PDA

View Full Version : fair bod?



larsje
17 augustus 2014, 08:45
ben aan het bieden op deze gitaar, verkoper vraagt rond de 1100 euro, ik zit op 900 euro. Wat is een fair bedrag? Ik geloof dat hij een maand of 6 oud is.
http://www.thomann.de/nl/fender_clapton_strat_oly_egitarre.htm

arjanb01
17 augustus 2014, 08:56
Prima bod, als ik de verkoper was middelde ik het verschil. Je zilt dus op 1000 eu moeten komen.
Niet meer, clapton strats worden legio aangeboden.

dunhill1
17 augustus 2014, 08:59
Ik denk dat je dat zelf ook wel weet toch?
Bedenk zelf even wat je op bijna 1700€ een aanvaardbare afschrijving vindt binnen een goed half jaar.

1100 als vraagprijs klinkt mij persoonlijk best wel redelijk in de oren.
Tenzij de beste man/vrouw echt op zwart zaad zit zou ik zelf ook niet akkoord gaan met je voorstel.

Daarnaast is het maar de vraag of de gitaar via thomann of een andere grote dozenschuiver is aangeschaft.
Zou best kunnen dat verkoper er zelfs meer voor heeft gegeven dan de online prijs die in je link vermeld staat.

dunhill1
17 augustus 2014, 09:06
Heb het ding even opgezocht op mp.

Is dus volgens verkoper splinternieuw.

Als dat werkelijk het geval is dan heb ik geen moeite met z'n vraagprijs.

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m834275615-fender-stratocaster-american-standard-eric-clapton-signature.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Persoonlijke noot:
Ik moet altijd erg grinniken om mensen die van die rare onafgeronde bedragen bieden.
Staat er een bod van 1000 euro, komen ze met een bod van 1003 aanzetten.
Poe Poe, ik ben echt de hoogste bieder...
Marktplaats is geen ebay.

larsje
17 augustus 2014, 09:13
was meer een gebbetje richting die andere bieder....dank weer voor jullie advies.

arjanb01
17 augustus 2014, 09:17
Gewoon 1000 als laatste bod voorstellen en anders lekker laten staan. Voor dat geld heb je ook betere strats tweedehands.

dunhill1
17 augustus 2014, 09:22
Ehm, het is een nieuwe....

De vergelijking met 2e hands gaat niet helemaal op.

Tenzij larsje ook interesse heeft in een gebruikte.

Nog even over die rare bedragen bieden:
Misschien lollig naar je medebieder maar als verkoper neem ik je dan echt niet serieus.
Ik zit niet te wachten op iedere keer een mail van mp met : bieder x heeft een bod gedaan van 901,35 en twee minuten later weer een mail met bieder y heeft een bod gedaan van 901,85.

Bel die vent of mail hem en heb het er even over.
Scheelt zo enorm veel tijd en energie.

hefke
17 augustus 2014, 11:19
Nieuw???
Voor de verkoper is die misschien nieuw, voor mij is die uit 2011.
Nieuw is voor mij 2014.
Heeft de verkoper de aankoopbon nog?

Als je echt interesse hebt is het inderdaad beter de verkoper eens te mailen of bellen. Dit komt serieuzer over dan via mp bieden.

Pepe
17 augustus 2014, 11:29
Nieuw als in NOS. Maar dat geldt eigenlijk alleen voor winkels, als een particulier er de winkel mee uitloopt noem je het 2e hands. Als nieuw zeg je dan.

MikeD
17 augustus 2014, 11:39
Nieuw als in NOS. Maar dat geldt eigenlijk alleen voor winkels, als een particulier er de winkel mee uitloopt noem je het 2e hands. Als nieuw zeg je dan.

My words exactly... het lastige is dat je dan ook meteen in de discussie geraakt omtrent hoeveel iemand mag / moet afschrijven.

Overigens er van uit gaand dat je ook lekker wilt spelen: weet je al of het zachte V halsprofiel met 9,25 radius jou ligt? Kan ook een kwestie van 'even wennen' worden maar sommige mensen hebben gewoon uitgesproken voorkeuren voor andere halsprofielen en dan went 'het' nooit. Die hebben dan een gitaar gekocht waar ze toch niet happy mee zijn en die zie je vervolgens op MP....

telerocker
17 augustus 2014, 12:24
Gezien de nieuwprijs vind ik 1100 euro een zeer redelijke prijs als de gitaar onbespeeld is en dus zgan. Als je op zoek bent naar zo'n gitaar zou ik hem eens gaan bespelen.

larsje
17 augustus 2014, 17:32
ik was hier ook op aan het bieden, zo rond de 750/800 wordt hiervoor gevraagd (nieuwwaarde 1450 euro). zit dit verschil hem nu vooral in de naam 'fender' versus 'vox humana' of zit het hem ook in het kwaliteit van het materiaal. die kinmans bijvoorbeeld zijn 3x zo duur als die fender noiseless pickups. gitaar:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m835565294-te-koop-voxhumana-stratocaster.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5a cd&previousPage=mympBuyer

Pepe
17 augustus 2014, 17:38
Kinmans zijn dure pickups en VH gebruikt ze omdat ze dealer zijn. Ik ben er niet gek op zoals ik niet gek ben op EMG die ook duurder zijn dan je standaard humbucker.
Duurder heeft niks te maken met beter he. Ik lees in je post altijd iets over geld en wat je er wel of niet voor krijgt. Waarom kijk je niet gewoon naar wat je wil?

Tupelo
17 augustus 2014, 17:38
Als ik zeker zou weten dat ik een strat zou willen, dan zou ik zonder twijfel voor die VoxHumana kiezen.
Kinman, locking tuners, swamp ash body ?
En daadwerkelijk door iemand in elkaar gezet, niet dat de Mexicaan die die fender aan de grens in elkaar heeft getimmerd geen iemand is, maar toch, over een boterham enzo.

Pepe
17 augustus 2014, 17:43
VH maakt goede dingen, no doubt, maar ze hangen nog ergens aan een idee dat betere materialen en constructies een betere gitaar opleveren. Dat kan best maar je moet een strat niet overbuilden, dan is het geen strat meer.
Als ik een gitaar zocht om mijn rack aan te sturen lijkt VH's mij daar hele goeie gitaren voor.

Tupelo
17 augustus 2014, 17:45
Je kan 'm altijd downgraden, onderdelen verkopen om je aanschafwaarde voor een deel mee terug te verdienen, en dan tuners en elementen vervangen voor iets dat beter bij je past.

Overigens heb ik het idee dat mijn Mustang klinkt als 'de ideale strat' zou moeten klinken.

larsje
17 augustus 2014, 17:53
nee, gaat zeker niet over geld, maar wil niet gaan voor een squier ofzo, het begint wel bij een amerikaan of iets vergelijkbaars. daarnaast dus qua hout en materialen ook kwalitatief het betere spul, dan kon je volgens mij wel uit op het wat duurdere segment. ik kijk dus vanaf 600/700 euro. ik ben gek op die olympic white qua kleurstelling en ik vind die eye-bird van VH erg mooi. Speel blues/bluesrock met een aantal pedalen (RM voodoo vibe, radial tonebone trimode, leslie pedaal en dan door een fender tweed deluxe met een jensen speaker cabinet. clapton is wel een van mijn helden vandaar die andere gitaar....

telerocker
17 augustus 2014, 17:57
Kinmans zijn dure pickups en VH gebruikt ze omdat ze dealer zijn. Ik ben er niet gek op zoals ik niet gek ben op EMG die ook duurder zijn dan je standaard humbucker.
Duurder heeft niks te maken met beter he. Ik lees in je post altijd iets over geld en wat je er wel of niet voor krijgt. Waarom kijk je niet gewoon naar wat je wil?

Dit dus! Er kunnen wel Kinmans inzitten, maar aan die elementen vind ik dus geen bal aan. En de som der (onder)delen wil niet zeggen dat de gitaar dan ook beter is dan zeg maar een Fender Road Worn. Eerst spelen en voelen.Kijk idd eerst wat je precies wilt en zoek dan naar de juiste gitaar.

kwispelhond
17 augustus 2014, 23:53
Nog even over dat "fair", niemand is verplicht welk bod dan ook onder de vraagprijs te accepteren en zeker niet om iets op of in de buurt van de helft van de originele aanschaf te verkopen. We lopen elkaar wel continu de crisis aan te praten hier maar tot voor kort was tussen 2/3 en 3/4 van de nieuwprijs een hele normale verkoopprijs voor zoiets dus waarschijnlijk vind die verkoper nu al dat hij een scherpe prijs had gesteld. Dan zou ik zelf in zijn plaats ook niet echt geïnteresseerd zijn in iemand die daar nog eens flink onder gaat bieden.

showband
18 augustus 2014, 08:39
Persoonlijke noot:
Ik moet altijd erg grinniken om mensen die van die rare onafgeronde bedragen bieden.
Staat er een bod van 1000 euro, komen ze met een bod van 1003 aanzetten.
Poe Poe, ik ben echt de hoogste bieder...
Marktplaats is geen ebay.

Ik doe ook mee aan de +1euro biedingen.
Ik heb (ook als verkoper) gemerkt dat er op marktplaats veel fake biedingen staan. Als een redelijke prijs is bereikt en ik ben serieus geinteresseerd dan bied ik niet hoger maar laat wel mijn bod merken. Eenvoudig omdat de adverteerder hem kwijt wil, ik niet meer wil bieden en de andere bieder 50% van de keren niet komt opdagen.

redelijk toch?

dunhill1
18 augustus 2014, 08:55
Nee, dat zie ik als verkoper echt anders.

Heel zwart wit gesteld:

Iemand die 1 eurootje gaat overbieden is een zeurpiet (vooral bij herhaalde verhogingen van 1 fucking euro op een item van 1000 euro...), iemand met echte interesse belt of mailt me.

Maar goed, wellicht dat het voor jou wel werkt.

larsje
18 augustus 2014, 09:09
nog een vraag over het verschil tussen die 2 gitaren (vind dat biedverhaal niet zo interessant eerlijk gezegd), waar zitten nu de verschillen qua kwaliteit houtsoort, etc. of is vooral de naam 'fender' die die andere gitaar duurder maakt?

dunhill1
18 augustus 2014, 09:28
Dat is heel persoonlijk.

Die claptonstrat is redelijk specifiek.
Je moet echt van die neck houden ( heb zelf een 89 claptonstrat, zit een behoorlijk vette v neck op).
De actieve midboost is voor mij een dikke plus maar veel mensen vinden het juist weer kudt.
Voordeel is weer wel dat er , jawel, fender op staat.
Als je ervan af wilt is een fender gewoon makkelijker kwijt te raken.

Doet niks af aan die voxhumana strat. Zal ongetwijfeld een prima instrument zijn, heb er zelf geen ervaring mee.

Tip:
Ga ff langs een zaak waar ze een paar goeie strats hebben hangen en bepaal wat je fijn vindt.
Bieden op een gitaar waar je niks vanaf weet en nooit op hebt gespeeld( ik bedoel vergelijkbaar exemplaar/ uitvoering), heeft niet zo heel veel zin denk ik.

Tupelo
18 augustus 2014, 11:19
Ik doe ook mee aan de +1euro biedingen.

Soms staat er ook een vraagprijs die je niet kan bieden.
Wanneer die vraagprijs eigenlijk wel reeel is, dan bied ik ook +1 euro.
Wanneer het bieden losbarst bied ik wel serieus, maar dat 1e bod is dan een 901'er of 1076'er ofzo.

showband
18 augustus 2014, 12:16
Nee, dat zie ik als verkoper echt anders.

Heel zwart wit gesteld:

Iemand die 1 eurootje gaat overbieden is een zeurpiet (vooral bij herhaalde verhogingen van 1 fucking euro op een item van 1000 euro...), iemand met echte interesse belt of mailt me.

Maar goed, wellicht dat het voor jou wel werkt.

in het kader van de jij-bakken. Een verkoper die de +1 eurobiedingen als vervelend ziet is een zeurpiet ;)

je praat over een internetmedium waar je een eigen norm aanhoud of iemand serieuze interesse heeft.
Da's natuurlijk prima. maar in ieder geval leg ik , bij deze, uit dat het niet altijd waar is. ;)

De manier waarop MP werkt is helaas zo dat je alleen kan overbieden terwijl er tientallen mensen bieden die niet komen opdagen. Als jij je alleen aan je eigen norm vast wil houden dan richt je je uitsluitend op de eerste beller. Ik denk dat je dan mazzel hebt dat je dan altijd prima zaken hebt kunnen doen. Bij mij is het eigenlijk zo dat je voor zeker de helft van de tijd timewasters aan de lijn hebt. Overigens OOK bij de verkopers.

dunhill1
18 augustus 2014, 13:04
Nee,
Je leest niet goed.
Ik richt me niet op de eerste beller.

Ik richt me op de eerste serieus geïnteresseerde met een fatsoenlijk bod.

Dat kan iedereen zijn die reageert nav mijn reactie op zijn/haar bod of diegene die gewoon een mail stuurt nav de advertentie met een fatsoenlijk bod.

Dat eindeloos aankloten met 1 euro komt op mij niet over als interesse maar meer als onnodig tijdverspillen.

Maar goed,
We kletsen heerlijk in een rondje.

Doe vooral waar je blij van wordt en waar je succesvol mee bent:grouphug:

XTZ
18 augustus 2014, 13:30
Als je een gitaar echt wil ga je niet +1€ bieden, terwijl er achter je rug om (via email) een deal gesloten kan worden, lijkt mij.

telerocker
18 augustus 2014, 14:07
Eens met Dunhill!

Jasper.
18 augustus 2014, 20:35
Ook wel eens met showband. Als er iemand tussen zit die jou telkens overbied maar eigenlijk niet serieus is dan werk je jezelf tegen als je er telkens 50 euro bij doet en had je hem misschien wel veel goedkoper kunnen krijgen als die andere bieder er niet was. Maar meestal kun je beter even bellen of mailen imo

larsje
18 augustus 2014, 21:50
de post gaat geloof ik nu over biedgedrag......jammer, want dat was mijn vraag niet -;)

dunhill1
18 augustus 2014, 21:57
Lees ff een paar Posts terug, staat toch echt een vrij uitgebreid antwoord...

#23

Hendriks
18 augustus 2014, 22:19
On topic. Ik heb zo'n Eric Clapton strat en vind het fijne hals , ik vind de soft-V hals lekker spelen , de pickups moet je ding zijn ,maar klinken ook helemaal niet verkeerd , bovendien kun je die eenvoudig vervangen. €1100 voor een bijna nieuwe is een nette prijs.

rufus
20 augustus 2014, 22:55
Als hij zo goed als nieuw is dat een nette prijs, 2/3 van de prijs vind ik het minimum eigenlijk.

dunhill1
21 augustus 2014, 07:39
Ik heb even de advertentie opgezocht waar het ts om te doen was.
Die NOS claptonstrat staat nog te koop. De mogelijkheid tot bieden is inmiddels weg.
Mogelijk werd verkoper niet goed van alle mini- biedinkjes?
Je kunt nu alleen nog bieden per mail.
@larsje:
Benieuwd of je nieuws hebt over de mogelijke deal?

larsje
21 augustus 2014, 14:50
ik ga hem gelijk mailen -;) heb nog steeds interesse....maar twijfel over die fender of die vox humana, ziet er ook prima uit qua features en looks en is iets goedkoper (200 euro vermoed ik).

dunhill1
21 augustus 2014, 20:27
Ben benieuwd!
Zoals ze vroeger al wisten: koop een fender en je bend'r:cheerup:

larsje
23 augustus 2014, 07:13
ik geloof dat hij er echt 1100 euro voor wil hebben, krijg geen reactie op tegenvoorstel.....

arjanb01
23 augustus 2014, 08:15
ik geloof dat hij er echt 1100 euro voor wil hebben, krijg geen reactie op tegenvoorstel.....

Laten staan en voor 700 die vox humana pakken.

Tupelo
23 augustus 2014, 09:59
Met die kennis zou ik dat op zijn minst ff gaan proberen.

dunhill1
23 augustus 2014, 10:02
Ach, als ik in de markt was voor een claptonstrat dan zou ik 1100 echt geen gekke prijs vinden voor NOS.

En niet om de wijsneus uit te hangen maar: misschien dat verkoper een beetje klaar is met alle biedingen van ts?
@ Lars wat heb je geboden als ik zo vrij mag zijn?

larsje
24 augustus 2014, 08:33
zover was ik nog niet gekomen, maar wilde gaan voor 1000 euro. en als hij geirriteerd is door biedgedrag (hetgeen ik vrij vreemd zou vinden aangezien hij iets te koop zet volgens mij...) kan hij dat ook even laten weten.

dunhill1
24 augustus 2014, 09:57
Niet lullig bedoeld maar mijn gevoel zegt me dat het niks gaat worden.

larsje
24 augustus 2014, 09:59
klopt, dat idee heb ik ook. Maar deze hele post geeft mij wel een goed beeld van de opbouw van stratocaster gitaren en hun 2e hands prijs (ouder en NOS). Die VH trekt ook, maar ik weet het niet met die kinmans, ik lees allerlei berichten over dat ze nogal apart werken met je EQ en je dat apart moet gaan instellen, lange snoeren met een hoge impedantie enzo.

Stoffel43
24 augustus 2014, 12:00
Hoi, ik heb kinmans mkIII in m'n squier stratje zitten en ben hier toch zeer over te spreken. Moet wel eerlijkheidshalve erbij zeggen dat ze niet op kunnen tegen de SC's van m'n EJ strat... (Heb ze enige tijd in deze gitaar zitten gehad)

fenderben
29 augustus 2014, 08:42
Ik heb gemerkt dat de +1 biedingen meestal niet serieus zijn. Slaat helemaal nergens op dat je 1 euro meer bied op biedingen van 2 nullen.
Als je ze dan mailed reageren ze niet! Gewoon van MP weren die gasten.

larsje
29 augustus 2014, 09:30
het is die Vox Humana geworden, echt prachtige, fijne, goed klinkende gitaar!

arjanb01
29 augustus 2014, 10:02
Gefeliciteerd mooie aankoop! En voor relatief weinig geld, gewoon spelen en houden en niet doorverkopen want dan ga je huilen denk ik😉

Tupelo
29 augustus 2014, 10:05
Gefeliciteerd !! Foto's ?

larsje
29 augustus 2014, 10:25
775 euro inclusief verzending en een mooie hoes. fotootjes zal ik zo plaatsen.

Stoffel43
29 augustus 2014, 16:48
Gefeliciteerd! Lijkt me dat je er geen spijt van zal krijgen!

dunhill1
29 augustus 2014, 17:36
Fotoooooos!! Ben gek van de spanning.

larsje
30 augustus 2014, 10:14
http://i201.photobucket.com/albums/aa253/larsratering/IMG_36291_zps2384daf7.jpg (http://s201.photobucket.com/user/larsratering/media/IMG_36291_zps2384daf7.jpg.html)

http://i201.photobucket.com/albums/aa253/larsratering/IMG_36281_zpscdb4a795.jpg (http://s201.photobucket.com/user/larsratering/media/IMG_36281_zpscdb4a795.jpg.html)

http://i201.photobucket.com/albums/aa253/larsratering/IMG_36261_zps3796b8c1.jpg (http://s201.photobucket.com/user/larsratering/media/IMG_36261_zps3796b8c1.jpg.html)

http://i201.photobucket.com/albums/aa253/larsratering/IMG_36271_zps170aeec8.jpg (http://s201.photobucket.com/user/larsratering/media/IMG_36271_zps170aeec8.jpg.html)

dunhill1
30 augustus 2014, 10:21
Topperrrrr.
Mooie neck!

larsje
30 augustus 2014, 10:23
birds-eye maple. kende ik niet, maar echt erg mooi!

dunhill1
30 augustus 2014, 11:04
Hoe bevallen die vintage formaat fretjes?

Stoffel43
30 augustus 2014, 11:31
Mooi mooi mooi 😍

larsje
30 augustus 2014, 13:03
prima, hij heeft er 011 opgelegd en dat is wat teveel van het goede qua opdruk, moet die tremolo nog vastzetten want daar speel ik niet mee, maar voor de rest klinkt en speelt hij echt top! het kan best eens zijn dat ik mijn fender amerikaan laat staan voor deze.

Antoon
31 augustus 2014, 21:32
Zijn dat EVO frets?

larsje
1 september 2014, 09:25
waty zijn evo frets?

Antoon
1 september 2014, 12:51
http://www.lmii.com/products/mostly-not-wood/fretting/fretwire/gold-evo-fretwire