PDA

View Full Version : Goede moderne amps (à la vh4) amptech??



Andreli
1 augustus 2014, 01:52
Hoi,

Kan iemand me goede amptech aanbevelen voor amps zoals bvb Diezel vh4? Wel in België aub. Ik heb er nog geen gevonden die deze amp met volle verstand onder handen kan nemen, zelfs niet als het over lampen vervangen gaat!

Thx, gr

Outrage
1 augustus 2014, 08:05
Afhankelijk van waar je zit of waar je voorkeur naar uit gaat. Ik geloof dat Rik in Tielt erg goed is met de klassiekere versterkers. In België zitten niet zo bijster veel goede reparateurs.
http://www.lordriffenstein.com/ (http://www.lordriffenstein.com/)
http://users.skynet.be/musiccenter-tielt/intro.htm

caliban
1 augustus 2014, 11:30
Deze (www.n-e-l.be/) is in principe wel geliefd

humbucker
1 augustus 2014, 11:39
Deze (www.n-e-l.be/) is in principe wel geliefd

Jip, Geert is een vakman!

cluseau
1 augustus 2014, 12:15
Je kan ook freeqi benaderen. Beschikt zeker over gedegen kennis en ervaring. Ook hier op het forum aanwezig.

Misery Signals
1 augustus 2014, 12:21
* Freeqi in Zottegem
* Rik in Tielt
* N-e-l in Lommel

Allemaal even goed!
Geert NEL kwal ik vroeger vaak voor mijn amps. Weet ook heel wat van VH4 af. Zo lagen er ooit 4 naast elkaar open op de werkbank met midi reparaties.
Wat is het specifieke probleem met lampen vervangen bij die bakken? Dat je er alle types in kan steken?

BTW Lord Riffentein verdeelt bepaalde merken en bekabelt systemen, maar repareert hij ook versterkers?

MS

Outrage
1 augustus 2014, 15:47
Ik denk dat ik Lord Riffenstein verward heb met Freeqi. Maar goed, keuze in overvloed voor de TS.

Andreli
2 augustus 2014, 13:13
Ok, dankje voor de adressen!
Reden waarom ik het vroeg, is omdat ik niet meer naar Tielt wil met mijn head. Ik ben er paar keer geweest, zowel met gitaar en amp, en telkens was het niet goed... Nu laatst heb ik mijn head weer naar Peter Diezel zelf moeten sturen om het een en ander recht te zetten van Tielt. Er zijn idd techs genoeg, maar velen wagen zich slechts aan de oudere generatie amps...
In mijn geval was het nu 'gewoon' lampen vervangen. Er werd een verkeerd merk preamp lamp ingestoken, resultaat sound naar vaantjes. En eindlampen waren iets te koud gebiased. Niet volgens de scope, maar wel volgens de raad van Diezel zelf...

big dooley
2 augustus 2014, 13:28
de keuze voor een bepaald merk buis is erg persoonlijk.. evenals een biasinstelling, mits deze niet zo ingesteld is, dat er zaken stuk gaan natuurlijk... om daar een tech op af te rekenen vind ik wel erg ver gaan

Andreli
2 augustus 2014, 14:16
Er is een tech manual van Diezel, waar deze details aangeraden worden. Die zijn niet voor niets... Bij afgave amp is het ook gevraagd geweest.
Er werd trouwens ook een cap phase invertor vervangen met niet de beste waarde. Ik heb mail gekregen van Diezel waar letterlijk in staat: issue was amp tech!

Andreli
2 augustus 2014, 14:20
Nadat ik amp terugkreeg van vervangen lampen mocht ik trouwens direct ermee teruggaan omdat er bij thuiskomst een gekraak uit mijn speakers kwam! Zelfs de klemmen van de eindlampen waren niet goed aangespannen bij de vervanging...

cluseau
2 augustus 2014, 14:57
Je kan best gelijk hebben maar ik vind het toch niet correct om een collega op een forum publiekelijk af te branden. Fouten maken we allemaal maar dat kun je beter onderling oplossen, dat is mijn bescheiden mening. Uitzondering wanneer algemeen bekend is dat met grote regelmaat prutswerk wordt geleverd.

Vergeet ook niet dat iedere tech verschillend over een oplossing kan denken. Begrijp me niet verkeerd, ik probeer hier niets goed te praten maar er zijn in deze wereld aanzienlijk veel nuance verschillen wat tot een iets ander eindresultaat kan leiden.

Dirk_Hendrik
2 augustus 2014, 16:27
Eens.
Op dit moment meen ik een relaas te lezen wat verhaalt over eerst alles zelf uitzoeken (zonder te behgrijpen wat het inhoudt), daarna aan je tech gaan vertellen wat hij moet doen en als deze, om watvoor reden dan ook niet jouw stapjes volgt dat via de fabrikant op te gaan lossen. Ga dan direct naar die fabrikant en blijf er.

Ik zou hier een naam kunnen opnoemen van een persoon waarvan ik weet dat er Nederland-wijd meteen meerdere (amp)-techs en wereldwijd onderdelensuppliers gaan kreunen van frustratie. Eerst moet jij de klus doen en daarna krijg je eindeloos doorgezever over wat er anders had gemoeten, niet klopt, radicaal verkeerd is... etc.

Maar dat doe ik ook niet:soinnocent:

big dooley
2 augustus 2014, 19:28
ik krijg het idee dat de helft uit de duim gezogen wordt... maar dat zal wel aan mij liggen
enfin.. succes met zoeken/vinden

Outrage
11 augustus 2014, 16:01
Beter laat dan nooit: http://www.bramgringhuis.com/. Toevallig gevonden, geen persoonlijke ervaring.