PDA

View Full Version : Gitaar budget +-300,-



Immolarious
16 augustus 2014, 00:07
Beste leden van gitaarnet,

Ik zal even kort mijn situatie uitleggen voor ik mijn vraag stel, ik speel nu een jaar of 10 bas gitaar en ben enkele maanden geleden begonnen met het leren van gitaar spelen gewoon voor de fun ernaast op een oude/goedkope strat kopie. Nu begint het gitaar spelen steeds beter te gaan en ben ik op zoek naar een betere gitaar maar in mijn zoektocht naar een geschikte gitaar kom ik er niet uit wat voor een ik zou moeten halen. Ik speel altijd al op Ibanez bassen en ben gewend met een slanke hals te spelen, qua budget heb ik 300 euro gekozen dit lijkt me genoeg voor een redelijke gitaar of zit ik ernaast?

Ik ben opzoek naar een gitaar met een goede prijs/kwaliteit verhouding het liefste met het model les paul, jazzmaster of een jaguar deze vind ik het mooiste. Zelf zat ik te denken aan de modellen Esp Ltd ec256 en de Fender Jaguar Morden Player, helaas heb ik deze gitaren nergens in winkels kunnen vinden om uit te proberen wel heb ik de Esp Ltd ec401 kunnen proberen die ik helemaal geweldig vind maar helaas boven mijn budget zit.

Wat zouden jullie doen in mijn sitatie? Of weten jullie misschien een winkel regio Rotterdam waar ik een van deze modellen kan uitproberen?

Bij voorbaat dank,

LRS
16 augustus 2014, 09:16
De modellen van je keuze lopen qua karakter nogal uiteen. Goed testen kan dus geen kwaad. Je kan ff bij feedback langs wippen, niet altijd de beste service, wel een uitgebreid assortiment dat je kan uitproberen. Voor meer vakkennis maar een beperkter assortiment ga je naar Vox Humana in Vlaardingen.

Tupelo
16 augustus 2014, 09:51
Fender Jaguar Morden Player.
Mits de gitaar (hals, frets, neck-body-verbinding) in orde is, lijkt dit me een heerlijke gitaar om te tweaken.
Kan je verder helemaal naar eigen smaak (laten) aanpassen, zonder veel gedoe.

dunhill1
16 augustus 2014, 09:57
Open deur uiteraard maar als je eenmaal weet wat je wilt is er op mp meer dan voldoende keus binnen je budget.

muziekschuur
16 augustus 2014, 10:17
De ESP LTD zal een fantastische gitaar zijn..... Gewoon kopen. Krijg je geen spijt van.

Immolarious
16 augustus 2014, 10:21
Bedankt voor de reacties


De modellen van je keuze lopen qua karakter nogal uiteen. Goed testen kan dus geen kwaad. Je kan ff bij feedback langs wippen, niet altijd de beste service, wel een uitgebreid assortiment dat je kan uitproberen. Voor meer vakkennis maar een beperkter assortiment ga je naar Vox Humana in Vlaardingen.

Ben afgelopen week langs geweest, helaas hadden ze geen jaguars/JMs om uit te proberen.


Mits de gitaar (hals, frets, neck-body-verbinding) in orde is, lijkt dit me een heerlijke gitaar om te tweaken.
Kan je verder helemaal naar eigen smaak (laten) aanpassen, zonder veel gedoe.


Lijkt mij ook, helaas nog nergens deze gitaar kunnen vinden buiten via het internet.



Open deur uiteraard maar als je eenmaal weet wat je wilt is er op mp meer dan voldoende keus binnen je budget.


Vergeten erbij te vermelden maar ben op zoek naar een nieuwe gitaar.

JVGM-music
16 augustus 2014, 10:44
Peter verspuy heeft ook een aardige gitaarafdeling. zit leuk spul tussen in het gestelde budget.
Nadeel; van al dat moois dat er hangt wordt je wel een beetje hebberig..............

Immolarious
16 augustus 2014, 12:11
Peter verspuy heeft ook een aardige gitaarafdeling. zit leuk spul tussen in het gestelde budget.
Nadeel; van al dat moois dat er hangt wordt je wel een beetje hebberig..............

Ook al langs geweest, helaas niets naar wens gevonden.

MikeD
17 augustus 2014, 12:22
als Haarlem voor jou niet te ver uit de buurt van Rotterdamn is, kan je even bij Alphenaar in Haarlem gaan kijken (overigens op een paar honderd meter afstand het station en parkeren kan 'om de hoek' op de Parklaan....) De vorige keer dat ik daar was (maar da's alweer een maandje geleden) hadden ze volgens mij wel een (of meer) jaguar of jazzmaster in het rek staan. Anders eerst even bellen voordat je op pad gaat en vragen of ze het object van jouw begeerte even apart willen zetten. Beetje propvolle zaak als er veel klanten aan de toonbank staan maar op 1 hoog is het geluiddichte testhok met aardige variatie aan versterkers en complete privacy...... rustig uitproberen hoeft dus niet beneden waar iedereen op je klavieren staat te gluren. Afstelbeurt is - zoals het hoort - in de prijs inbegrepen.

Immolarious
5 september 2014, 18:43
De ESP LTD zal een fantastische gitaar zijn..... Gewoon kopen. Krijg je geen spijt van.

Ben uiteindelijk voor deze keuze gegaan en de gitaar op een Duitse site besteld, gisteren binnen gekregen en hij speelt geweldig het geluid is prima voor de prijs en de gitaar ziet er goed uit.

Helaas zit er wel veel fret buzz op de lage E snaar, is dit een kwestie van een keer goed af laten stellen? En waar kan ik dit het beste laten doen in Rotterdam?

caliban
7 september 2014, 00:22
Geen tweedehands overwegen is sowieso spijtig, en niet testen voor je iets aankoopt ook. Daarnaast hebben een MP Jaguar en een LTD EC evenveel met elkaar te maken als euhhh... Frans Bauer en The Rolling Stones. (Buiten dat ik van beide geen fan ben)

Dikkere snaren leggen zou kunnen helpen!