PDA

View Full Version : Edition Blue



John_Veenstra
8 juli 2003, 14:21
Ik heb afgelopen weekend een Edition Blue gekocht van Hughes & Kettner. Ik vind hem supercool klinken in combinatie met mijn Squire strat. Zelfs mijn vader vindt hem te gek klinken, hij speelde vroeger zelf altijd met Fender buizenbakken maar vindt dat deze dicht in de buurt komt. Wie heeft er nog meer ervaring mee? In combinatie met welke gitaar?

BLOK182
8 juli 2003, 15:53
Welke heb je? Die kleine 15 watter lijkt me wel een geinig dingetje voor erbij, als oefenbakkie. Issie trouwens netjes en degelijk afgewerkt? Want op de website zien ze er behoorlijk sjiek uit.

John_Veenstra
8 juli 2003, 16:06
Ik heb de 15 Watter. Ik heb hem ook vooral gekocht om thuis mee te spelen. Hij is netjes afgewerkt, dat blauwe licht achter de knoppen geeft hem inderdaad een sjieke look. De kast zelf is bekleed met een soort vinyl achtig spul, netjes verlijmd en lijkt me wel sterk.

kokeleko
8 juli 2003, 16:10
H&K tube series zijn mooie versterkers om te zien, ik heb zelf een Duotone head :D , maar idd mooi afgewerkt, eigen lichtshow. Enne klinken als een klok, goed geluid, H&K wordt weleens ondergewaardeerd.

BLOK182
8 juli 2003, 16:11
ehm, maar dit is geen tube series he, dit is een edition blue :-) Maar toch cool om te horen dat het een mooi bakkie is. Hoeveel heb je ervoor betaald?

kokeleko
8 juli 2003, 16:43
Oh, sorry dat wist ik niet , ik dacht blauwlicht hahaha, wat ik er voor betaald heb.....ze zijn niet goedkoop :cry: , staan voor een Euroo of 17/1800 te koop her en der in de winkels.

Dude
8 juli 2003, 16:56
Oh, sorry dat wist ik niet , ik dacht blauwlicht hahaha, wat ik er voor betaald heb.....ze zijn niet goedkoop :cry: , staan voor een Euroo of 17/1800 te koop her en der in de winkels.

heb je een foto ?

ben erg benieuwd, vind het wel een hoop geld voor zon 15 wattertje

BLOK182
8 juli 2003, 16:56
Bedoelde eigenlijk wat John Veentra ervoor betaald had ;-)

kokeleko
8 juli 2003, 17:14
Whoaaaa , die van mij is 100 watts, hahahaha :-D

Ic3gl0vE
8 juli 2003, 18:39
gefeliciteerd. H&K's klinken fijn :)


Behalve de metroverb (prachtig clean maar een rotdistortion) en de edition silver (die zuigt gewoon) dan.

BLOK182
8 juli 2003, 20:20
Nja, die 15 watter EDITION BLUE ZONDER BUIZEN is dus zo'n 150-200 euro meen ik. Maarre, vroeg me ff af wat die ene dude ervoor betaald had.

Timmer
8 juli 2003, 22:44
Hmm... ik vind die edition versterkers er sjiek uit zien (maar dat is natuurlijk niet alles), net als edition silver. Goeie clean maar od is minder. Hoe is dat bij de Edition Blue???

Wellicht dat ik nog eens een keer een Edition Tube ga uitproberen als de prijs een beetje te doen is. Normaal zou die rond de 600 euro komen wat ik wat veel vind voor een amp met redelijk weinig toeters en bellen (hoewel het natuurlijk om de toon gaat). Als ik hem tegenkom voor een lagere prijs (bij schreeven staat ie voor meen ik 450 euro) wordt het wel interessanter natuurlijk... en hij ziet er mooi uit. Retro rocks 8)

Iemand die de Edition Tube kent trouwens? Tis dit bakkie:
http://www.hughes-and-kettner.com/startseite/edition_t_k.jpg

John_Veenstra
9 juli 2003, 11:06
Ik heb er 180 Euro voor betaald inclusief nieuwe gitaarkabel. Ik speel vooral clean en dan klinkt ie te helemaal te gek. Overdrive klinkt ook goed maar is niet echt mijn ding...

Thomasvv
9 juli 2003, 20:48
De Edition Tube heb ik wel eens geprobeerd, maar das al een tijd terug. Ik geil behoorlijk op de Duotone, eigenlijk de hele Custom-serie :D Heb zelf een Tourreverb --> toppie!

Timmer
9 juli 2003, 21:41
De Edition Tube heb ik wel eens geprobeerd, maar das al een tijd terug. Ik geil behoorlijk op de Duotone, eigenlijk de hele Custom-serie :D Heb zelf een Tourreverb --> toppie!


Jaaaaah een DuoTone, die zouden we allemaal wel willen... kost wel een beetje veel alleen :-(


Tour reverb staat daarna op mijn lijstje, is ook wat meer te krijgen, betere speaker en wel efkes wat meer opties. Nouja, ik zie wel. Voorlopig nog geen tijd om te gaan shoppen. Lijken me allemaal wel geinige versterkers in het "middensgement"

@iro
9 juli 2003, 23:46
m'n broer heeft die blue edition 30 watt, best wel een goede versterker voor 300 € en met m'n Ibanez vind ik die overdrive net goed genoeg om bv Metallica te spelen.