PDA

View Full Version : Hughes & Kettner Puretone.



Hendriks
16 augustus 2014, 14:16
Is dit wat ? Schijnt een ongelofelijk clean te hebben. Kost nieuw rond de 2k , dus mag je er wel iets van verwachten.
Wie heeft hem of heeft hem geprobeerd?

telerocker
16 augustus 2014, 16:27
Puretone niet geprobeerd, wel de Duotone/2x12 cab. Ik vond het clean op de amp vrij spanky met strats en tele's. Ik kreeg dat er ook nauwelijks uitgedraaid. De voicing van de Statesman-serie vind ik aangenamer. Misschien klinkt de Puretone anders dan de Duotone, al werden ze wel in dezelfde tijd op de markt gebracht.

muziekschuur
16 augustus 2014, 16:40
https://www.youtube.com/watch?v=6ytipjYBmXY

arjanb01
16 augustus 2014, 16:45
Klinkt niet verkeerd, maar als die amp echt 2K moet kosten, zou ik passen.

telerocker
16 augustus 2014, 16:52
Ik vind hem iets te modern klinken, maar da's een kwestie van smaak.

muziekschuur
16 augustus 2014, 17:42
Probeer ook eens een Peavey Penta.

Hendriks
16 augustus 2014, 17:51
Hij is mij aangeboden in een ruildeal , dus kost mij geen 2k.

Pepe
16 augustus 2014, 18:15
De puretone ken ik niet maar in dat filmpje hoor ik gelijk dat steile gruizige midhoog waar Duitse amps een patent op lijken te hebben. Alsof alles moet klinken als een Celestion Vintage.
Je moet er van houden. Als het voor de handel is.. geen idee wat de concurrenten zijn van zo'n amp.

arjanb01
16 augustus 2014, 18:34
De puretone ken ik niet maar in dat filmpje hoor ik gelijk dat steile gruizige midhoog waar Duitse amps een patent op lijken te hebben. Alsof alles moet klinken als een Celestion Vintage.
Je moet er van houden. Als het voor de handel is.. geen idee wat de concurrenten zijn van zo'n amp.

Zal een concurrent moeten zijn van de Friedman pink taco, marshall vintage modern, kool en elfring ace, dat soort amps. Allemaal single channels, maar kijk ik naar de prijs dan zou ik de puretone laten staan. Dat midhoog vind ik juist lekker in live situaties en voor geluidsmannetje ideaal voor in de mix. Voor mij alleen Duitse amps, de volgende wordt een engl retro top of combo, 50 watts. Ff doorsparen.