PDA

View Full Version : versterker gaat niet meer aan??



mennen08
3 augustus 2014, 16:25
Hee,

Gister avond een gaaf optreden gehad met mijn marble guitarman.
Alleen toen ik hem vandaag wou aansluiten ging hij niet meer aan!? De fuse is nog gewoon. Zie en ruik niks geks
Wat zouden andere mogelijkheden zijn?

Wil hem van de week weg brengen maar hoop dat de kosten niet te hoog worden. vandaar de vraag wat er allemaal aan de hand kan zijn

tommus42
3 augustus 2014, 17:01
Zou toevallig wezen, maar ik heb me een keer blind gestaard op een lek voorbuisje, de fasedraaier in mijn geval. Hoor je helemaal niets, ook geen normale ruis?

Hendriks
3 augustus 2014, 17:06
Speaker kabel?

mennen08
3 augustus 2014, 17:20
Nee hoor helemaal niks. Buizen lichten niet op en het rode pareltje ook niet.

Miss de power trafo??

Gearjunkie
3 augustus 2014, 17:26
Als je pilot light niet aangaat vermoed ik toch je netzekering. Wat dan? Kan veel zijn, gelijktichter kapot, kortsluiting in een gloeidraad...
Iemand met verstand van zaken naar laten kijken dus en niet zekeringen blijven vervangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Plant
3 augustus 2014, 17:57
Nee hoor helemaal niks. Buizen lichten niet op en het rode pareltje ook niet.

Miss de power trafo??

Als je de versterker gisteren werkend hebt opgeladen en nu geen sjoege meer geeft, zal het niet de trafo zijn. Er zal eerder tijdens transport iets losgetrild zijn. Miscchien een of andere schuifstekker of konnektor.

Zekering kan er heel uit zien, maar kan toch onderbroken zijn.

Ik zou eens beginnen bij de wandkontaktdoos waar de versterker nu op zit. Je zal de eerste niet zijn die een aparaat uit elkaar sloopt terwijl er al helemaal geen prik uit de muur komt.

Tabula Rasa
3 augustus 2014, 18:15
Ik gok op gewoon de stekker of het chassisdeel waar een draad van los ligt.

mennen08
3 augustus 2014, 18:17
Had hem op 3verschillende stopcontacten uitgeprobeerd en deden bij alle 3 niks.

moet van de week maar eens bij iemand langs gaan. Hopelijk niks ergs

Gearjunkie
3 augustus 2014, 18:38
Heeft de versterker na de gig redelijk kunnen afkoelen, voordat hij versjouwd is?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Jannnus
3 augustus 2014, 18:46
alles kan er aan de hand zijn
gewoon wegbrengen
kun je de reparatie kosten niet betalen ,sparen of is alhier iemand aanwezig die je kan helpen voor een redelijke prijs

Buzzel
3 augustus 2014, 19:13
Doe er voor de grap toch eens een andere zekering in, het is niet altijd zichtbaar dat een zekering is doorgebrand.

mennen08
3 augustus 2014, 19:36
Heb hem inderdaad lang genoeg laten afkoelen. Onder t optreden heb k heen problemen gehad.


Mocht het de fuse zijn dan mmoet ie toch na een reparateur want hij brandt niet voor niks door naar mijn idee.

Maar k heb het idee dat de fuse goed is. Maar proberen kan altijd

Buzzel
3 augustus 2014, 20:53
Een zekering kan heel soms er zomaar uit gaan, die dingen slijten iets. Als de versterker werkt met een nieuwe zekering lijkt me er niks aan de hand. Als hij weer doorbrand meteen naar de amp boer.

guitarnijboer
4 augustus 2014, 11:12
Heeft de versterker na de gig redelijk kunnen afkoelen, voordat hij versjouwd is?

Zeker bij combo versterkers staat het versterker chassis en dus ook de buizen bloot aan enorme trillingen van de luidspreker, om nog maar te zwijgen over de veroorzaakte trillingen door springen/dansen op het podium, het gestamp van de drummer etc. Dit kan allemaal terwijl de versterker vol aanstaat en gloeiend heet is. Maar wil je hem dan na een optreden aan het handvat optillen en wegzetten, nee dan moet ie toch zeker wel een kwartier afkoelen. Anders gaat ie stuk. :soinnocent:

mennen08
10 augustus 2014, 16:17
Het was de pilot light die stuk was.
Deze stond blijkbaar in serie met het circuit.. niet heel slim haha maar goed probleem opgelost en hij doet t weer

Gearjunkie
10 augustus 2014, 20:25
Zeker bij combo versterkers staat het versterker chassis en dus ook de buizen bloot aan enorme trillingen van de luidspreker, om nog maar te zwijgen over de veroorzaakte trillingen door springen/dansen op het podium, het gestamp van de drummer etc. Dit kan allemaal terwijl de versterker vol aanstaat en gloeiend heet is. Maar wil je hem dan na een optreden aan het handvat optillen en wegzetten, nee dan moet ie toch zeker wel een kwartier afkoelen. Anders gaat ie stuk. :soinnocent:

Touché..........