PDA

View Full Version : Fender strat - verschillende pickups?



Pimberly
5 augustus 2014, 14:57
Hoi !

Ik heb in mijn strat op de neck positie een custom shop 54 zitten, nu wil ik graag in de middle en bridge een custom shop 69 hangen. Nu is mijn vraag: gaat dit goed? vooral wanneer ik dus de neck en middle samen schakel, qua output en andere zaken. Ik hoor het graag.

Groeten,

Pim

Pepe
5 augustus 2014, 15:15
Tuurlijk.
Mocht iets in tegenfase komen te staan dan wissel je grond en hot.

Tabula Rasa
5 augustus 2014, 16:36
Polariteit van de magneten wordt mogelijk wat lastiger, hoewel ik me daar meestal minder druk om maak.

Buzzel
5 augustus 2014, 17:09
Daar heb ik eens een foutje mee gemaakt. Nu fungeert de bridgpickup meteen als een killswitch als ik de snaren er op leg :rockon:. Dus eigenlijk niet eens een groot probleem, gebruikt het wel eens tijdens het spelen

Pimberly
5 augustus 2014, 19:16
Bedankt voor de reacties! Ik ga ze er maar gewoon inzetten, dan zien we wel wat er gebeurt.

Buzzel
5 augustus 2014, 19:50
Je kan je polariteit van de pickups testen met een magneetje. Als je nieuwe pickup komt en hij reageert anders op je magneetje dan de andere pickups is de polariteit waarschijnlijk (eigenlijk vrij zeker) andersom. Dan zou je nog kunnen overwegen om de pickup terug te sturen voor een andere met de juiste polariteit.

Pimberly
5 augustus 2014, 19:57
@Buzzel Deze tip ga ik zeker gebruiken, thanks!

Tabula Rasa
5 augustus 2014, 20:48
Hangt er net vanaf wat je wil, met name met het midden element (rwrp of non-rwrp)

Pimberly
5 augustus 2014, 21:39
@Tabula Rasa Ja, ik moet eerst maar even de polariteit checken van zowel de 54 als 69. Lees op het internet veel verschillende meningen over het combineren van een rwrp met een non-rwrp qua tone. (mocht dit het geval zijn)