PDA

View Full Version : Brom probleempje



Nellyrocks
7 augustus 2014, 17:06
Heeft iemand een idee wat ik in godsnaam kan doen. Ik heb eea aan brom/ ruis draadjes gelezen maar kom er niet uit.

Ik heb ineens de laatste tijd veel last van brom. Ik gooi de setup van mijn pedalen nogal eens door elkaar en sinds een paar weken is het ellende.

Ik gebruik een aantal pedalen. Setup heel simpel:

Wah --> Compressor (staat eigenlijk altijd uit sinds de brom) --> Fuzzfactory --> Strymon Mobius --> Fuzzjes en Drives (in de loop van de mobius) --> Strymon Mobius --> Volume --> Delay en reverb.

Alles wordt gevoed door een T-Rex Fueltank behalve de mijn delay, een Boss RE20 en de Mobius, die hebben hun eigen Onespot, en een Dunlop Octavio. Die heeft een batterij.

Als ik die Octavio aanzet is, tot mijn grote verbazing, alle brom weg. Raak ik een knopje of uiteinde van een snoertje aan is het ook minder.

De brom is bijna een G# (50Hz?). Moet een aardeding zijn dan toch?

Ik hoop dat iemand een geniaal idee heeft of me iig iets op weg kan helpen.

Duhsjaak
7 augustus 2014, 18:17
Heeft iemand een idee wat ik in godsnaam kan doen. Ik heb eea aan brom/ ruis draadjes gelezen maar kom er niet uit.

Ik heb ineens de laatste tijd veel last van brom. Ik gooi de setup van mijn pedalen nogal eens door elkaar en sinds een paar weken is het ellende.

Ik gebruik een aantal pedalen. Setup heel simpel:

Wah --> Compressor (staat eigenlijk altijd uit sinds de brom) --> Fuzzfactory --> Strymon Mobius --> Fuzzjes en Drives (in de loop van de mobius) --> Strymon Mobius --> Volume --> Delay en reverb.

Alles wordt gevoed door een T-Rex Fueltank behalve de mijn delay, een Boss RE20 en de Mobius, die hebben hun eigen Onespot, en een Dunlop Octavio. Die heeft een batterij.

Als ik die Octavio aanzet is, tot mijn grote verbazing, alle brom weg. Raak ik een knopje of uiteinde van een snoertje aan is het ook minder.

De brom is bijna een G# (50Hz?). Moet een aardeding zijn dan toch?

Ik hoop dat iemand een geniaal idee heeft of me iig iets op weg kan helpen.

Als je de plaats van de voeding ten opzichte van andere dingen (pedalen) hebt veranderd, zit het probleem waarschijnlijk daarin.
Rol de voeding eens strak in een stuk alluminiumfolie van Blokker of Albert H.

Strak, om er voor te zorgen dat ie zijn warmte gewoon nog kwijt kan.

Of alle voedinkjes beter gezegd. Werkt dat niet, dan is er waarschijnlijk een snoertje kapot of een contactje.
Gezien de lamlendige bouw van allerlei voedinkjes zou ik daar mee beginnen.

Anders hang je voor een tijdrovende klus van uitwisselen/ stuk voor stuk terug plaatsen van componenten in de keten.
Ergerlijk is het zeker.

Dirk_Hendrik
7 augustus 2014, 19:56
Als je de plaats van de voeding ten opzichte van andere dingen (pedalen) hebt veranderd, zit het probleem waarschijnlijk daarin.
Rol de voeding eens strak in een stuk alluminiumfolie van Blokker of Albert H.

Strak, om er voor te zorgen dat ie zijn warmte gewoon nog kwijt kan.

Of alle voedinkjes beter gezegd. Werkt dat niet, dan is er waarschijnlijk een snoertje kapot of een contactje.
Gezien de lamlendige bouw van allerlei voedinkjes zou ik daar mee beginnen.

Anders hang je voor een tijdrovende klus van uitwisselen/ stuk voor stuk terug plaatsen van componenten in de keten.
Ergerlijk is het zeker.



Volstrekt helder. Eerst bromde het niet, nu wel. Dan is inpakken in aluminiumfolie een doodlogische keuze. Evenals de bouwkwaliteit van voedingen aanwijzen als de schuldige. :stop:

Of,
Eerst bromde het, nu niet. Ga eens nadenken over de veranderingen die je in het recente verleden maakte. Oplossen van problemen doe je tenslotte met een logische analyse. Niet met lapmiddelen die het probleem misschien oplossen maar anders echt tijdrovend blijken te zijn.