PDA

View Full Version : Dan ik ook maar voorstellen: maboc



maboc
3 augustus 2014, 14:48
Goede middag allemaal,

Sinds een half jaartje speel ik gitaar....elektrisch
Echt super leuk. Ik heb nu nog geen les, maar dat gaat na de zomervakantie beginnen.
(Je blijft zonder les toch wel heel erg lang stil staan)

Mijn interesse is vooral metal. Het valt me overigens wel op dat sinds ik zelf een gitaar heb, ik steeds meer muziek interessant vind, juist vanwege al die verschillende gitaarstijlen.

Owja....waarom gitaar: hmmm je moet toch wat met je mid-life-crises :seriousf:
Toen ik een jaar of 16 was heel wat akkoorden gespeeld, rond het kampvuur zeg maar. Nu (ahum) 25 jaar later, wilde ik toch eigenlijk wel iets meer.
Dus een half jaartje geleden toch de stoute schoenen maar aangetrokken, via internet de allergoedkoopste elektrieke gitaar met een versterkertje gekocht.

Echt al super veel plezier aan beleefd.

Owja....vader van 3 kinders, en werkzaam in de ICT.
Mijn echte naam is Martijn, maar die was al bezet, dus toen maar maboc, de naam van mijn zzp zaakje genomen.

Groet,
Maboc/Martijn

Duhsjaak
3 augustus 2014, 16:11
Wat leuk van je te lezen. En veel herkenbaars.
Lang stilstaan zonder les? Precies. Klopt.
Maar niet verder vertellen hoor, want 80% van wat hier de ronde doet heeft nog nooit les gehad.
En de naam van mijn zakie ga ik je niet mee lastigvallen. Dat geeft alleen geroddel...

Afijn, meligheid troef natuurlijk!
Hartelijk welkom.

Eens kijken wat Harry er in terug leest. Als je denkt dat mijn verwijzing naar mijn Zakie een beetje langs de rand van de afgrond gaat, let dan eens op zijn band naam. Verdere verklap ik niks.
Vriendelijke groet, Gus

MikeD
3 augustus 2014, 16:21
Maboc welkom, maar pas op.. al die gasten die in hun midlife crisis weer begonnen met een setje van de lidl zijn hier besmet geraakt. Leiden nu allemaal aan constant GAS voor van alles en nog wat en zijn ook nog exhibitionisten geworden want alle zakies die ze hebben, hangen ze hier aan de grote klok.

maboc
3 augustus 2014, 17:12
Dank voor het welkom


Wat leuk van je te lezen. En veel herkenbaars.
Lang stilstaan zonder les? Precies. Klopt.
Maar niet verder vertellen hoor, want 80% van wat hier de ronde doet heeft nog nooit les gehad.

Da's goed om te weten.

De achterliggende muziek theorie vind ik zelf ook erg interessant. Een docent kan ook daar hoop ik veek in betekenen.



En de naam van mijn zakie ga ik je niet mee lastigvallen. Dat geeft alleen geroddel...


De naam van je zakje? De mijne heeft geen naam (vooralsnog):-)



Afijn, meligheid troef natuurlijk!
Hartelijk welkom.

Hahaha daar houd ik wel van.



Eens kijken wat Harry er in terug leest. Als je denkt dat mijn verwijzing naar mijn Zakie een beetje langs de rand van de afgrond gaat, let dan eens op zijn band naam. Verdere verklap ik niks.
Vriendelijke groet, Gus
Ik kan haast niet wachten :-)
Het enige wat me te binnen schiet is "de dikke lul band" Die hebben toch een paar aardige chansons in het repertoire.

maboc
3 augustus 2014, 17:21
Maboc welkom, maar pas op.. al die gasten die in hun midlife crisis weer begonnen met een setje van de lidl zijn hier besmet geraakt. Leiden nu allemaal aan constant GAS voor van alles en nog wat en zijn ook nog exhibitionisten geworden want alle zakies die ze hebben, hangen ze hier aan de grote klok.

Dank.

GAS (Gitaar Aankoop Siekte?)
Heb ik nu al een tikkie last van.
Een pedaaltje dat mijn (ahum) chinocaster wat kan laten scheuren staat wel heel hoog op mijn lijstje. Tsja, of een versterker met wat meer opties/geluiden. (hoeft niet harder te kunnen, want dat verdraagt verder niemand hier).

Gelukkig (of juist niet) heb ik een handrem in de vorm van vrouwlief.
Dus de aankopen zullen redelijk beperkt blijven.

Harry
4 augustus 2014, 10:01
hoi Martijn, welkom!! Over stilstaan zonder gitaarles kan ik meepraten, voel me af en toe flink beperkt. De muziek die zich in mijn hoofd afspeelt laat zich niet naar de gitaar vertalen, maar misschien is dat maar goed ook. Les nemen is een prima idee, ik zou er ook weer eens aan moeten beginnen...
Zo, ik zie dat Gus alweer over zijn zakie begon, daar is jouw welkom wel mee compleet.Mijn bandnaam? Ehm.. valt mee toch?:soinnocent:
Succes!

MikeD
4 augustus 2014, 12:09
@Maboc: GAS staat voor Guitar (of Gear) Acquisition Syndrome. Dus je zat er niet ver naast.
Goedkope pedaaltjes??
http://www.customworldguitarparts.com/netherlands/accessories-1/effect-pedals.html

maar de vintage gitaarbeurs in Veenendaal (staat voor 27 september in de agenda) is ook een mooie gelegenheid om iets leuks te vinden voor soms ook nog leuk geld.

je kunt ook naar sjonnie gitaar in arnhem….die is volgens mij wel gewend aan klanten die nog niet zo virtuoos zijn en een beperkt budget hebben

maboc
4 augustus 2014, 13:20
hoi Martijn, welkom!! Over stilstaan zonder gitaarles kan ik meepraten, voel me af en toe flink beperkt. De muziek die zich in mijn hoofd afspeelt laat zich niet naar de gitaar vertalen, maar misschien is dat maar goed ook. Les nemen is een prima idee, ik zou er ook weer eens aan moeten beginnen...
Zo, ik zie dat Gus alweer over zijn zakie begon, daar is jouw welkom wel mee compleet.Mijn bandnaam? Ehm.. valt mee toch?:soinnocent:
Succes!
Dank voor het welkom.

Kennelijk kan je zonder les toch nog een heel eind komen.

Piggy and the perverts lijkt mij nog een uiterst redelijke naam. Hopelijk zijn de perverts ook daadwerkelijk pervert op het podium. (Visual effects kunnen bij geen enkel optreden kwaad :-))
(Jullie treden niet zo veel meer op, of wordt de site niet meer bijgewerkt? (eerst volgende optreden is in 2012))

maboc
4 augustus 2014, 13:26
@Maboc: GAS staat voor Guitar (of Gear) Acquisition Syndrome. Dus je zat er niet ver naast.
ah...daar lijd ik inderdaad enigzins aan.

Goedkope pedaaltjes??
http://www.customworldguitarparts.com/netherlands/accessories-1/effect-pedals.html

Crap....nu wordt het alleen maar erger. Ik wil erg graag een pedaaltje waar "scheur" uit komt, en die zie ik op die site geloof ik wel. Toch eerst maar eens goed gaan begrijpen wat overdrive/distortion/fuzz allemaal precies is.
(Ik ga wat zoeken op het forum, en anders open ik een draadje met vragen over die effecten)


maar de vintage gitaarbeurs in Veenendaal (staat voor 27 september in de agenda) is ook een mooie gelegenheid om iets leuks te vinden voor soms ook nog leuk geld.
Da's misschien wel een leuk idee. tnx.


je kunt ook naar sjonnie gitaar in arnhem….die is volgens mij wel gewend aan klanten die nog niet zo virtuoos zijn en een beperkt budget hebben
Helaas....da's voor mij precies de andere kant van 't land. Moet ik de hele A12 voor afrijden. Maar toch bedankt voor de tip :-)

Harry
4 augustus 2014, 13:41
Dank voor het welkom.

Kennelijk kan je zonder les toch nog een heel eind komen.

Piggy and the perverts lijkt mij nog een uiterst redelijke naam. Hopelijk zijn de perverts ook daadwerkelijk pervert op het podium. (Visual effects kunnen bij geen enkel optreden kwaad :-))
(Jullie treden niet zo veel meer op, of wordt de site niet meer bijgewerkt? (eerst volgende optreden is in 2012))

we hebben inderdaad een pauze ingelast, maar de website had nog wel even bijgewerkt moeten worden. Optredens van 2013 en dit jaar meoten er nog wel een keer op. Zal eens kijken.... We doen geen vieze dingen op het podium, kleren blijven netjes aan enzo. Buiten beeld is het een ander verhaal, zou je verhalen kunnen vertellen.. :crazyhappy:



Maar de band bestaat nog, we moeten alleen weer eens achter boekingen aan, kwestie van tijd en veel bellen en mailen....

Duhsjaak
4 augustus 2014, 13:59
we hebben inderdaad een pauze ingelast, maar de website had nog wel even bijgewerkt moeten worden. Optredens van 2013 en dit jaar meoten er nog wel een keer op. Zal eens kijken.... We doen geen vieze dingen op het podium, kleren blijven netjes aan enzo. Buiten beeld is het een ander verhaal, zou je verhalen kunnen vertellen.. :crazyhappy:

Maar de band bestaat nog, we moeten alleen weer eens achter boekingen aan, kwestie van tijd en veel bellen en mailen....

Nou? Heb ik teveel gezegd?
- fijne gozert
- fijne band
- naam die wat aan de verbeelding overlaat

Da' s nog eens welkom worden geheten.
Welkom dus.
Vriendelijke groet, Gus

elena75
5 augustus 2014, 08:27
Welkom Welkom :)