PDA

View Full Version : Two Rock Studio Pro 35



mennen08
12 augustus 2014, 10:59
Hee,

Heeft iemand ervaring met de enkel kanaals two rock versterkers? (de sp versie?)
Ben aan het overwegen er een te halen, welk wattage raden jullie aan?
K wil echt een clean platform, geen oversturing als ik hem ietsje moet open draaien.
Is de 35W versie zat? of zou k voor 50 of miss 100 moeten gaan.

Ga over een paar weken weken eens bij vd haar langs.

miyaru
12 augustus 2014, 11:44
Ik heb op de 22 en 35 watt versie gespeeld, en ik denk dat de 35 watt versie hard genoeg gaat voor de meeste situaties. Overstuurd eigenlijk nooit echt........

Ik vind het prachtige amps, maar velen hier op het forum vinden ze kil, klinisch enz. Wacht even wat reacties af, en belangrijkste natuurlijk ga zelf even luisteren cq spelen met de amps.

Robin.

Misery Signals
12 augustus 2014, 11:49
Voor wat ze kunnen moet het clean je inderdaad volledig aanstaan, voor die prijs...

MS

the sure thing
12 augustus 2014, 12:07
De 35W is hard zat. Het clean is echt wel mooi hoor..... En de amp is veelzijdig instelbaar. Na een half jaar begon ie toch te vervelen. Waarom? Te weinig karakter.... Voor je pedalen os het een uitstekend platform.

Misery Signals
12 augustus 2014, 13:18
Ik denk dat je bij zo'n amp een stuk of drie 2x12 cabs moet hebben. Met andere speakers. Ik denk dat je zo'n mooie vlak klinkende versterker dan langer houdt. Even een ander cab met speaker als afwisseling en je bent tevreden.

MS

soup
13 augustus 2014, 01:29
De 35W is hard zat. Het clean is echt wel mooi hoor..... En de amp is veelzijdig instelbaar. Na een half jaar begon ie toch te vervelen. Waarom? Te weinig karakter.... Voor je pedalen os het een uitstekend platform.
Wat heb je in de plaats gekocht? Zijn er eigenlijk veel andere alternatieven voor deze prijs en dan heb ik het over nieuwe amps en geen vintage Fender.

Gearjunkie
13 augustus 2014, 08:37
Iets richting Matchless??


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Bernardduur
13 augustus 2014, 09:12
Deze two rock is gemaakt naar de specs van een oude Dumble amp met de oude preamp waardes......... ik heb er een paar gehad ter reparatie (zitten paar zwakke punten in) en vond het eigenlijk weinig te vergelijken met een Dumble. Hij klinkt een stuk saaier en minder 'levend' dan ik gewend ben van dit soort amps. Verder was de reverb en loop gedeelte gewoon goedkoop in mijn ogen. De geluiden werkten voor mij prima met een single coil gitaar maar met humbuckers was t vaak net 'te' aanwezig.

Misery Signals
13 augustus 2014, 12:11
Prachtig clean een 65 deluxe reverb met speakers naar keuze voor mij. Ben je ook geen rib kwijt.

MS

Aca Ilic
13 augustus 2014, 15:17
Prachtig clean een 65 deluxe reverb met speakers naar keuze voor mij. Ben je ook geen rib kwijt.

MS
Fender clean is toch anders dan TR clean. Geen enkele Fender amp heeft diepte van TR . Poor mans TR zoals 35 studio plus of 22 watt versie hebben goede clean sound. Wat Bernard schreef ( en waar ik mee over grote gedeelte eens ben) is dat bij TR 35 op veel aspecten beknibbeld is. Clean van TR is toch dikker, en natuurlijk anders dan soms " ik-jaag-jouw-tandvullingen-uit" clean van Fender.
Na een paar kleine aanpassingen is TR 35 plus best een goede ampie. Ik heb het nog steeds, ben erg content mee. Ik vind tremolo gedeelte erg goed gelukt, ik heb Matt Schoffield z'n model ook een paar jaar geleden uitgeprobeerd tijdens een gig met hem , ik vond tremolo dezelfde klinken.
Wat ik minder vond is gain/master gedeelte. Voor een studio model is deze niet echt stil te noemen als je op hogere volumes iets wil opnemen, maar dat komt ( wat Bernard ook aangegeven heeft ) door mindere keuze van componenten. Erg typisch voor amp is dat 'ie na half uur spelen pas op zijn best klint. Ik gebruik hem niet echt voor alleen clean aangezien mijn gain knop tussen 2 en 3 uur staat en master tussen 11 en 12 uur.
Als je echt een killer clean amp will kopen die ook pedalen goed vreet , er is maar een fabrikant (maar dat is ook mijn smaak ) die het goed geflikt heeft en dat is Jim Kelley https://www.youtube.com/watch?v=ouVuF-y8bog. Vele grote gitaristen ( Knopfler, Bonnie, Bonnamasa,) hebben deze ampie gebruikt.
cheers
Alex

mennen08
15 augustus 2014, 12:07
Oke, zonde dat ze niet stil zijn bij een hoger volume.
Is dit bij alle Two rocks zo? Of alleen bij de goedkopere?

Is de 35W trouwens luid genoeg om er live mee te spelen?? (geen bar gigs maar festivals etc)
En dan bedoel ik clean luid genoeg. Niet dat je hem helemaal opendraaid en vervormt. want dat moet ik niet hebben

Aca Ilic
15 augustus 2014, 12:35
Dat weet ik niet Mennen, ik heb 22 watt model alleen in winkel getest, dus niet echt erg hard kunnen opendraaien. 35 watt is zonder meer genoeg voor festivals, genoeg clean headroom. Probleem in het "niet stil" zijn komt eigenlijk ook doordat heel veel componenten dicht bij elkaar zitten.
Ik weet niet waar je woont, anders had je mijne uitgebreid kunnen testen voordat je voor jezelf uitmaakt of het iets voor jou wel/niet is.

telerocker
15 augustus 2014, 12:38
Volgens mij is cleanreserve nou juist een sterk punt van Two Rock. Gewoon eens testen bij Haar, ook de Crystal-reeks. Prik daarna ook even in op een Toneking Galaxy, die ook lang clean blijft, en een Morgan JS40 (die wat vroeger zal opbreken) als die nog op voorraad is. Ik zag dat de Kelley head is verkocht.

Bernardduur
15 augustus 2014, 14:18
Dat weet ik niet Mennen, ik heb 22 watt model alleen in winkel getest, dus niet echt erg hard kunnen opendraaien. 35 watt is zonder meer genoeg voor festivals, genoeg clean headroom. Probleem in het "niet stil" zijn komt eigenlijk ook doordat heel veel componenten dicht bij elkaar zitten.
Ik weet niet waar je woont, anders had je mijne uitgebreid kunnen testen voordat je voor jezelf uitmaakt of het iets voor jou wel/niet is.

Nu je het zegt, dat klopt zeker. Die hier waren zeker niet de stilsten en daar irriteerde ik me toen fors aan....... de andere Two Rocks die ik gezien heb hadden dat allemaal een beetje......

Het cleane geluid is gewoon HET geluid van een Dumble. Punt. Het is alleen jammer voor de keuze van de preamp bij Two Rock. Misschien toch een soort van copyright geval dat ze maar een EQ pakken die Dumble al jaren niet meer gebruikt........

kassie
16 augustus 2014, 12:23
Het cleane geluid is gewoon HET geluid van een Dumble. Punt. Het is alleen jammer voor de keuze van de preamp bij Two Rock. Misschien toch een soort van copyright geval dat ze maar een EQ pakken die Dumble al jaren niet meer gebruikt........

Welke EQ precies? Meeste Two Rocks die ik heb gezien is gebaseerd op de 100k anode, 1k5 cathode in de preamp. Low Plate dus. Echter ook geen skyliner EQ?