin te verkopen aub, daar is gitaar.net een mooie plaats voor.

@earringbase: Wat gearjunkie zegt is helemaal waar en dat is ook het eerste wat je moet testen. Toch zit er meer in zo'n amp wat storingen kan veroorzaken dus.....hopen maar dat het een vuile jack is.

arjanb01
19 augustus 2014, 16:15
Loop niet van die onzin te verkopen aub, daar is gitaar.net een mooie plaats voor.

@earringbase: Wat gearjunkie zegt is helemaal waar en dat is ook het eerste wat je moet testen. Toch zit er meer in zo'n amp wat storingen kan veroorzaken dus.....hopen maar dat het een vuile jack is.

Geintje joh! Of moet je met je pis naar de dokter😉
Breng de amp gewoon naar een goeie amp dokter en klaar is Kees, zou wel ff vooraf de kosten laten doorgeven. Dan kan je alsnog beslissen wat je doet.

cluseau
19 augustus 2014, 19:35
Nee hoor, zo gezond als een vis.

Kijk, mensen die een probleem met hun amp hebben zijn misschien doodziek van ellende en zitten verlegen om hulp. Jou opmerking kwam verdomd serieus over vandaar mijn reactie. Had er dan een knipoogje aangeplakt dan weten we hoe het bedoeld wordt. :makeup:

earringbase
30 september 2014, 18:57
Ik denk toch dat ik er even door een professional naar wil laten kijken. Ik kom zelf uit Lelystad. Weet iemand een goede versterker-reparateur in mijn omgeving?

cluseau
30 september 2014, 19:03
Nico.......

Heemskerk