PDA

View Full Version : newbie



philleke
29 juli 2014, 21:56
Beste gitaarliefhebbers,

Na veel wikken en wegen heb ik me een Ibanez AW300 Nt gitaar aangeschaft.
Aangezien ik linkshandig ben, heb ik dus een linkse gekocht.

Ik ben er zeker van dat dit forum me zal verder helpen om dit mooie instrument te leren bespelen.

Alvast iedereen veel speel plezier gewenst!

Greetz philleke

Duhsjaak
29 juli 2014, 22:03
Hi Philleke
Welkom!!!
Misschien dat ze je in Engeland kunnen helpen. Daar rijden ze tenslotte ook aan de andere kant van de weg.
Heb ooit een Engels vriendingetje gehad. Je snapt het, die sliep aan de verkeerde kant van het bed.

Maar er zijn zat en genoeg goede gitaristen en bassisten die linkshandig spelen onder de knie hebben gekregen, ik zie geen reden waarom jou dit niet zou lukken.

Eens kijken wat Harry hierop te melden heeft. Normaal wacht ik tot hij er naar heeft gekeken, maar ik kon mijn ongeduld niet beteugelen.

Maak er een feest van. Er zijn ook linkshandige scharen (voor het geval je iets wilt knippen), linkshandige vulpennen, voor het geval je net als ik een vulpen mee wilt nemen in een tentje en een los numeriek toetsenbord, voor het geval je net als een vriendingetje je het numerieke deel links van je letters wilt hebben.

Je ziet, keuzes, keuzes, keuzes..... Maar er valt tenminste iets te kiezen. Make the most of it.........
Vriendelijke groet, Gus

Harry
30 juli 2014, 13:11
grappig dat je mij noemt Gus, ik ben ook linkshandig, maar linkshandige gitaren bestonden toen nog niet. Ben dus op de 'normale' manier gaan spelen. En ondanks mijn gebrek aan inzet kan ik toch aardig meekomen in hetgeen ik doe.
Linkshandige scharen vond mijn werkgever ook onzin, dus gewoon links knippen met een rechtshandige schaar. En als micro/macromonteur in een drukkerij stond je in die tijd ruim de helft van je tijd met een schaar in je handen. Schrijven ook nog steeds links, niet met een vulpen, want dan smeer je de hele boel vol...

Wat een onzin maken we er weer van Gus! Neemt niet weg dat we beiden Philleke het beste wensen met zijn gitaarspel.
Welkom Phil!

elena75
5 augustus 2014, 08:29
Welkom en veel speelplezier