PDA

View Full Version : Vraagje 2 Gretsches!



SjaakTrekhaak
28 juli 2014, 08:17
Beste mede gitaristen

Mij wordt een gretsch white falcon uit 1994, een historic series in sunburst en een takeharu 12 snarige gitaar aangeboden. De gretsches zijn in goede staat en de takeharu is goed gebruikt. Alles in cases, wat zou dit mogen kosten?


Alvast erg bedankt, de white falcon staat al lang op mijn verlanglijst.

Mvg,
Chris

Guitarleon
28 juli 2014, 09:29
Hallo Chris,

Dubbelcheck ff of alles echt helemaal goed is, en oordeel niet te snel. Heeft de gitaar ooit een refret gehad, of zijn de frets al aardig ingesleten? zijn de pickups, tuners, pots etc goed of aan vervanging toe?

Ik heb pas geleden mijn Gretsch een grote revisie gegeven (Pickups laten wisselen voor TV Jones, Tuners, Pots, Refret etc etc...) En dit is bij een dergelijke gitaar een erg dure aangelegenheid. Vooral de refret is kostbaar, door de binding. Ook het wisselen van electronica is lastig en tijdrovend, omdat het een enorm gepriegel is om er goed bij te komen.

Voor de white falcon in goede staat zou ik zelf rond de 1800 euro overhebben, de overige 2 zou ik niet echt weten...

SjaakTrekhaak
28 juli 2014, 12:46
Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb de gitaar heel even bekeken en ingeplugd gehad, volgens mij was hij compleet zonder beschadigingen/krassen en was de electronica ook nog goed. De fretten heb ik helaas niet bekeken. Er zit wel een originele koffer bij. 1800 euro zal ik dan rekening mee houden, dank! Zijn er nog andere meningen/reacties?

Alvast bedankt!
Chris

Pepe
28 juli 2014, 13:27
Bij de Falcon kan ik me nog iets voorstellen maar "een historic series in sunburst".. dat is de info die we krijgen voor een waarde bepaling?
Nou vooruit, 250 euro omdat ie sunburst is.
Takeharu was een ondermerk van Suzuki, ongeveer wat Custom voor Ibanez was. En dan 12 snaren nog. En nou moet ik weer wat roepen?

SjaakTrekhaak
28 juli 2014, 13:54
Ah, mijn excuses Pepe.
De Historic Series Gretsch is een G3100.
De Takeharu is een 12 snarige WT100. Misschien heb je hier iets meer aan

Mitch
28 juli 2014, 17:06
O, zo'n akoestische. Ik dacht die elektrische hollowbody, broertje van de 3150/3160s, met het fraaie brugzadel. Dan wist ik het wel. Maar in dit geval: geen idee :D

Pepe
28 juli 2014, 17:18
Met de natte vinger: de G3100 zal rond de 250 liggen (helft van de nieuwprijs) en de Takeharu tussen de 100 en 150 naar gelang conditie.
Er valt natuurlijk weinig van te zeggen zonder zoiets zelf te kunnen inspecteren.

SjaakTrekhaak
28 juli 2014, 17:28
Oh, de G3110 bedoel ik, mijn excuses

mountainman
28 juli 2014, 22:27
Let bij de Takeharu goed op het bovenblad. Dat is namelijk nogal dun bij deze gitaren. Lekker voor de klank maar grote kans dat het daardoor na verloop van tijd bol gaat staan.

Mitch
28 juli 2014, 23:22
Oh, de G3110 bedoel ik, mijn excuses
Ah, dus toch. Afhankelijk van of er nog wat bij zit om 'm te vervoeren (zat er origineel niet bij) dan moet je tussen de 5-600 euro denken. Plezierige dingen.

episua
28 juli 2014, 23:48
Let ook goed op dat de falcon een pre-fmic instrument is. Deze gitaren zijn minder gewild/waard dan een gretsch van na 2003.
Qua bodyvorm, electronica (keramische filtertrons) en bouw (dikkere gelamineerde top) minder historisch correct.
Maakt natuurlijk niet uit zolang jij deze gitaar maar mooi vindt.