PDA

View Full Version : Fender Twin kraakt



JanVH
8 juli 2003, 16:38
Hey Mensen,
zit hier volk da veel van versterkers kent (de technische kant dan)? Ik heb sinds een tijdje een Fender Twin Reverb aangeschaft, maar nu kraakt ie...
Als ik aan't het spelen ben begint ie geregeld een krakend geluid te geven... Als ik er dan een goe mot op geef :D doet ie het weer wel ff, maar na een 15-tal seconden is dat terug... Soms heeft ie het ook niet...
Het is op alle kanalen...
Iemand een voorstel? Als ik weet waaraan het kan liggen vlam ik hem wel eens open...

Thx alot,
Jan

SteavisSmokin
8 juli 2003, 16:43
Klinkt als een buizen probleem, wanneer heb je die voor het laatst vervangen? Als het niet aan de buizen ligt is't misschien een los contact ergens. Wordt denk ik eens tijd je twin een onderhoudsbeurt te geven?

Al
8 juli 2003, 19:21
Als ik er dan een goe mot op geef :D doet ie het weer wel ff, maar na een 15-tal seconden is dat terug... Soms heeft ie het ook niet...Als ik weet waaraan het kan liggen vlam ik hem wel eens open...
Jan

Heeee Jan

Ja, er zal wat los zitten.
Buiske kan ook.
Wees voorzichtig als ge 'm openvlamt!
Die dingen zijn gevaarlijk.

Al

B.face
9 juli 2003, 13:19
[quote=JanVH]Als ik er dan een goe mot op geef :D doet ie het weer wel ff, maar na een 15-tal seconden is dat terug... Soms heeft ie het ook niet...Als ik weet waaraan het kan liggen vlam ik hem wel eens open...
Jan

MOT er es ZO HARD op dat ie helemaal stuk is > véél makkerlijker om dan het probleem te vinden. Zeker en vast !

b.face

PeeVee
9 juli 2003, 14:45
Wellicht moeten er nieuwe filterkapskes in?

Dat kan ook onplezante gekraak veroorzaken!

Vervang dan gelijk even de kathode bypas condensatorkes en filterkapke van neg. bias Voltage.

JanVH
10 juli 2003, 22:52
Kerels,
waar leren jullie die dingen over gitaarversterkers? Ik vind da kei interessant, maar ik zou begot nie weten waar ik daar enige informatie over kan vinden... Theorie enzo wel, maar praktijk?

Merci voor de reacties alvast,

Jan