PDA

View Full Version : Flextone III vs Blues Junior



postbus31
11 augustus 2014, 19:56
Vanavond maar eens naast elkaar gezet, en vrijwel direct in shock.
De line 6 Flextone III op standje Twin Reverb klinkt aanmerkelijk beter dan mijn recent aangeschafte Fender Blues Junior III (PRS Custom 22)
Heerlijk warm en vol terwijl de BJ (zelfs met bijna alle mid eruit) klinkt zoals ie er uit ziet.......... Klein :-(


Ik durf iig niet meer te beweren dat modeling-amps killer en klinischer klinken dan buizen.

Ik heb kennelijk de verkeerde amp op MP staan?

Erik70
11 augustus 2014, 21:25
Je vergelijking en bewering..pff zeg.
Een Blues Junior is in de verste verte geen Twin.
Zet een een echte Twin naast je gemodelde Twin en je herziet je mening direct

en "zelfs met alle mids eruit"... die snap ik al hele... ach laat ook maar.

miyaru
11 augustus 2014, 22:02
Nou in dat geval wil ik wel mijn oude Trace Elliot Supertramp 1x12" 75 watt versterker wel ruilen tegen je Blues Junior - ben jij overal vanaf :-)

postbus31
11 augustus 2014, 22:15
Je vergelijking en bewering..pff zeg.
Een Blues Junior is in de verste verte geen Twin.
Zet een een echte Twin naast je gemodelde Twin en je herziet je mening direct

en "zelfs met alle mids eruit"... die snap ik al hele... ach laat ook maar.

Duh, alsof ik dat niet weet.
Gewoon opmerkelijk dat een 1x12 modeling amp die bekend staat als koud en klinisch een 1x12 buizenamp met gemak pareert.

Als je 1 keer een Blues Junior zou hebben geprobeerd begrijp je het mid-verhaal.

Maar idd, last ook maar. Tegen zelfbenoemde experts kan, en wil, ik niet tegenop.

jutter
11 augustus 2014, 22:35
Ik heb kennelijk de verkeerde amp op MP staan?


Verkapte spam???
Tuurlijk klinkt een line6 beter..... :D

arjanb01
11 augustus 2014, 22:38
Zet die flextone maar op het podium tijdens een gig met een drummer, bassist en toetsenist plus zang, wedden dat er niks van onderblijft? Dan zou ik toch die blues junior nemen met een paar mooie pedalen ervoor.

Pepe
11 augustus 2014, 23:08
Heel af en toe kom je zo'n flextone tegen op een podium, top 40 bandjes zijn dat.
Ik vraag me dan altijd af, heeft zo'n gitarist geen idee of valt er echt geen decent tone uit te halen?
De laatste 2 albums heb ik alles met Line 6 Podfarm ingespeeld maar voor een podium zou ik toch echt de BJ kiezen.

postbus31
11 augustus 2014, 23:14
Verkapte spam???
Tuurlijk klinkt een line6 beter..... :D

Rofl, nee hoor :-)


Zet die flextone maar op het podium tijdens een gig met een drummer, bassist en toetsenist plus zang, wedden dat er niks van onderblijft? Dan zou ik toch die blues junior nemen met een paar mooie pedalen ervoor.

Klopt als een bus. Of op laag volume + mic en PA. Dit was huiskamer niveau én gortdroog.


?...........
De laatste 2 albums heb ik alles met Line 6 Podfarm ingespeeld maar voor een podium zou ik toch echt de BJ kiezen.

+1

jutter
11 augustus 2014, 23:31
Sorry maar ik heet niet "Rofl".

postbus31
11 augustus 2014, 23:34
Alweer Rofl ;-)



http://nl.m.wiktionary.org/wiki/ROFL

telerocker
12 augustus 2014, 01:23
Ik heb een Blues Junior III en zo'n klein kastje klinkt natuurlijk een beetje boxy en mist wat laag, maar sluit hem aan op een 2x12 cab en dan klinkt ie ineens verdomd volwassen. Die lekkere bijterige, dynamische uppermids heb ik nooit niet uit een Line6 horen komen, maar misschien loop ik achter, want ik heb sinds een testje in een muziekzaak (was de toen net geďntroduceerde Flextone III, ging weg met een Multitone) nooit meer op modelingamps gespeeld. Wat me opviel bij de Flextone III was dat de cleane modelingamps niet verkeerd klonken, ook wel breed door de 2x12 speakers. Ik kon er echter geen lekker sologeluid uit krijgen, welk ampmodel ik ook koos. Boven de 12e fret verbrokkelde de toon, zelfs met veel preampgain.
De BJ doet het idd lekker met pedalen. Ik gebruik onder meer een Emma Reezafratzitz en een Brunetti Mercury Box 2. Leuke setup voor kleinere gigs.

Tunes
12 augustus 2014, 10:59
Het ligt er ook nogal aan op volume je beide versterkers hebt geprobeerd.
Thuis klinkt een modeling (nou specifiek een line6, want da's echt niet het beste op dat gebied) op laag volume al snel lekkerder, maar zodra het iets opgaat hoor de line6 verdwijnen en helemaal in een band situatie.

postbus31
12 augustus 2014, 11:33
Het ligt er ook nogal aan op volume je beide versterkers hebt geprobeerd.
.........

Huiskamer-niveau, voor 't podium vind ik beide niet echt geschikt. Kleine club zal de BJ nog wel redden.

Vond gewoon opmerkelijk. Was er eigenlijk blind van uit gegaan dat de BJ de betere huiskamer-amp zou zijn.

Tunes
12 augustus 2014, 12:21
Een 15 watt buizen kan je normaal toch echt nog heel wat mee doen, eventueel met een extra cabinet.
En de meeste fenders die ik ken gaan hard, voorbij standje 2 maakt het vaak geen enkel verschil.
Maar dat zegt niks over deze versterker.

ar250artist
12 augustus 2014, 19:46
Toch had mijn oude bandmaatje een Line 6 spider (eerste) 2x12 en die was altijd prima te horen hoor in de band. En dat ging echt wel hard.

postbus31
12 augustus 2014, 20:20
Ze gaan ook wel hard, is alleen dat veel sounds nogal rommelig/modderig worden.
Cleane mod kiezen (Twin) en dan met pedaaltjes distortion e.d. gaat prima.

telerocker
12 augustus 2014, 22:29
Een BJ gaat voor veel livesituaties hard zat en met de juiste cab en pedalen kun je de boel aardig strak houden, al hou je de Fender-flavour in het laag. Een moderne sound zit er niet in.

postbus31
12 augustus 2014, 23:35
Op zoek naar een cabje dus 2x12 GB's ? Hamvraag open of dicht.

telerocker
13 augustus 2014, 01:04
Dat ligt eraan. Open back meer surround als je dichtbij staat. Dicht meer druk en laag, soms - maar dit ligt tevens aan de speakers - ook wat meer topend. Dicht is lekkerder voor grotere poda omdat het geluid zich enkele meters verder echt ontvouwt, open back voor kleinere podia, althans wat mij betreft. Ik gebruik ook wel de combi open back 112 en closed back 112.