PDA

View Full Version : ESP F-204



Stonesour
8 juli 2003, 13:37
Ik wil ff weten is de ESP F-204 http://www.espguitars.com/html/f-204.html een goede (beginners vriendelijke) gitaar?[/url]

Venomer
8 juli 2003, 14:24
Het eerste wat me opvalt is de scale length van 35 inch. Een standaard 4-snarige bas heeft een scale length van 34 inch. Je zou wel eens problemen kunnen krijgen met het vinden van passende snaren voor een vriendelijke prijs. De extra lengte is denk ik ook lastiger te bespelen voor een beginner.

De electronica en pickups zijn van EMG, wat een gerenommeerd merk is.

Het merk ESP is bij mij verder niet bekend.
(Maar ja, wat zegt dat? :D )

Venomer
8 juli 2003, 14:39
Ter aanvulling: mahonie en notenhout maken samen met de extra lengte waarschijnlijk een zware jongen van deze bas.

AntY
8 juli 2003, 15:00
ESP is een heel bekend gitaarmerk (metallica!) , erg metal, maar dat had je vast wel gezien. Deze bas is er een van LTD, het budgetmerk van ESP (squier/fender, epiphone/gibson). van de gitaren weet ik dat LTD ook erg goed is.


heb je ook al eens op de bas gespeeld? waar naar ben je op zoek? Als t je eerste bas is, wil je alleen metal spelen of ook andere dingen (dan zou je met deze wel eens bedrogen uit kunnen komen...)

GA M IN IEDER GEVAL TESTEN!

bassopotmus
8 juli 2003, 15:06
indd, ik neem aan dat je metal gaat, das oke! Maar bedenk dat je zeker voor deze stroming een snelle en comfi hals moet hebben. Ik weet niet of 35" daarvoor in aanmerking komt, maar ik ken jou en vooral je handen niet. Snaren is geen probleem GHS kunnen op 34/36 inch en kosten onder de 30€, om maar een voorbeeld te geven

Die emgs zullen een sterk laag karakter hebben, verwacht er iig geen subliem volle toon a la bartonlini van of crispy hoog van de Seymours. Ik ben een beetje van EMG af, me leraar heeft ze in zijn peper dure Sadowsky en ze killen eigenlijk zijn natuurlijke volle klank van die mooie instrumenten, hij zou eens barts moeten testen...

Venomer
8 juli 2003, 15:13
Het merk ESP is bij mij verder niet bekend.
(Maar ja, wat zegt dat? )


ESP is een heel bekend gitaarmerk (metallica!)

Het zegt dus dat ik geen metal-fan ben!

De extra lange hals is trouwens bedoeld om extra snaarspanning te krijgen. Als je dan omlaag stemt (metal!) dan flapperen de snaren niet meteen tegen de fretten.

dikkie dik
8 juli 2003, 19:50
relax als je dus op de b wilt spelen :)

bassopotmus
8 juli 2003, 19:54
was toch een 4?

dikkie dik
8 juli 2003, 20:16
sterker nog, het WAS geen 4, het IS een 4. en ja bassopotmus, er zijn mensen die een 4 hebben, en em naar B hebben gestemd :wink:

basswasp
8 juli 2003, 20:54
Net zoals je een 5-snaar zonder lage B kan hebben, maar met een hoge C. Lijkt mij in ieder geval veel mooier dan een lage B erbij.

Stonesour
9 juli 2003, 00:03
indd, ik neem aan dat je metal gaat, das oke! Maar bedenk dat je zeker voor deze stroming een snelle en comfi hals moet hebben. Ik weet niet of 35" daarvoor in aanmerking komt, maar ik ken jou en vooral je handen niet. Snaren is geen probleem GHS kunnen op 34/36 inch en kosten onder de 30€, om maar een voorbeeld te geven

Die emgs zullen een sterk laag karakter hebben, verwacht er iig geen subliem volle toon a la bartonlini van of crispy hoog van de Seymours. Ik ben een beetje van EMG af, me leraar heeft ze in zijn peper dure Sadowsky en ze killen eigenlijk zijn natuurlijke volle klank van die mooie instrumenten, hij zou eens barts moeten testen...

Ik heb grote sla-poten :)
Maar verder ga ik er denk ik nog wel eens een nachtje over slapen.

JV
9 juli 2003, 01:00
ESP is een heel bekend gitaarmerk (metallica!) , erg metal, maar dat had je vast wel gezien. Deze bas is er een van LTD, het budgetmerk van ESP (squier/fender, epiphone/gibson). van de gitaren weet ik dat LTD ook erg goed is.

GA M IN IEDER GEVAL TESTEN!


LTD is niet zomaar het budgetmerk van esp. zie ltd als een serie van squier tot fender usa standard en de esp tot alles wat verder gaat, usa deluxe en customshop etc.

zoals je wel zei, het zijn goede dingen, alleen dan uit een budgetland. de kwaliteit doet vaak echter niet onder voor amerikanen.

AntY
9 juli 2003, 14:30
het doet onder voor ESP's. ESP's zijn beter dan fender (EAT ME! :-D ) en LTD's zijn veel beter dan squiers :)

JV
10 juli 2003, 00:17
ltd's zijn minder dan esp's ja. esp is duurder dan fender, dus waarschijnlijk ook beter (logisch he :p). meeste ltd's zijn beter ja, de ltd die ik ga krijgen heeft echter hetzelfde bodyhout als de squier.

maar ach, gekocht voor de prijs, komen toch actieve emg's in, hoor je niks van :p