PDA

View Full Version : Dit ben ik dus



Pieter1954
3 augustus 2014, 22:18
Hoi, ik ben Pieter en heb een knipperlichtrelatie met gitaren. Pas na mijn 50e begonnen en weer gestopt toen ik ring- en middelvinger van mijn linkerhand vernielde met een kapotte wijnfles. Zenuwen doorgesneden. Nu begint er na jaren weer een beetje gevoel terug te komen en wil ik het weer voorzichtig gaan proberen. Ik heb geen spullen meer, dus maar eerst weer ergens een goedkope akoestische vandaan zien te krijgen.
Ik heb er ook heel veel zin in om eens zelf een elektrische te bouwen. Hoogstwaarschijnlijk vind ik op dit forum een boel info hierover en zijn er genoeg mensen die met raad en daad willen bijstaan; daar zijn fora tenslotte toch voor.

maboc
4 augustus 2014, 08:11
Hehe welkom,

Dat lijkt me ellendig : zenuwbeschadigingen in je hand.

Anyway...kennelijk is het allemaal goed gekomen.

Harry
4 augustus 2014, 10:08
hoi Pieter, welkom! Hoop dat het steeds beter gaat met die vingers, lijkt me een akelige ervaring. Voor zelfbouw ben je hier zeker aan het juiste adres, als je ziet hoeveel moois hier gemaakt wordt......

MikeD
4 augustus 2014, 12:18
Hoi Pieter welkom.. en wat die vingers betreft: laat je niet afschrikken. ik meen dat Django Reinhardt er ook wat miste en die was toch bepaald niet de beroerdste gitarist om aan te horen. Stemmen in Open C of G kan ook; met een capo, een wijsvinger en een pink kom je dan toch nog een heel eind richting Rolling Stones (zal je net zien dat je dat niet pruimt….)

muziekschuur
4 augustus 2014, 12:26
Tony Iommi is een andere "middelmatige" speler met wat issues met zijn handen...

Duhsjaak
4 augustus 2014, 14:09
Als je maar zuinig bent op je rechterhand, jongen. Dan komt het allemaal goed.
Vriendelijke groet, Gus


Sprak toevallig gisteren iemand die door zijn beroep ook met herstel van gevoel in van alles en nog wat te maken heeft.
Die maakte een opmerking waardoor een herinnering werd getriggerd.
Vitamine B herstelt/bevordert aangroei van beschadigde zenuwen. Je zou dus een met je huisarts kunnen overleggen wat in redelijkheid je max dosis daarvan zou moeten zijn.

Ook daarvan moet je geen wonderen verwachten, maar alles dat bijdraagt aan herstel is meegenomen.

Vitamine B kun je overdoseren, dus ga niet op de gok van alles slikken. Doe dat met beleid s.v.p.

Dit is een edit dus........

Glowskull
4 augustus 2014, 22:19
Welkom :)
Heb je al een idee wat voor elektrische gitaar je wilt bouwen ?

elena75
5 augustus 2014, 08:24
Welkom
ik hoop dat er met de tijd verbetering komt in je hand en dat je weer mooi spelen mag :)

Pieter1954
5 augustus 2014, 22:27
Bedankt allemaal voor jullie bemoedigende woorden. Ik ga weer les krijgen van Hans Tonkes, een eeuw geleden basser bij Margriet Eshuis.
Ik zoek nog een simpele akoestische en wil heel graag een Tele of Strat bouwen. Nou zie ik hier op dit mooie forum de bomen door het bos niet meer. Een bouwpakket is me te simpel, het is eigenlijk een puzzel met weinig stukjes in elkaar leggen. Ik ben een ervaren houtbewerker (en draaier) en wil het liefst van scratch zoiets bouwen. Misschien is de weg er naartoe belangrijker dan het doel, maar dat zien we dan wel weer. Ik zoek eigenlijk goede adviezen van jullie om een keuze te maken. Een goede tekening en bouwoverzicht met uitgebreide tutorial zijn welkom. Is er van jullie bouwers ook iemand in de buurt van Enkhuizen bij wie ik een keer op de vingers mag kijken?

Riny
6 augustus 2014, 09:54
Beste Pieter welkom.

That's the spirit to go on.
Ik hoop voor je dat het echt gaat zoals je het er van verwacht, maar waar een wil en discipline is moet dat zeker gaan lukken.

Over het zelf bouwen van gitaren, kijk je uit voor je vingers (dit laatste is als grapje bedoeld).

Harry
6 augustus 2014, 10:00
plaats anders nog even een oproep in het zelfbouwtopic, er is altijd wel iemand die je tips kan geven of kan helpen.