PDA

View Full Version : EBS multicomp



Semafoor
8 juli 2003, 18:10
Iemand ervaring met dit pedaaltje?
Over zo ongeveer elk ander ebs pedaal heb ik hier niets dan lof gehoord, maar ik ben wel benieuwd of iemand 'em daadwerkelijk heeft / heeft getest.
En weet iemand nog een goede adapter met 3 of 4 pluggen?

bassopotmus
8 juli 2003, 18:25
sorry die comp kan ik niets over melden, maar zal wel ok zijn..

Die adapter kan je in zin verdeel kabel steken dus die ene plug gaat dan naar 5 . Wel ff kijken of het totale mA wel lager is dan de max van de adapter, dat is meestal iets van 200 mA ofzo

basswasp
8 juli 2003, 18:27
Veel redelijke adapters (gestabiliseerd) zitten vaak rond de 1000 mA, maar dat staat allemaal op de doos dus...

Naar meningen over de EBS MultiComp ben ik ook wel benieuwd; kan hij het bijvoorbeeld opnemen tegen een Behringer Autocom?

bassopotmus
8 juli 2003, 18:48
200? das een pedaal meestal, indd 1000 is meestal een max van een adapter, dus kan je ongveer 5 op een adater zetten

De Teng
8 juli 2003, 19:58
Dames.... overdrijf nou niet zo. Veel gestabiliseerde adaptors leveren rond de 200 mA tot 600mA -de laatste zoals die van EBS zelf dus-

Toevallig levert een Liquid 1000mA, maar dat is echt heel veel hoor.

Anyway, een pedaal verbruikt hardly 200mA. Als je iets zegt, zeg het dan goed, zo heeft niemand er wat aan. Chorus iets van 15mA, soms iets meer, distortion vaak meer. Hangt nogal van het pedaal af.

AntY
8 juli 2003, 23:35
wil je die op marktplaats kopen semafoor?

Semafoor
9 juli 2003, 02:01
Nee, ik denk dat ik er ééntje via musik-produktiv bestel (cadeau van mijn ouders voor mijn slagen). Als ik het geld kan missen (hangt er vanaf of ik nog een nieuwe versterker koop / op vakantie ga) koop er ook een multidrive bij :).
En van adapters en stroomspanning weet ik hoegenaamd niets (leve de 2e fase) dus bedankt voor de info :).

bassopotmus
9 juli 2003, 10:01
Dames.... overdrijf nou niet zo. Veel gestabiliseerde adaptors leveren rond de 200 mA tot 600mA -de laatste zoals die van EBS zelf dus-

Toevallig levert een Liquid 1000mA, maar dat is echt heel veel hoor.

Anyway, een pedaal verbruikt hardly 200mA. Als je iets zegt, zeg het dan goed, zo heeft niemand er wat aan. Chorus iets van 15mA, soms iets meer, distortion vaak meer. Hangt nogal van het pedaal af.

Indd, had al wat van 200 in me kop..heb me adap er nog eens op nagekeken..sorry voor de verwaring

Phyrexian
9 juli 2003, 10:57
Hello dudes,

maandje geleden heb ik dus een EBS Multicomp gekocht. Ik was eerst niet zeker of het wel een goede aankoop was, maar uiteindelijk ben ik er tevreden mee.

Ik gebruik de pedaal constant als ik met m'n groep repeteer... Hij staat op de tubesim mode en het klinkt prachtig. De knop staat altijd op 2 uur ongeveer.

Geluid: de pedaal zorgt ervoor dat de noten op de A, D en G snaar ietsje luider en voller klinken naast de lage E. Hierdoor klinkt het geheel aan riffs voller en strakker. Ideaal voor mijn toepassingen in een luide metalband.
De pedaal is uitermate stil, no noise whatsoever.

De EBS is héél subtiel voor een compressor en slechte sounds kan je er niet mee maken denk ik (toch nog niet ontdekt). Je merkt het eigenlijk pas dat deze pedaal z'n werk doet wanneer je de pedaal afzet... dan hoor je meteen wat hij deed.

Enfin, probeer hem uit, in een winkel ga je niet veel effect horen denk ik, ik ben van mening dat je een pedaal uren moet testen om hem grondig te kennen en te kunnen beoordelen.

Nog eens, EBS pedalen staat op éénzame hoogte op de pedalenmarkt, er zijn concurrenten die er aan kunnen tippen, maar dat zijn er niet veel...

Semafoor
9 juli 2003, 11:06
Ja, dat is eigenlijk net wat ik zoek, een subtiele compressor met een buizensound :), bedankt voor de info.

bassopotmus
9 juli 2003, 13:23
Wat zijn eigenlijk de pedalen die aan ebs tippen dan?
Het schijnt (al eerder gezegt) dat de kwaliteit aan Tc elec. gelijkwaardig is, zijn er wel gelijken?

Phyrexian
9 juli 2003, 13:55
Fulltone maakt héle goeie pedalen. Fulltone Bassdrive is ook geweldig. Voor de rest weet ik er geen.

JoVe
9 juli 2003, 14:58
Volgens mij zijn Frantone pedalen ook wel heel erg goed. frantone heeft een bassbooster en een bassfuzz en ze zijn ook rete duur. http://www.frantone.com/

BTW. ligt het nou aan mij of worden die EBS pedalen met de dag duurder? ik keek net effe op de musik-produktiv site, kost zo'n Multidrive ineens 198!! euro een paar maand gelden was ie nog 122. Die zweden kregen vast door dat hun pedaaltjes geliefd zijn.

Phyrexian
9 juli 2003, 15:34
BTW. ligt het nou aan mij of worden die EBS pedalen met de dag duurder? ik keek net effe op de musik-produktiv site, kost zo'n Multidrive ineens 198!! euro een paar maand gelden was ie nog 122. Die zweden kregen vast door dat hun pedaaltjes geliefd zijn.

MultiDrive is en blijft duur. Ik heb hem zelfs 225 betaald (!!). Later zag'k hem in Brussel te koop voor 185... grrrrrrr :evil:

bassopotmus
9 juli 2003, 19:07
Wel vreemd dat ze geen vaste prizjen voor al hun pedalen geven zo rond de 150...

basswasp
9 juli 2003, 20:01
Dames.... overdrijf nou niet zo. Veel gestabiliseerde adaptors leveren rond de 200 mA tot 600mA -de laatste zoals die van EBS zelf dus-

Toevallig levert een Liquid 1000mA, maar dat is echt heel veel hoor.

Anyway, een pedaal verbruikt hardly 200mA. Als je iets zegt, zeg het dan goed, zo heeft niemand er wat aan. Chorus iets van 15mA, soms iets meer, distortion vaak meer. Hangt nogal van het pedaal af.
Zelf heb ik alleen ervaringen met adapters van zo'n 1000 mA. Eén keer heb ik een kleinere, goedkopere gekocht (Praxis), maar die was zo kapot. Dus dan maar weer naar de electronica-zaak om een dure te kopen die wel werkt. Daar hadden ze alleen maar 1000 mA en meer.

Over die mA's van pedalen heb je gelijk.

basswasp
9 juli 2003, 20:04
Op Musik Produktiv zie je de prijzen ook verschillen van €120 tot €214. Waarschijnlijk komt dit doordat EBS een aantal pedalen net ontwikkeld heeft (de DynaVerb bijvoorbeeld) en de ontwikkelingskosten terug gewonnen moeten worden.

Na een paar jaar zullen alle pedalen van nu waarschijnlijk wel rond de €150 zitten.

bassopotmus
9 juli 2003, 20:08
gaan we daarop wachten,














NEEEE hoor ik iedere bassist roepen! hehe :razz:

De Teng
10 juli 2003, 20:35
Dat musik produktiv punt heb ik ook al eens eerder bemerkt. Ik wilde graag een Ashdown cab hebben, zo'n 2.10" kast. Het gekke was dat ie voor 649 of i.d. aangeboden werd daar en een maand later voor rond de 800. Bij die EBS pedalen idem, de chorus kostte mij (echt waar!) maar 155 euro, maar die staat nu voor 198 op de lijst.

Waar het volgens mij aan ligt (en ik heb het gecheckt) is dat die nieuwe producten nog niet op de site zijn verwerkt om een online aankoop te doen. Tot die tijd mailen ze de mensen en zetten ze het voor het gemak (volgens mij) de inkoopsprijs op de site. Of een vaste factor maal de inkoopsprijs. Pas daarna als alles rond berekenen ze de echte verkoop prijs, vandaar dat ie daarna ook verandert denk ik. Anders zou ik het ook niet weten, ook vanwege het feit dat ik het vaker heb meegemaakt.

Laus
11 juli 2003, 20:22
nu we het een paar topics terug over compressors hadden....wat doet een virtualizer en voegt zo'n ding wat toe aan een bassist?

en hebben jullie wel een van betaalbare stroomregelaars voor in een rek gehoord?

bassopotmus
11 juli 2003, 22:27
Furman..de standaard, kijk en vraag eens in racks.

Semafoor
28 juli 2003, 15:38
Ik heb nu een multicomp en multidrive :).
Dinsdagavond besteld, donderdagmiddag bezorgd door de UPS. Duimen omhoog voor music-productiv dus.
De multicomp is in vergelijking met andere (rack-)compressors vrij gelimiteerd qua mogelijkheden. Maar hij doet zijn verwachte werk wel naar behoren en inmiddels wil ik 'em niet meer missen. Mijn spel lijkt weer wat beter :). Als iemand anders er meer vragen over heeft dan hoor ik dat graag.
Wat de multidrive betreft...
Opzich een leuk pedaal en veel beter dan de boss (mag ook wel voor die prijs), maar wel iets minder functioneel dan verwacht. Maar goed, daar kan ik wel overheen komen.
Wat wel wat minder is, is dat het pedaal nu alweer de pijp aan maarten heeft gegeven. Na het aansluiten op een 9v adapter reageerde hij niet meer. Het pedaal is via de batterij nog wel aan te krijgen, maar reageert dan als een mute pedaal. Als ik hem van active naar pasive schakel hoor ik nog wel een kleine klik van mijn amp, maar een basgeluid/overdrive geluid is niet hoorbaar.
Nu is dit al het vierde pedaal (naast 2 andere apparaten) die in deze ruimte in korte tijd kapot zijn gegaan. Kan dit iets met een slechte aarding te maken hebben? En wat kan er nu mis zijn met de multidrive?
Voorlopig houd ik het bij batterijen voor mijn multicomp (die exact dezelfde behandeling (ook dezelfde adapter) wel heeft overleefd).

Laus
28 juli 2003, 15:53
aarding kan het bij zo weinig stroom niet aan liggen. wat minder apparaten op 1 groep kan geen kwaad. waarschijnlijk zit er iets wat voor enorme pieken zorgt? verotte adapter toch?

zo'n pedaal gaat echt niet zomaar kapot.

Phyrexian
28 juli 2003, 16:50
Ik heb nu een multicomp en multidrive :).
Dinsdagavond besteld, donderdagmiddag bezorgd door de UPS. Duimen omhoog voor music-productiv dus.
De multicomp is in vergelijking met andere (rack-)compressors vrij gelimiteerd qua mogelijkheden. Maar hij doet zijn verwachte werk wel naar behoren en inmiddels wil ik 'em niet meer missen. Mijn spel lijkt weer wat beter :). Als iemand anders er meer vragen over heeft dan hoor ik dat graag.
Wat de multidrive betreft...
Opzich een leuk pedaal en veel beter dan de boss (mag ook wel voor die prijs), maar wel iets minder functioneel dan verwacht. Maar goed, daar kan ik wel overheen komen.
Wat wel wat minder is, is dat het pedaal nu alweer de pijp aan maarten heeft gegeven. Na het aansluiten op een 9v adapter reageerde hij niet meer. Het pedaal is via de batterij nog wel aan te krijgen, maar reageert dan als een mute pedaal. Als ik hem van active naar pasive schakel hoor ik nog wel een kleine klik van mijn amp, maar een basgeluid/overdrive geluid is niet hoorbaar.
Nu is dit al het vierde pedaal (naast 2 andere apparaten) die in deze ruimte in korte tijd kapot zijn gegaan. Kan dit iets met een slechte aarding te maken hebben? En wat kan er nu mis zijn met de multidrive?
Voorlopig houd ik het bij batterijen voor mijn multicomp (die exact dezelfde behandeling (ook dezelfde adapter) wel heeft overleefd).


Yeah man!
Ik heb ook een MultiComp en MultiDrive!! I love em both. De MultiDrive heeft idd weinig instelmogelijkheden. Maar ik vind de sound ervan zo vet dat het niet nodig is. Als ik andere EQ wil dan doe ik dat wel op m'n versterker.

De Teng
28 juli 2003, 20:52
Ik heb de chorus, octabass en BassIQ

superfunky setje... :D

Semafoor
29 juli 2003, 14:42
Inmiddels lijkt de multidrive zichzelf weer langzaam te genezen, vreemde wereld...
De bassiq, chorus en octabass komen in de loop van volgend jaar denk ik :).
En idd Phyrexian, beter een paar goede geluiden, dan 100 slechte :-D .

Phyrexian
12 augustus 2003, 09:47
Nog een opmerking over de EBS MultiComp:
... gisterenavond op de bandrepetitie heb ik de gain van de MultiComp eens goed opengedraaid. Op die manier werkt de pedaal naast de compressie ook als een soort boost. Het gevolg was dat ik meer gain kreeg in m'n preamp, waardoor er meer overdrive te horen was. De compressie werkte ook beter en vooral; ik klonk vééél beter. Mijn sound was veel meer 'cut-through'; ik bleef maar vragen aan de andere bandmembers of ik niet te luid stond, maar blijkbaar was dat niet het geval, mijn geluid 'sneed' gewoon beter door het gitaargeluid: hemels gewoon.
Dus; moest je naast een compressor nog een goede boost pedaal nodig hebben, dan kan je die nu combineren in één en dezelfde pedaal.

Bazz
12 augustus 2003, 18:07
Voor de mensen die graag ebs-pedaaltjes, of de rest willen hebben....
Bij Rock Palace zijn we in de bonus, ben er vandaag ff langsgefietst, ze zaten nu tussen de 130 en 190 eur, nog steeds veel, maar wel okee

Verder ook de versterkers in de bonus daarzo.... KUT, net 3 maanden geleden een fafner en 4*10 gescoord.... KUT :evil: :evil: :evil:
Nou ja, ik hoop dat iemand er iets aan heeft
greetz Bazz

De Teng
13 augustus 2003, 10:57
... gisterenavond op de bandrepetitie heb ik de gain van de MultiComp eens goed opengedraaid. ....Mijn sound was veel meer 'cut-through'; ik bleef maar vragen aan de andere bandmembers of ik niet te luid stond, maar blijkbaar was dat niet het geval, mijn geluid 'sneed' gewoon beter door het gitaargeluid: hemels gewoon.
Dus; moest je naast een compressor nog een goede boost pedaal nodig hebben, dan kan je die nu combineren in één en dezelfde pedaal.

COOL... Maar zet me nu niet aan tot nog zo'n EBS kreng te kopen he? ;)

Ff serieus.. we hebben met de band zo'n nummer met een dubbele break erin, waarbij er een slapstuk zit van mij. Moet zo'n Comp erg goed voor zijn begrijp ik... :(

Phyrexian
13 augustus 2003, 11:51
Yeah, wij hebben ook een paar stukjes waar ik alleen speel (zonder gitaren erbij). Het klinkt wel wat voller daardoor...

De Teng
13 augustus 2003, 15:37
Kun je niet wat inspelen op mp3? Aan/uit verschil ff, lijkt me wel cool

Phyrexian
13 augustus 2003, 15:46
Ik zou het zeker graag doen man. Maar ik heb er geen tijd voor. Ik heb al amper tijd om te oefenen :)
Momenteel ga ik verhuizen (ik trek weg uit het ouderlijke huis). En in m'n nieuwe appartement zal ik geen computer hebben (laat staan een internetverbinding). Maar ik wil zo snel mogelijk een computer kopen. Als dat in orde is wil ik zeker eens beginnen opnemen.

Goh, ik wil zo'n klein mengpaneeltje kopen van Behringer. Dan zou ik dat tussen m'n amp en m'n computer zetten. Dan kan ik opnemen met m'n SVT-3 van Ampeg ... vette opnames dus :D

De Teng
13 augustus 2003, 15:49
Cool, Notepad van Spirit is ook een optie? Tweedehands ook af en toe wel te krijgen en beter dan die van Behringer.

Zit er op zo'n Ampeg een line out of zo? Of doe je het gewoon met een microfoon. Wel cool idd.

Phyrexian
13 augustus 2003, 17:15
Cool, Notepad van Spirit is ook een optie? Tweedehands ook af en toe wel te krijgen en beter dan die van Behringer.

Zit er op zo'n Ampeg een line out of zo? Of doe je het gewoon met een microfoon. Wel cool idd.

Spirit? Nooit van gehoord. URL? Zijn ze ook zo goedkoop als Behringer?

Mijn Ampeg (andere Ampegs ook, de duurdere toch) heeft een XLR out, en ook een gewone line out (1/4 Jack). Er zit ook een level knop op die line-outs. Dus ik heb geen speakerkast nodig.

De Teng
13 augustus 2003, 19:23
Idd geen speaker kast nodig, maar moet je master wel uit hebben staan. DI is ideaal vind ik, op mijn Peavey heb ik het ook. Geen ruis... echt super.

Hier de URL plus een plaatje. Het mengpaneeltje schijn met relatief erg goede componenten gebouwd. Nu is er bijna niks qua reviews meer te vinden, toen ik hem heb gekocht bleek ie nogal ruisarm te zijn. Toch wel een voordeel bij mixers...

http://www.soundcraft.com/products/spirit_notepad.html

http://www.soundcraft.com/images/products/spirit_notepad.gif

Phyrexian
22 september 2003, 16:03
Ouwe topic,
maar ik had nog een vraag over de plaatsing van de compressor.

Momenteel staat de MultiComp voor m'n Overdrive en dan het signaal de amp in. Omdat die compressor altijd gewoon aanstaat, wil ik die graag uit m'n pedalboard... minder pedalen voor m'n voeten dus.

Als ik die compressor bijvoorbeeld in m'n fx-loop van m'n amp steek, krijg ik dan hetzelfde resultaat, of beter? of slechter? ik zou het zelf eens moeten proberen, maar kvroeg het me nu even af.

Ervaren reacties?

Venomer
22 september 2003, 16:32
Ouwe topic,
maar ik had nog een vraag over de plaatsing van de compressor.

Momenteel staat de MultiComp voor m'n Overdrive en dan het signaal de amp in. Omdat die compressor altijd gewoon aanstaat, wil ik die graag uit m'n pedalboard... minder pedalen voor m'n voeten dus.

Als ik die compressor bijvoorbeeld in m'n fx-loop van m'n amp steek, krijg ik dan hetzelfde resultaat, of beter? of slechter? ik zou het zelf eens moeten proberen, maar kvroeg het me nu even af.

Ervaren reacties?

Je krijgt niet hetzelfde resultaat. Of het beter of slechter is hangt van je eigen smaak af.

Bazz
23 september 2003, 11:14
Het lijkt me niet zo best om je sound na je pre-amp te gaan compressen, dan krijg je volgens mij het geluid van een power-amp die het niet helemaal aankan!
Volgens mij kan je hem wel achter een overdrive zetten, je kan alleen je overdrive dan niet als boost gebruiken!

Phyrexian
23 september 2003, 11:32
Thanks... dan laat ik hem maar tussen bass en amp zitten. Drie pedalen is nu ook geen overdreven pedalboard hé ;)

De Teng
23 september 2003, 18:15
Nee hoor, ik heb op mijn board drie effectbakjes zitten, a-b switch en mijn stemapparaat.

Phyrexian
12 februari 2004, 09:59
Ouwe topic even terug opgezocht omdat'k die EBS MultiComp ondertussen wil verkopen. Voor de heren hier op het forum is hij te koop voor 100 euro inclusief adapter... ik vekoop dus zonder winst of verlies. Best wel een interessante deal dus! Laat maar iets weten.

Phyrexian
12 februari 2004, 10:07
Ouwe topic even terug opgezocht omdat'k die EBS MultiComp ondertussen wil verkopen. Voor de heren hier op het forum is hij te koop voor 100 euro inclusief adapter... ik vekoop dus zonder winst of verlies. Best wel een interessante deal dus! Laat maar iets weten.

Chris Wolstenholme
12 februari 2004, 11:51
heb ik NET een bas gekocht :(

Phyrexian
12 februari 2004, 12:04
heb ik NET een bas gekocht :(

... echt geen 100 euro meer opzij liggen? ;)

Bazz
12 februari 2004, 12:26
Hee Phyrexian,
veel intresse, maar weinig geld, tenzij je hem nog een paar maandjes vasthoudt....

AntY
12 februari 2004, 12:33
dat klinkt wel interessant.

alleen ik heb nog nooit behoefte gehad aan een compressor, maar t schijnt toch beter te klinken.



waarom doe je m eigenlijk weg, en wat kan zo'n ding voor mij betekenen? ik speel ook in een metalbandje. vooral jaren 80 shit.

Phyrexian
12 februari 2004, 12:37
Hee Phyrexian,
veel intresse, maar weinig geld, tenzij je hem nog een paar maandjes vasthoudt....

... :)
de eerste die 'em wil, krijgt 'em. Ik verzend trouwens ook naar Nederland.
(verzendingskosten zijn vr de koper)

Phyrexian
12 februari 2004, 12:40
Anty,

ik verkoop hem omdat ik eigenlijk niet zo'n nood heb'k aan een compressor; ik speel voor negentig percent van de tijd met een plectrum. Moest ik nou vaak slappen dan wordt het interessanter.

De sound en de kwaliteit van deze pedaal is natuurlijk top of the bill. Maar dat weten jullie wel, gezien de reputatie van EBS producten.
De compressie klinkt heel natuurlijk, niet geforceerd.

Je kan deze pedaal ook gebruiken als een goeie clean-boost pedaal (zet eventueel de compressie knop nr beneden). Werkt maf met een buizenamp... meer drive dus. I love it, maar ik gebruik nu m'n Fulltone Bassdrive op die manier. No need to have two pedals with the same purpose. Op een Solid State amp zou je deze pedaal dan als een gewoon volume pedaal kunnen gebruiken eventueel.

AntY
12 februari 2004, 12:46
ik slap nooit, speel alleen fingerstyle

heb wel een buizenamp, maar daar zit weer een gemende buizen/ss voortrap in, maar een volledige buizen eindtrap, ik weet niet wat dat voor t geluid zou betekenen.... op zichzelf krijg ik in ieder geval geen overdrive uit mn amp.

wordt je signaal nou echt zoveel smoother door zon compressor?

Chris Wolstenholme
12 februari 2004, 13:28
ik heb compressor op me marshall amp zitten, maar die kikt alleen in als k de treshold ver openzet, veel gain en pittig aansla etc
k ben er nog niet helemaal uit hoe k constant compressed kan spelen zonder me amp op ze lazer te geven.

Phyrexian
12 februari 2004, 13:59
wordt je signaal nou echt zoveel smoother door zon compressor?

Ik heb de EBS MultiComp nooit hoger dan 50%-70% gezet op de treshold knop... meer leek me wat overbodig.

Met mijn gear hoorde ik vooral duidelijker uitgesproken hoge tonen. Minder volume verschil tussen de snaren als je ze allemaal even hard aanslaat. Don't worry deze compressor reageert nog altijd goed op de dynamiek die je met je vingers/pick meegeeft.