PDA

View Full Version : Ideeën voor top



rmhevers
6 augustus 2014, 09:16
Ben op zoek naar ideeën voor een nieuwe versterker.
Heb een verlanglijstje opgesteld echter, geen idee waar ik moet beginnen

- Head (echter geen Marshall afmetingen <75 cm breedte)
- Een kanaals met veel clean headroom
- Simpele EQ + eventueel reverb
- LUIIIDDDD (+30 watt)
- Pedalenvriend
- Verschillende output 4,8 en 16 ohm mogelijk
- Prijs geen probleem

almarvk
6 augustus 2014, 10:00
Pfoe. Dan is er genoeg mogelijk om een kleine krachtpatser uit te zoeken.

Zo wat opties:
- Egnater
- Koch
- Engl
- Mesa

Waar je moet beginnen: bij een goede muziekzaak waar ze genoeg te testen hebben staan!

iWishmaster
6 augustus 2014, 10:04
Als geld geen probleem is kun je wellicht een fender (achtige) kloon laten bouwen (twin reverb, bassman etc.), maar dan in head vorm. Er zijn meerdere goede bouwers in Nederland die daar hun hand niet voor om zullen draaien.

dunhill1
6 augustus 2014, 10:26
Matchless?
Veel keuze in afmetingen en power.
Een 30/15 gaat al loeihard en blijft lang clean.
Twee maanden geen roomboter, dan valt de pijn in de portemonnee ook nog wel mee:zz:

miyaru
6 augustus 2014, 12:34
Clean, pedalenvriend en geld geen probleem? Two Rock!

http://www.two-rock.com/models/classic-reverb-50w/

Robin.

Buzzel
6 augustus 2014, 12:52
Fender bassman 100 of 50 ofzo. (de 50 is wat smaller, maar geen master volume). is misschien wel 4 ohm, maar trekt ook wel 8 en 16 ohm (die laatste wel een beetje mee oppassen). Gaan niet zo snel kapot. veel headroom. werkt met pedalen en zijn heel luid. Of een fender twin (reverb).

En dan heb je nog 1001 versterkers die losjes zijn gebaseerd op bassman's en andere oude fender circuits, dus ik zou het in die hoek zoeken.

Bernardduur
6 augustus 2014, 14:23
Effe iets totaal anders; een goeie solid state top? Clean, gaat goed om met pedalen, luid, etc. Ik heb recent een oude Ampeg B410 top voor erg weinig op de kop getikt en damn, op gitaar is die ook gewoon zo vreselijk lekker!!! Clean, direct maar toch DAT Ampeg (ik zou bijna zeggen buizen) geluid. Op bas trouwens identiek.....

Speeddemon
6 augustus 2014, 21:27
Je weet dat er tegenwoordig een Fender Deluxe Reverb head is?

http://shop.musix.ch/images/products/large/Fender-65-Deluxe-Reverb-Head-FSR-230V.jpg

Kost 999,- bij de bekende kanalen, 22 Watt (die hard zat gaan), 61cm breed, goeie reverb, the works.

En in het zelfde jasje, maar iets duurder (1275), maar met een goed drive-kanaal erbij, de Fender Supersonic 22 head.

telerocker
6 augustus 2014, 22:39
Hook Little Lenny, Meyer Brighton, Bogner Barcelona, de genoemde Two Rock, Brunetti Singleman head, Dr Z. Remedy, Maz Sr. en Jazz, 20/40, Morgan RV35, de genoemde Fender Deluxe RI, Kool & Elfring AC Deluxe, vintage Dual Showman, Tremolux etc.

dunhill1
7 augustus 2014, 08:03
Eerst maar weer eens afwachten of ts nog wat van zich laat horen zou ik zeggen....

rmhevers
7 augustus 2014, 08:11
Matchless 30/15 is zeer de moeite waard, alleen zie nog niet zoveel reviews of testen , interessant door reverb en eventueel ander toegevingen. Haar heeft er een staan.

Two Rock - natuurlijk wel geweldig, maar niet mijn smaak

Andere ideeën moet ik nog even nakijken. Fender heeft niet mijn voorkeur. Solid State is natuurlijk een optie, alleen geen ervaringen mee

Merk wel dat ik kijkende naar de versterkers het verlanglijstje anders indeel. Mastervolume en aparte gain, luid, en afmetingen zijn belangrijk.

dunhill1
7 augustus 2014, 08:22
Mijn tip:
Maak een afspraak bij Haar. Dan kun je op je gemak van alles naast elkaar proberen.
Hij heeft een hele trits top merken en laat je lekker je gang gaan als je serieus geïnteresseerd bent.

Matchless is super. Ik heb er uiteindelijk van af gezien omdat ik ze ongelofelijk zwaar vond en het break up point lag voor mij te ver weg qua volume. Heerlijke sound en prachtig gebouwd, dat wel. Uiteindelijk ben ik met een Naylor naar huis gegaan. Had er nog nooit van gehoord maar past het beste in mijn straatje.

Ook het proberen waard: 3 monkeys. Klein, licht en loeihard. (En supercoole looks...).

Succes en veel plezier!

rmhevers
7 augustus 2014, 08:27
De Kool is ook zeer de moeite waard en te proberen ...

Bedankt voor de tips en inderdaad proberen is het magische woord.

Indien er nog ideeën zijn, laat maar komen.

rmhevers
14 augustus 2014, 15:09
Het gaat toch de Friedman Pink Taco worden. prima ding !!

arjanb01
14 augustus 2014, 15:39
Het gaat toch de Friedman Pink Taco worden. prima ding !!

Dat is inderdaad een topper. En nog een beetje betaalbaar.

dunhill1
14 augustus 2014, 15:54
Te gek ding!
Alleen vraag ik me af hoeveel cleane Headroom je hebt met die amp?
Overstuurt klinkt hij iig super.

Van harte!

rmhevers
14 augustus 2014, 16:28
Terugdraaien gitaarvolume werkt goed met booster

dunhill1
14 augustus 2014, 16:40
Ik ben een beetje het spoor bijster:
Je koopt een Friedman pink taco, super versterker.
Vervolgens ga je er een rat voorhangen?

Snap ik niet helemaal. Wat is het idee daarbij?
Te weinig gain?

No offence, gewoon erg benieuwd.

Brum
14 augustus 2014, 16:51
Ik vind het een geweldige top, maar een vreemde keus, gezien je vraag.:???: Een 20 watt top (headroom?), dat bedoeld is voor uitgerekend de scheur, terwijl de wens een top is, dat veel headroom heeft, zodat ie maar lang clean kan blijven. Dertig watt meen ik nog ergens gelezen te hebben... Ikke nie begraip, sorry... Desalniettemin, gefeliciteerd met je aankoop.

telerocker
14 augustus 2014, 17:37
Congrats, geweldige amp.

Hendriks
14 augustus 2014, 17:58
Dr.Tube heeft ook een amp ontwikkeld ,geweldig klinkend ,kan vele stijlen aan.

rmhevers
15 augustus 2014, 09:28
@ dunhill1 : heel simpel, RAT is voor andere versterker.

@ brum : was de bedoeling om clean te gebruiken om met pedalen naar overdrive / distortion te gaan. echter de pink heeft inderdaad mooie scheur. Daarnaast is volume na testen luid genoeg en daarom naar wens. Zoals al eerder door iemand gezegd, alleen met testen en proeven kun je eruit komen. Heb mijn wensenpakket dus enigszins bijgesteld.

Eerste wensenpakket was:

- Head (echter geen Marshall afmetingen <75 cm breedte) check
- Een kanaals met veel clean headroom check / aanpassing
- Simpele EQ + eventueel reverb check / reverb niet
- LUIIIDDDD (+30 watt) check luid / 20 watt idd
- Pedalenvriend check
- Verschillende output 4,8 en 16 ohm mogelijk check
- Prijs geen probleem

Misery Signals
15 augustus 2014, 10:01
Jij moet zelf weten wat je koopt natuurlijk maar...

Je somt 6 "wants" op en evalueert ze. Bij 3 van de 6 worden ze toch niet echt ingevuld dwz clean headroom, reverb en wattage.

Prijs is geen probleem zeg je. Nu 1400 Euro is nu ook niet zo heel gek duur. Is er echt niets anders waarvan je kan zeggen dat de eisen die je eerst had ook daadwerkelijk bereikt worden? Want je lijkt ze te hebben bijgesteld om deze versterker te kunnen kopen...

Jouw geld maar de kans dat je de amp beu wordt is wel iets groter dan, niet? In jouw plaats had ik nog verder gezocht. Maar zo'n Friedmannetje zal wel een aardig bakje zijn natuurlijk.

Bv een Bogner Goldfinger 45 vind ik geweldig en beantwoordt aan alles.

http://www.gitaarversterker.nl/images/product/7033_Bogner_Goldfinger-1.jpg


https://www.youtube.com/watch?v=9lHMe1rzk_I


MS

RedBuell
25 augustus 2014, 10:02
Naah.., die Pink Taco is gewoon een kut ding. Zet maar snel op Marktplaats voor de helft van de nieuw waarde :soinnocent: