PDA

View Full Version : The Lo Lands | Supernatural (met videoclip)



The Lo Lands
7 augustus 2014, 22:07
Dit nieuwe instrumentale nummer lag al een tijdje op de plank maar ik had de laatste tijd weinig inspiratie deze af te maken. Ik heb nu zomervakantie en had dus de tijd en rust om er even goed voor te gaan zitten en de laatste partijen in te spelen. Het is een sfeervol nummer geworden met een lekkere bite in het midden. Tevens weer een passende video gemaakt aangezien we tegenwoordig visueel zijn ingesteld ;)

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.


https://www.youtube.com/watch?v=E4m3DupEGLU

Michael AE
7 augustus 2014, 22:13
Klinkt heel goed, Milo! Mooie open productie, maar toch "modern". Mooi nummer...aan inspiratie geen gebrek meer zou ik zeggen.

Michael AE
7 augustus 2014, 22:15
De enige opbouwende kritiek die ik kan geven is dat sommige bends niet helemaal spatzuiver zijn, maar vreemd genoeg past dat ook wel weer bij het sfeertje. Top!

The Lo Lands
7 augustus 2014, 22:47
De enige opbouwende kritiek die ik kan geven is dat sommige bends niet helemaal spatzuiver zijn, maar vreemd genoeg past dat ook wel weer bij het sfeertje. Top! Dankjewel Michael voor het luisteren!

Wat betreft je punt van kritiek was mij dit ook opgevallen. Dit is nog iets waar ik aan moet (blijven) werken. Daarbij zijn enkele sounds niet helemaal geworden van wat ik er van wilde maken maar dat is meer mijn eigen smaak :sssh:

pasqual
8 augustus 2014, 20:54
Klinkt heel goed, Milo! Mooie open productie, maar toch "modern". Mooi nummer...aan inspiratie geen gebrek meer zou ik zeggen.

Precies! Ik val in herhaling want ik heb het al vaker geroepen maar alles is gedetailleerd te horen. Zo mag mijn volgende demo best klinken! En de song op zich is ook lekker:ok:

The Lo Lands
9 augustus 2014, 12:15
Precies! Ik val in herhaling want ik heb het al vaker geroepen maar alles is gedetailleerd te horen. Zo mag mijn volgende demo best klinken! En de song op zich is ook lekker:ok:
Dankjewel Pasqual! Ik denk dat ik op een punt zit waarbij ik wel aardig vertrouwd ben geraakt met mijn spullen en hoe mijn nummers te mixen en te masteren. Alle sounds komen van mijn amp en pedalboard en gebruik nagenoeg geen plugins of EQ, hooguit soms een beetje compressie om de pieken wat te matigen. Ik merk dat ik de lat hoger wil leggen in mijn nummers en dat gaat niet van de één op de andere dag. Daarbij ben ik van nature geen sologitarist dus moet nog wel wat zeilen bijzetten om mijn creatieve 'doelen' te bereiken :-)

Bijgesloten een link naar een nieuw nummer waar ik mee bezig ben waarvan ik de sound van de sologitaar al veel beter vind klinken... The road to perfection is always under construction :)

End of Sanity (teaser) (https://thelolandsmusic.bandpage.com/)

JVGM-music
9 augustus 2014, 13:29
Liedje verdient een zanglijntje. Verdikkeme!

The Lo Lands
9 augustus 2014, 14:10
Liedje verdiend een zanglijntje. Verdikkeme! Dat hoor ik vaker :) Reden te meer om mijn solo skills uit te breiden zodat we de zang kunnen vergeten. Zelf durf ik zang (nog) niet aan :hide:

Duhsjaak
22 augustus 2014, 21:54
Ik ben wars van keukentafel psychologie, maar hier maak ik toch een uitzondering.
Op het gevaar af je te kwetsen, want dat is 100% zeker niet de bedoeling! Kijk nou eens wie er zingt allemaal.
En sommigen doen met uiterst minimale middelen een vreselijk maximale prestatie.

Mijn advies zou zijn, inventariseer eens welk gebruik van jouw stem het dichts bij je natuur ligt.
- voluit en met overtuiging (voorbeelden te over) ook bij vrouwen, Beth Hart bijvoorbeeld
- ingetogener (David Bowie, Brian Ferry, John Cale, Linda Lewis, de rij is bijna net zo lang als rubriek 1)
- slurring (waarbij tekst nog enige rol speelt maar de stem toch vooral wordt gezien als instrument, John Martyn
- scat singing, stem volledig ingezet als instrument. Pat Mulder bijvoorbeeld uit NL. Tragisch genoeg zwaar onderschat.

De gedachte dat mensen die nooit aan zichzelf twijfelen een akelig soort m/v oplevert zal duidelijk zijn. Teveel jezelf in de weg zitten staat tussen je talent en het realiseren daarvan.

OK, genoeg gedoe. Het is geen geheim dat ik zwaar fan ben van je werkstukken. En nu is het ook geen geheim meer dat ik aan deze heb moeten wennen.
En ik heb werkelijk geen idee waarom, ditmaal. Bij die NL post snapte ik dat nog. Hier? Geen idee.
Wel dat ik het met een aantal keer beluisteren steeds meer lijk te snappen (?) of in ieder geval steeds leuker ga vinden.
Er zit dus zeker ontwikkeling in. En niks nieuws hè? Vroeger waren de platen waaraan je moest wennen uiteindelijk ook de beste.
Je kunt je reet eronder verwedden (bet. your Sweet ass - deel van een liedje over 'functioneel naakt') dat dat hier ook gaat gebeuren.

Weer wollig? You bet your sweet ass.
Soit. Who cares, fijne taal hè, dat NL? Fijn muziekje.......
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
24 augustus 2014, 10:25
Je hebt me ertoe aangezet Electric Sea weer eens aan te zetten! Zoals je dat wel vaker doet, gheghe. Niet ergens een geheime la met een emmer erin?

Ritmegitaar klinkt dik :). Alles suist rond m'n hoofd. Sologitaar houdt goed in en bouwt lekker op; niks mis mee vind ik. Zang hoeft ook echt niet van mij. Alhoewel het natuurlijk geen kwaad kan om in een daar speciaal voor geschreven nummer eens een poging daartoe te doen. Nog een stijl waar Gus makkelijk aan voorbij gegaan is: onverstaanbaar ter versterking van de sfeer (https://www.youtube.com/watch?v=9SIbKRZFmYU). (Succes :seriousf:.)

Verder als tip misschien proberen om meer variatie aan te brengen in de ritmetrack. Subtiele net andere akkoordjes hier en daar, even andere timing etc.

Edit: die teaser doet me minder. Supernatural is herkenbaar een LL lied, EoS naar mijn idee iets minder. Maar het is nog een teaser, dus wie weet ;).

Loeters,

Merijn

The Lo Lands
24 augustus 2014, 12:11
Dank heren voor jullie uitgebreide reacties!

Wat zang betreft heb ik wel eens een poging gedaan maar gevoelsmatig ligt daar niet mijn roots. Ik sta open voor zang bij mijn nummers maar dan wel door iemand die de juiste skills daarvoor heeft :-) Je komt soms op een punt dat je gewoon keuzes moet maken, en dat niet alles aan jouw besteed is. Dus de discussie of ik het moet gaan proberen leg ik voor nu naast mij neer.

Goede tips Merijn. Dit nummer was een draak, en ben achteraf blij dat ik deze nog heb afgemaakt. Er staan nog diverse onafgemaakte nummers op mijn harde schijf die waarschijnlijk nooit verder bewerkt zullen worden. Qua diversiteit binnen de nummers valt er nog genoeg te experimenteren en leren, maar deze keuzes zijn soms achteraf makkelijker te maken dan als je midden in het opname- en schrijfproces zit :-)

De teaser zal nog verder uitgewerkt moeten worden maar voelt voor mijzelf best goed. Erg fijne sfeer met veel 'lucht tussen de akkoorden' waarover diverse solo/melodieën gespeeld kunnen worden. Maar dat later...

Tupelo
26 augustus 2014, 10:18
Wat zang erop, of (meer) gesproken samples (erdoor) zou best iets kunnen toevoegen.
Je hebt er eigenlijk al de ruimte toegenomen.
Het klinkt lekker gebalanceerd, je weet jezelf goed in bedwang te houden, you don't overdo it, knap. :ok:

The Lo Lands
29 augustus 2014, 22:16
Wat zang erop, of (meer) gesproken samples (erdoor) zou best iets kunnen toevoegen.
Je hebt er eigenlijk al de ruimte toegenomen.
Het klinkt lekker gebalanceerd, je weet jezelf goed in bedwang te houden, you don't overdo it, knap. :ok:
Thanks Tupelo! Ik heb al eerder met samples gewerkt wat best tof kan zijn. Nog niet met eigen gemaakte samples of gesproken woord. Dit is wel iets wat ik eens kan proberen!

En wat betreft de balans in het nummer. Sinds ik een paar jaar terug met instrumentale muziek maken begon had ik de neiging iedere maat dicht te spelen met solo's, dit gaat gevoelsmatig al veel beter. Fijn te lezen dat dit dus ook overkomt op de luisteraar. We gaan nog steeds vooruit ;)