PDA

View Full Version : Nieuwe liedjes



schizo910
18 augustus 2014, 18:37
Ik heb een nieuwe site gemaakt, hier staan een aantal
nieuwe en enkele oudere liedjes van me.

http://schizo910.nl/music.html

Elvee
18 augustus 2014, 20:49
Ik heb de liedjes beluisterd en vind 'Silent poet' een prima nummer. Mooi gitaarspel en goed gezongen. Succes verder.

Duhsjaak
18 augustus 2014, 21:06
Ahhhhhhh......... Leuk!
Ik ga daar eens rustig voor itten.
Ben altijd al fan van teksten en de weinige stukjes muziek die ik heb gehoord.
Ik vraag mij alleen af wat voor een stem je overhoudt met al die Aaaaaaarrrrhhhh!!!!!! Geluiden.

Ik heb iets om naar uit te kijken.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
24 augustus 2014, 10:43
Luister nu "Learning How To Smile". Verrassend! Die stereo vibrafoon(?), de verhogingen en wisselingen bij de refreinen, accentjes in de drums, a capella meerstemmig, allemaal heel fris. Vrolijk ook. Bij snel luisteren klinkt het als een simpel indiepop ding, maar eigenlijk zitten er dus veel bijzonderheden in. Gaaf gedaan!

Loeters,

Merijn

The Lo Lands
24 augustus 2014, 12:21
Alle 13 goed! Mooie overzichtelijke website, fijne muziek, leuke creatieve filmpjes, bouwt zijn eigen pedalen en nog kunstzinnig bezig ook :-) Ik heb nog niet alles beluisterd en gezien maar wat ik gehoord en gezien heb is goed :-) Ga zo door!

Tupelo
26 augustus 2014, 10:33
Ik herken je invloeden uit wat alternatieve sferen en (pret)punk (meer klankgewijs, minder vrolijk) van mijn generatie.
Er is iets lo-fi aan de composities, dat vind ik wel lekker.
Je stem herken ik nauwelijks, ben je dit zelf ja ?
Dat had ik mezelf anders voorgesteld.
Breekbaar, soms dissonant, prettig er tegenaan, kweenie of je het fijn vindt om te horen, hoewel de referentie flauw is, en 't niet een op een gaat, doet het mij een beetje aan de zanger van de Counting Crows denken.
Een veelheid aan instrumenten, speel je alles zelf ?

schizo910
9 oktober 2014, 10:33
Jup, alles zelf gezongen en gespeeld, hier en daar een sampletje. En de Adam Duritz Counting Crows referentie stoort mij allerminst hoor!

Fusion
9 oktober 2014, 14:49
Nu "Learning" aan t luisteren, wauw, dit is te gek man!! Kan nog wel wat aan de mix gebeuren, maar wat een volwassen composities, drumwerk, nou ja, eigenlijk alles. En n mooie stem, doet me denken aan n bekend iemand. Ik vind t fantastisch goed, echt waar.

Fusion
9 oktober 2014, 14:52
Grappig zat nog aan t noemen van Eels als referentie te denken, en je noemt m zelf al op je website :)

schizo910
9 oktober 2014, 18:05
Eh, wow... thanks!

Duhsjaak
12 oktober 2014, 19:02
Nooit een geheim gemaakt ervan dat ik een fan ben.
Rond 1977 kwam er een stroom van dingen uit op het Stiff label en Radar.

Bram Tchaikovsky die met hun meer dan open pre-Tommy verering helaas maar kort aanwezig waren.
En dingen als spin offs van Brinsley Schwartz. Een van mijn favoriete LP's is nog regelmatig op de draaitafel:
Ian Gomm die met de LP Come On (in de rest van Europa Summer Holiday) een stuk werk afleverde waaruit blijkt dat je ook zonder pretenties en een idiote hoeveelheid noten per seconde kunt imponeren.

Jij levert werk af die daar niet alleen wat aan doet denken, maar, die ook dezelfde lichtvoetigheid en ideeënrijkdom heeft.
Ik denk dat veel troubles met de mix op de genadeloze compressie van soundkloot is terug te voeren.

Met componeren is momentel veel meer in het laatje te brengen dan met optreden of lp's/cd's te maken. Een idee om je in die richting verder te ontwikkelen of je energie daarop verder te richten?

Een lied vond ik ten opzichte van de rest net wat minder, maar de rest zijn alleen maar juweeltjes, puur gaaf.
Wat ben je toch een fijne gozert.
Je maakt ook van alles een succes. Hard werk, ai no, maar dan flik je tum wel.
Vriendelijke groet, Gus

schizo910
3 januari 2015, 21:31
https://soundcloud.com/schizo910/all-in-good-time

schizo910
1 november 2015, 23:43
Best trots op deze nieuwe:
https://soundcloud.com/schizo910/liquidenergy

beruk
2 november 2015, 09:10
Best trots op deze nieuwe:
https://soundcloud.com/schizo910/liquidenergy

Terecht. Lekker.

schizo910
2 november 2015, 10:33
Thanks! Dit was zo'n nummer dat onmiddellijk 'ontstaat' in een middagje stond alles erop.

purplejohn
2 november 2015, 12:36
Goed, hoor! Vooral dat eigenwijze orgeltje. Is dat je C9? Moet ik nu toch écht eens langskomen...;)

schizo910
2 november 2015, 13:01
Nee dat is niet de C9. Dit is gewoon met keys ingespeeld :D

duckman
2 november 2015, 19:02
Klinkt erg lekker, goed nummer! Heb je dit helemaal alleen gedaan, ook de drums enzo?

schizo910
3 november 2015, 00:53
Jup... Drums heb ik met midi op toetsen ingespeeld.

duckman
3 november 2015, 08:43
Erg goed gedaan, klinkt zoals een drummer speelt.


Jup... Drums heb ik met midi op toetsen ingespeeld.

Tupelo
3 november 2015, 10:28
Gitaartje klinkt lekker modderig & vuig, vind het jammer dat het riffje dat je bijvoorbeeld onder zo 0.32 hoort niet lekker in de mix zit (vraag mezelf af trouwens hoe 't op het eindresultaat zou zijn om dat uit een arpeggiator te halen). Beetje Southern Rockig, doet met wat aan Sweet Home Allamba & de Stones denken, maar niet heel erg, niet te erg. Progressie is aangenaam, goede spanningsboog; hit worthy, zou je het goed weten op te nemen. Zang is prettig, geen Counting Crows nu. :)

Soon Tobebanned
3 november 2015, 13:40
het piept het kraakt het knarst.........
gewoon goed dus

schizo910
26 december 2015, 13:23
Kerst:

https://soundcloud.com/schizo910/loving-memory

Duhsjaak
27 december 2015, 07:23
Skiets! Klootzak!
Schiet helemaal vol.
Maar bitter sweet, zoals je zegt.
Mooi man!
Vriendelijke groet, Gus